• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081108157
  • خبرنگار : 50590

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

برخی کلاس‌ها با ۲۰۰ دانشجو در آمفی‌تئاترها برگزار می‌شود

برخی کلاس‌ها با ۲۰۰ دانشجو در آمفی‌تئاترها برگزار می‌شود
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بعد از انقلاب اسلامی در توسعه آموزش در دانشگاه موفق بودیم اما زیرساخت به نسبت تعداد دانشجویان ضعیف است به طوریکه در حال حاضر برخی از کلاس‌های درس با تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در آمفی‌تئاترها برگزار می‌شود. 

دکتر محمدمهدی مجذوبی پنجشنبه ۱۱ آبان در همایش تجلیل از خیرین سلامت همدان، اظهار کرد: حوزه سلامت به قبل از تولد تا بعد از مرگ مرتبط می‌شود، بخشی عظیمی از مأموریت‌های حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی برمی‌گردد و در واقع دانشگاه علوم پزشکی مجری سیاست‌های حوزه سلامت در استان همدان است. 

وی افزود: آموزش در حوزه سلامت نباشد، بهداشت و درمان هم مغفول می‌شود. بعد از انقلاب اسلامی در توسعه آموزش در دانشگاه موفق بودیم اما زیرساخت به نسبت تعداد دانشجویان ضعیف است به طوریکه در حال حاضر برخی از کلاس‌های درس با تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در آمفی‌تئاترها برگزار می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه پیگیر رفع فضای آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هستیم و ساخت کتابخانه نیز در این راستا مورد توجه است، افزود: خوشبختانه از ۲۸۰۰ تخت خوابگاهی که در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شده، ۸۰۰ تخت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی همدان است که می توان گفت ۲۰ درصد تخت‌های دولت را دانشگاه ما برخوردار شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه خوابگاه دانشجویان متأهلی دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: ۵۰ واحد در این حوزه فعال است که ۶۰ واحد نیز با کمک مجمع خیرین سلامت در دست اقدام است. 

مجذوبی تصریح کرد: ساخت ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی دیگر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان در دستور کار است و اینها ظرفیت‌هایی هستند که خیرین می‌توانند در این راستا کمک کنند تا نیروهایی تربیت شوند که بتوانند در حوزه بهداشت و درمان خدمت کنند. 

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت زیرساخت‌های خوبی از سوی خیرین در استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: خیرین اقداماتی در حوزه ساخت پایگاه‌ها و مراکز بهداشت و تجهیز این مراکز دارند اما تقاضا داریم فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت صورت گیرد و مطالبه‌گری در این حوزه بیشتر باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم توجه به بهداشت نسبت به حوزه درمان بیشتر شود، توضیح داد: این مسأله مهم می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمان مؤثر باشد و باید توانمندسازی افراد و توجه به آموزش به ویژه مسأله‌ جمعیت و فرزندآوری در دستور کار جدی قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه درمان نیز در حال اجراست، اضافه کرد: طی چند هفته آینده بیمارستان اکباتان را افتتاح خواهیم کرد اما با وجود بیمارستان‌هایی در سطح استان، شاخص تخت ما به جمعیت عقب‌تر از کشور است و نیاز است که در این زمینه نیز ورود جدی شود. 

مجذوبی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، گفت: در جلسه ای که به تازگی با منصوری، معاون رئیس جمهور داشتیم بنا شد اعتبار این پروژه افزایش یابد تا علاوه بر اینکه مناقصه ۳۶۰ میلیارد تومانی را برگزار کردیم و در حال اجراست، مجدد اعتباری باشد و به سرعت کار را پیش ببریم. 

وی به افتتاح مرکز رادیوتراژی همدان طی هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد:‌ گام‌های مؤثری در درمان سرطان ها برداشتیم اما قدم مهم بهره‌برداری از مرکز پیوند مغز و استخوان است که اگر این اتفاق بیفتد مجموع خدمات ما به این بیماران کامل خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با قدردانی از ورود خیرین در ساخت همراه سرا در شهر همدان و ملایر اظهار کرد: این بهترین پروژه ای بود که امسال کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر پیش می‌رود؛ این مهم به بیماران و همراهان آنها که از مسیرهای دور به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، کمک شایانی خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت وجود دارد که در برخی از بیمارستان‌های دولتی به ویژه شهرستان‌ها از خدمات همراه‌سرا بهره‌مند شویم، تصریح کرد؛ ما در حوزه تولید دارو به طور جدی ورود کردیم و امیدوارم سرمایه‌گذارانی جذب شوند و با دانشگاه که گام مؤثری در این حوزه برداشته است، در تولید دارو همراهی داشته باشند. 

مجذوبی به کمک مؤسساتی در ساخت مراکز درمانی نظیر ستاد اجرایی فرمان(ره) در راه‌اندازی رادیوتراپی همدان اشاره کرد و گفت: خیرینی بودند که به صورت گمنام ما را در ساخت مراکزی نظیر پایگاه‌های اورژانس و مراکز بهداشتی کمک کردند که قدردان آنها نیز هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha