• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070704324
  • خبرنگار : 50201

دانشگاه دریایی نوشهر میزبان نخستین جشنواره "سیلینگ" استان‌های ساحلی دریای خزر

دانشگاه دریایی نوشهر میزبان نخستین جشنواره "سیلینگ" استان‌های ساحلی دریای خزر

ایسنا/مازندران نخستین جشنواره سیلینگ استان‌های ساحلی دریای خزر شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد.

امیر دریادار شفقت رودسری فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه دریایی حضرت امام خاستگاه و مهدعلم و دانش علوم دریایی است  که این دوره میزبان نخستین جشنواره سیلینگ استان‌های ساحلی دریای خزر شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بوده است.

دانشگاه دریایی نوشهر میزبان نخستین جشنواره سیلینگ استان‌های ساحلی دریای خزر

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین رویداد قایق‌های بادبانی افزود: ورزش قایق‌های بادبانی دارای مدال‌های ورزشی فراوان المپیکی است که خوشبختانه در کشور ما جای رشد و پیشرفت دارد و این بستر در سواحل دریای خزر و سواحل شمالی مهیا است.

وی با اشاره به تلاش در جهت بهره‌مندی همه آحاد مردم از این فدراسیون نوپا، گفت: در فاز بعدی ضمن استفاده عمومی در راستای قهرمان پروری و کسب مدال‌های رنگی در این رشته پر مدال تلاش خواهد شد.

دانشگاه دریایی نوشهر میزبان نخستین جشنواره سیلینگ استان‌های ساحلی دریای خزر

در حاشیه برگزاری این جشنواره، ناخدا دوم رسول کریمی، دبیر هیئت سیلینگ مازندران و دبیر سیلینگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به‌دلیل قرار گرفتن استان مازندران در موقعیت بسیار مناسب در دریای خزر و همچنین با توجه به توریست پذیر بودن و نعمت سواحل مناسبی که در کشور دارد سعی بر توسعه ورزش سیلینگ که شامل قایق بادبانی می‌شود، شده است.

وی با اشاره به اینکه این رشته در هفت کلاس و جزو رشته های المپیکی است دارای ۱۴ مدال المپیکی است، افزود: هفت مدال در حوزه هفت کلاس آقایان و هفت مدال در حوزه هفت کلاس بانوان برگزار می‌شود.

دبیر هیئت سیلینگ مازندران و دبیر سیلینگ ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس و با توجه به اینکه دفاع مقدس برای ما مظهر و نماد مقاومت هست و در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و مقاومت، توسعه و ترویج ورزش‌های دریایی و استفاده از مواهبی که در دریای خزر قرار گرفته است اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.

دانشگاه دریایی نوشهر میزبان نخستین جشنواره سیلینگ استان‌های ساحلی دریای خزر

ناخدا دوم کریمی گفت: چهار تیم از سه استان شمالی از منطقه آزاد انزلی، یک تیم از گیلان، یک تیم از مازندران و یک تیم از گلستان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۸ سیلور یا همان دریانورد در دو حوزه بانوان و آقایان در کلاس‌های ایلکا، لیزر، آب تیمیس، کایت بوردینگ و ویندسرو در این جشنواره شرکت خواهند داشت، افزود: در سال‌های آتی، برپایی این جشنواره ادامه خواهد داشت تا بتوان در قالب یک کاپ دریای خزر این مسیر را ادامه داد.

ناخدا دوم کریمی بیان کرد: در طول تاسیس فدراسیون، چنین رویدادی با چنین حجم از قایقران‌ها اتفاق نیفتاده است و اولین دوره‌ای هست که جشنواره در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha