• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402072618304
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

برنامه‌های بقاع متبرکه، رشد معنوی و علمی ایجاد کند

برنامه‌های بقاع متبرکه، رشد معنوی و علمی ایجاد کند

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برنامه‌های فرهنگی امامزادگان باید در سطح بالا و برای همه گروه‌های سنی منجر به رشد معنوی و علمی زائران شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در سفر به استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود باید در سطح بالا و همسو با جایگاه فرهنگی و محوری آستان مقدس امامزادگان باشد.

وی افزود: سطح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این مراکز دینی نباید کوچک و محدود باشد، بلکه باید زائران و مسافران زیادی را مخاطب خو قرار بدهد و گروه‌های مختلف مردمی را پوشش دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بقاع متبرکه محل اجتماع همه اقشار و گروه‌های فکری است، تصریح کرد: سطح همکاری‌ها و مشارکت مردمی باید افزایش یابد و این مراکز محل وحدت و انسجام باشند.

به گفته وی این مراکز دینی باید رشد علمی و معنوی در بین زائران ایجاد و سطح آن متناسب با یک فرصت وحدت‌آفرین و بزرگ باشد.

عادل با بیان اینکه در این مسیر از ظرفیت تشکل‌های مردمی و نهادهای تأثیرگذار استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مراکز باید توانایی اجرای برنامه‌های سطح بالا را داشته باشند و امکان تعامل با هیئت امنا و آستان مقدس امامزاده را داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: تأیید توانایی و امکان همکاری پس از طرح موضوع در هیئت امنا بقعه، باید به تأیید اداره اوقاف و امور خیریه هر شهرستان برسد تا زمینه تعامل توسعه یابد.

سخنگو سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به زمینه‌سازی‌هایی که در سطح ملی برای تعاملات بین بخشی با محوریت بقاع متبرکه صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه با شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و اتحادیه مؤسسات مردمی قرآنی منعقد شده که در این بستر همکاری در سطح کشور انجام و شاهد تنوع برنامه و تحولات جدی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در تعامل با مؤسسات قرآنی، کرسی‌های تلاوت، مراسم‌های قرآنی اجرا خواهد شد و عموم و افراد با استعداد قرآنی از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha