• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۵
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1402082417348
  • منبع : فضای مجازی

آتش‌بس و شکست اسرائیل

آتش‌بس و شکست اسرائیل

«آتش‌بس» جدا از اینکه یک ضرورت بشردوستانه و انسانی است، در عمل به معنی شکست همه‌جانبه اسرائیل است. شکستی که در این ۷۵ سال نظیرش را تجربه نکرده و هرگز تصورش را هم نمی‌کرد. شکستی که تبعات بلندمدت برگشت‌ناپذیری - چه در داخل، چه در منطقه و چه در صحنه بین‌المللی - برایش رقم خواهد زد.

به گزارش ایسنا، رضا نصری،حقوقدان و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یک رشته توییت نوشت:

«آتش‌بس» - جدا از اینکه یک ضرورت بشردوستانه و انسانی است، در عمل به معنی شکست همه‌جانبه اسرائیل است. شکستی که در این ۷۵ سال نظیرش را تجربه نکرده و هرگز تصورش را هم نمی‌کرد. شکستی که تبعات بلندمدت برگشت‌ناپذیری - چه در داخل، چه در منطقه و چه در صحنه بین‌المللی - برایش رقم خواهد زد. 

 «آتش‌بس» یعنی اسرائیل هم در حوزه نظامی ناکام مانده، هم حیثیت بازدارندگی‌اش را از دست داده، هم در حوزه سیاسی شکست خورده، هم در حوزه گفتمانی و معنایی نابود شده و هم - بدون کوچک‌ترین دستاور ملموس نظامی - مقامات کشوری و لشکری‌اش را در معرض پیگردهای قانونی به جرم ارتکاب جنایات بین‌المللی قرار داده است. 

«آتش‌بس» یعنی افول جایگاه لابی‌های متنفذ اسرائیل در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی و شکل‌گیری مبارزات مدنی در این کشورها در برابر کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیمی که پیش از این در رسانه‌ها «تنها دموکراسی در منطقه» خوانده می‌شد و امروز برچسب ننگین «آپارتاید» و «جنایتکار جنگی» و «نسل‌کش» بر پیشانی‌اش خورده! 

«آتش‌بس» یعنی پیروزی در اوج، پیش از اینکه اسرائیل جنگ را توسعه دهد و فضای بین‌المللی را به سمت مسیر نامعلوم و ناشناخته‌ای هدایت کند. «آتش‌بس» یعنی آغاز تنش و بحران در سیاست داخلی اسرائیل، تسویه حساب‌های خشن جناحی قریب‌الوقوع، سقوط دولت کنونی اسرائیل و پایان حیات سیاسی نتانیاهو! 
برای همین است که دولت کنونی رژیم اسرائیل حتی از کلیدواژه «آتش‌بس» هراس دارد و دولت‌های حامی آن از ادای گریزانند!

پس گفتمانی مبتنی بر «آتش‌بس» به مراتب هوشمندانه‌تر از گفتمانی است که «توسعه جنگ» یا «تشدید منازعات» را تداعی می‌کند. گفتمان تشدید و توسعه منازعات گفتمان مورد پسند اسرائیل است و گفتمان آتش‌بس، گفتمانی است که حامیان هوشمند فلسطین در سراسر جهان، و میلیون‌ها معترض در خیابان‌های آسیا و آفریقا و اروپا و آمریکا آگاهانه فریاد می‌زنند!

حقیقت این است که پیروزی بر اسرائیل یک ماراتن استقامتی است - همسان با پیروزی بشر بر آپارتاید آفریقای جنوبی - و لازم است صاحبان تریبون در کشور این راهبرد را درک کنند! همانطور که سیدحسن نصرالله - همان‌ استراتژیست هوشمندی که هزاران موشک روی شقیقه اسرائیل کاشته اما بیجا ماشه را نمی‌چکاند - آن را درک و ترویج می‌کند!

 پس آنکس که جانب «آتش‌بس» را می‌گیرد - جدا از ارزشی که برای جان انسان‌ قائل است - «سازشکار» نیست؛ مبارز هوشمندی است که تاریخ جنبش‌های آزادی‌بخش را دقیق خوانده و نکته ضعف اسرائیل را نیز درست تشخیص داده است.

 او «سازشکار» نیست! کسی است که می‌داند ایران زمانی در جدال با اسرائیل به یک پیروزی پایدار دست خواهد یافت که گفتمان و شعارهایش روی پلاکاردهای میلیون‌ها تظاهرکننده‌ی حامی فلسطین در لندن و پاریس و بروکسل و واشنگتن نقش ببندد تا پایه‌های حمایت سیاسی و مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی از این رژیم آپارتاید در قلب این پایتخت‌ها تَرک بردارد. این اتفاق نیز با «میلیتاریزه» کردن گفتمان هوشمندانه فعلی - و منزوی‌سازی ایران در خانواده جهانیِ حامیان فلسطین - رخ نخواهد داد! 

حقیقت این است که «گفتمان آتش‌بس» نه تنها مغایرتی با اصل حمایت از «مقاومت» ندارد، بلکه مقوم دستاوردها و مکمل اهداف راهبردی‌ایست که مقاومت - با ایستادگی فیزیکی در برابر اشغالگری اسرائیل - در میدان بدست آورده است. دستاوردهایی که اسرائیل امید دارد با توسعه جنگ و تغییر توازن کنونی نابود سازد!   

 سیاستمدار و فعال مدنی هوشمند ایرانی در این مقطع کسی است که تلاش کند در کنار شعار «آتش‌بس»، بحث «زرادخانه هسته‌ای اسرائیل»، «تعقیب کیفیری مقامات اسرائیل»، «قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل»،‌ «تحریم نظامی اسرائیل»، «تحریم اقتصادی اسرائیل»...را نیز روی پلاکاردهای حامیان فلسطین در خیابان‌های جهان - و روی برگه سخنرانی سیاستمداران و تیتر پیش‌نویس‌های قوانین پارلمان‌های کشورهای حامی اسرائیل - به ثبت برساند.
کسی که در پی ترجمه دستاوردهای میدانی مقاومت مردم فلسطین در صحنه سیاسی است، «سازشکار» نیست؛ مترجمی آگاه است که هم دغدغه انسانی و هم درک راهبری دارد!

آتش‌بس و شکست اسرائیل

آتش‌بس و شکست اسرائیل

آتش‌بس و شکست اسرائیل

آتش‌بس و شکست اسرائیل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۵

اگه پیروزی با دیپلماسی بدست میاد پس میدان چیه؟ موشکهایی را که ساختیم کی به سمت اسراییل شلیک کنیم؟...

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۴۸

اینها لازم و اهرمهای فشار هستند. آمریکا که بیشتر از همه سلاح داره مگه با همه در حال جنگه؟ نه دیپلماسی و مذاکره به پشتوانه سلاح لازمه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۲

حالا همه ی جهان باید بداند که بیهوده نبوده که ایران ، اسراییل را یک رژیم غاصب کودک کش و غده ی سرطانی می‌خوانده است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۲

حالا همه ی جهان باید بداند که بیهوده نبوده که ایران ، اسراییل را یک رژیم غاصب کودک کش و غده ی سرطانی می‌خوانده است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۲

عالی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۲

عالی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۳

آرزوی روز که اسراییل ازروی زمین محو گردد انشاالله بیرق اسلام دربالاترین قله های جهان بااهتزاز وچشم دشمن اسلام کور گردد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۲

بدرک ک شکست بخوره لعنتی خدا انشالله ک از روی زمین محوش کنه خدایا ب داد این بیچاره ها برس ای یاور مظلومیت فلسطین رانجات بده برای همیشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۴

جنگی بسیار هوشمندانه و حساب شده از تمامی جوانب که برنده میان فلسطین باشد ، بار دیگر رقم خوردتا ثابت کند اسرائیل طبل تو خالی بیش نیست و بسیار شکننده تر اون چیزی است که نشان میدهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۲:۴۲

آتش بست شد . شکست خورد . الحمدالله. تموم شد حالا باید به فکر برادران غزه و باز سازی باشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۰۵:۳۰

آقای شب گرد چرا که نه حتما باید به فکر مردم غزه و دیگر مظلومان باشیم این یک تکلیف الهی و وجدانیست شب گرد جان شما هم دست از شعار های تئوری شده بیگانگان دست بردار

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۰

خدایا مردم مظلوم وبا عظمت فلسطین وغزه را بردشمن ظالم وبر یزید زمان پیروزکن ملتی که با غروروعظمت شکست را بردشمن خود با طوفان الاقصی تحمیل کردند ودشمن شکست خورده به خانه وبیمارستان حمله می کند وکودکان بسیاری را کشته وزنان زیادی را قتل عام کرده است ، زنانی که حقیقت زن ،زندگی ،ازادی رادرجهان امروزبه نمایش گذاشتند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۰

غاصب همیشه شکست خورده جنگ است ،ومظلوم پیروز میدان.امام حسین ع شهید شدولی محرم های ۱۴۰۰ ساله چه قضاوتی از ظلم کردند.حالا زمانه در آینده قضاوت میکند .که فلسطین پیروز است.به امید نابودی کفر ! ان شاءالله

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۶

کاملا موافقم با این سیاست که باید در مقابل این مکاران زرنگ باشی و اول از همه هم اینکه تمام قشرهای مردم دنیا این اسرائیل رابشناسد ونقاب ان کنار برود بعد مرحله بعدی ترکیدن از درون اغاز شود انشااله

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۴

پس چه باید میکرد .مرده حسابی شما هم درس خوانده هستید. که معني ومفهوم آتش‌ بس رااینگونه برای ،یک ملت بزرگ تعریف میکنید ،آتش بس یعنی راه انسان‌ها رادرپیش گرفتن، و خونریزی را پشت سر گذاشته وخانهای مردم رابیشتر خراب نکردن است، شمامیدانی چند هزار نفر کشته وزخمی وویرانی کشیده اند یابازهم معني ومفهوم آتش بس را شکست توضیح میدهید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۹

درست تعبیر کرده آقای محترم یعنی شما انتظار داشتین از این بیشتر بکشن خدا را شکر که شکست مفتضحانه ای خوردن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۵۱

اسراییل سرش به گور بره به جهنم ولی این اگر شکست اسراییل بود پیروزی فلسطین هم نبود 11هزار کشته بنظرتون کجای این پیروزی بود برای کودکان بی گناه که بزرگ تر های دولت بخواهند بابت خوشحالی کنند از قدیم گفتن قصاب ها وپزشکلن اینقدر بی جان دیدند که بی تفاوت شدند الان باید مسولین ودولت های تمام دنیا را در صف اول بی احساس ها گذاشت جنگ یا آتش بس هیچ پیروزی ندارد کلا همه شکست خورده هستند مگر فرقی هم در عقاید یا وسعت زمین انجام شد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۲

خدایا مقاومت فلسطین روپیروز کن اسرائیل حرم زاده رو از بین ببر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۷

درود بر رزمندگان اسلام مردان شجاع میدان و مردان هوشمند دیپلماتیک ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۳۵

خدا را شکر پیروزی تمام مسلمانان جهان از امام زمان شاکریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۳۹

همیشه ،در کل تاریخ ،سیاستمداران و نوچه های زبون شون و شرکتهای اسلحه و قاچاق ،در هر دین و مذهب و کشور ،جنگ به پا میکنن، مردم بی گناه با هر ملیت و دینی کشته میشن ،و باز تموم میشه و جنگ بعدی... مردم هم مثل روغن لای چرخ دنده ها نابود میشن.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۴۲

این خبره با واگویه شخصی یا نفر ؟ خلاصه و مفید اتش بس انجام شده است یانه و چند سطری درباره ان.اولا تیتر با متن نمی خواند دوم هر خبری تا چندین سطر تکرار تیتر خبره.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۶

اسراییل درمنطقه ودرصحنه بین الملللی منفوروغیرقابل بخشش است ،ایجادکنندگان این رژیم خودشان این رژیم دردسرساز را برمیدارند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۱:۱۲

بسیار تحلیل اشتباهی است آتش بس به نفع اسرائیل هست . الان موقع انتقام سخته . اسرائیل در نقطه ضعفه . باید آخرین میخ تابوت اسرائیل را کوبید . اجازه دهید مشتاقانه آماده جهادیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۲:۱۹

آقای نصری یه نگاهی هم به آمار کشته‌ها و خرابی‌ها بندازید بد نیست . شما باید نقطه شکست رو هم تعریف کنی تا ببینیم یک کشور به چه روزی بیفته شما میگید شکست خورده؟ اینجوری که شما تعریف کردید ما تا ابد پیروزیم .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۰:۲۹

بسم رب الشهدا و الصدیقین : نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . پیشاپیش به مردم مظلوم صبور ستمکشیده فلسطین و مقاومت اسلامی فلسطین قهرمان و به جمیع مقاومت‌های اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و به جمیع آزاده اندیشان عادلین دلسوزان قلبشان برای فلسطینیان می تپد تبریک و تهنیت عرض می کنیم . به اذن الله خداوند جل جلاله کمتر از ۵ سال آینده رژیم جعلی جنایتکار کودک کش نسل کش سفاک جنایتکار نژادپرستان خیبث کافران لامذهبان ظالمان ستمگران فاسدین فاسقین مجرمین قوم اسرائیل یهودیان صهیونیستی فروپاشی و فراری و اسیر و کشته و مهو نابود خواهند شد و هرگز ۸۰ سالگی رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر نکبتشان را نمی توانند جشن بگیرند . والسلام و صلوات التماس دعا . الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص .‌‌‌‌‌‌‌ خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون . خیبر خیبر حیدر کرار یا صهیون جیش علی ع قادمون . و من الله التوفیق .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۴۷

کجایی این تبریک دارد مردم غزه جان ومال وناموس ووطن از دست دادن 12هزار کشته بشارت دارد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۱:۳۰

آفرین.تحلیل بسیار زیبا و دقیقی بود.فلسطین پیروز جنگی شد که غزه با خاک یکسان.تنها بازنده این بازی مردم مظلوم و بی پناه ایرانه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵

شما و دیگر عزیزانی ک فقط موعذه میکنین.و شعار میدین،دارند ثبت نام میکنند،چرا فقط تو دنیای مجازی،هستین..برید ثبت نام کنین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۱:۳۰

حماس جبهه حق و خط مقدم مقابل جبهه باطل است؟ کااااااش اونجا بودیم.... کااااش اذن جهاد صادر شود.... کاش.... کاش.... کاش....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۸

ثبت نام براهمین گذاشتن شعار نه بر و به سلامتت

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۵

هری خدا شاهده اگر راست بگی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۰۳

اذن چرا برو مرد باش

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۰۹

بالاخره معنی شکست را فهمیدیم چون اسراییل هزاران نفر از مردم بیگناه غزه کشت و خانه‌های بسیاری را ویران کرد و همین الان در غزه در حال تخریب تونل‌های حماس هست و تقریبا منطقه وسیعی را بدست گرفته و همزمان شکست هم خورده

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۴

درودبرحماس.الحمدالله حمد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۶

مجیدی کا کو چرا میگی الحمدالله یعنی آدم ‌کشی شکر داره.بگو خدایا کینه از دل مردم د ور کن .صلح و صفا باشه مشکل هم با میانجیگری حل بشه آمین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۲۶

خب با این وجود بهتره تا آتش بس نکنه و به کشتار بی گناهان ادامه بده. تو تحلیل گر نیستی بلکه داری به آتش این جنایت هیزم اضافه میکنی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۵

خداراشکرالهی همیشه لشکر اسلام پیروز باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۶

واقعا آتش بس یعنی شکست اسرائیل ،،چه معنی میده واقعا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۴۵

بزرگترین شکست اسرائیل درجنگ غزه همان نسل کشی وقتل عام کودکان وزنان بی دفاع است که بااین حملات وحشیانه اسرائیل،هولوکاست دیگرهیچ مفهومی نخواهدداشت وبجای آن ازهولوکاست عربی نام برده خواهدشدتا همه جهانیان پی به ماهیت جنایتکارانه اسرائیل درمقابل اعراب ببرند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۵۲

فقط باید گفت عجب

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۸

اسلام پیروز است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۴

اسلام پیروز است...جانم فدای رهبر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۵۸

نویسنده محترم نظرات شما کمتر از عملکرد افراد ظالم نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۶

حیف اسم تحلیلگر که روی بعضی افراد بذاریم...

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۹

خدایا کمک هم مظلومان دنیا بخصوص مردم غزه که ۷۰ سال دفاع می‌کنند چقدر سخت است کودکان بی گناه که حالا با ید اوج شیرینی زنگی را بچشند در زیر خاکند روحشان شا جایشان بهشت برین مرگ بر اسراییل و آمریکای بی شرف بی حیثیت کودک کش جنایت کار کثیف حرام زاده های اسرائیلی که این جنایت را مرتکب شدند ببخشید از همه عزیزانی که با هر نوع از مردم غزه کمک می کنند تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۳

این قطعنامه دستور به حماس داده کل اسرا اسرائیلی باید ازاد کنه بعد دوباره اسراییل حمله میکنه اینا بفکر اسرای اسرائیلی هستن برای مردم غزه تره هم خورد نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۵۸

بعد کشتن هزاران کودک شیرخوار رسوا شدند ، ننگ ابدی و لعنت خدا بر اسرائیل تا صبح قیامت

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۵۱

انشالابزودی زودرژیم کودک کش وخونخواراسراعیل نابودبشه خداتقاس اینهمه خون بیگناه رو از اسراییل بگیره خونهاشون خراب بشه سرشون آواره بشن به رنج و دردمردم فلسطین دچاربشن انشالا اسرائیل خونخواره حیوانه درنده ست بعدبه مردم غیریهود میگه حیوانهای انسان نما خودشون خود حیوانن لعنتیا خدا نابودشون کنه که ما مردم ایران رو غمگین و ناراحت میکنن همیشه47

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۲۲

چه شکستی چه پیروزی پس ویرانی‌ها قتل کودکان زنان وسالمندان وزیرساختها اماکن درمانی اقتصادی وغیره وغیره چی می‌شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۰۰:۵۸

من این تحلیل را نمی پسندم چون جان مردم بیگناه مخصوصا زنان و کودکان بی پناه گرفته شد و ادامه خواهد داشت و سرنوشت یک ملت به فنا رفت و یک شهر ویران شد، شما حرف از شکست اسراییل میزنید؟ در ازای شکست اسراییل ملت مظلوم غزه چی بدست آوردن؟ لعنت بر جنگ لعنت بر بی عدالتی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۰:۲۶

لعنت خدا بر دل سیاه وشیطانی صهیونیست وفرماسون بازوی راست صهیون وافکار وتوطعه ها ونقشه های سیاه وکثیف این ادم نماها برای بشر وکشورهای مسلمان ومستقل که فقط زبان زور را میفهمند وبس. انهایی که دم از صلح میزنند این حرامیهای اسراییلی وسردمداران خونخوار انها را نمیشناسند. زنده باد مقاومت غزه ونابود باد ظلمان اسراییل صهیونیست.