• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402082820421
  • خبرنگار : 50455

استاد حوزه علمیه:

سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه احیا شود

سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه احیا شود

ایسنا/قم سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در ایام فاطمیه با اطعام و برگزاری روضه، عزاداری، بیان فضائل و احیاء سبک زندگی حضرت زهرا(س) شفاعت ایشان را شامل حال خود کنیم و به احیای سبک فاطمی توجه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامت در سخنرانی شب میلاد حضرت زینب(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: ایام فاطمیه را خیلی جدی بگیرید؛ زیرا به یک معنا اگر نگوییم فاطمیه از کربلا بالاتر است به‌اندازه کربلا اهمیت دارد و امام صادق(ع) فرمودند شهادت مادرمان هولناک‌تر و وحشتناک‌تر از کربلا بود.

وی با بیان اینکه از الان باید برای ایام فاطمیه برنامه‌ریزی کنیم، گفت: امید ما به شفاعت حضرت زهرا(س) است و باید در این ایام با اطعام و برگزاری روضه، عزاداری، بیان فضائل و احیای سبک زندگی حضرت زهرا(س) شفاعت ایشان را شامل حال خود کنیم و در فاطمیه به احیای سبک فاطمی دقت کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اول مقام در عالم از آن چهارده‌ معصوم است، افزود: از مقام ۱۴ معصوم پایین‌تر مقام شخصیت‌هایی مانند حضرت زینب کبری(س)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت معصومه(س) است که با یک نگاه می‌توانند سلمان درست کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) اولین نوه دختر پیامبر(ص) هستند، گفت: اسم حضرت زینب(س) را خدا مشخص کرده و به معنای زینت پدر و در روایت است که در زمان ولادت ایشان پیامبر(ص) گریه کردند و فرمودند هر کس بر مصائب این دختر گریه کند هم ثواب گریه بر امام حسن(ع) و هم ثواب گریه بر امام حسین(ع) به او داده می‌شود.

فرحزاد با بیان اینکه حضرت زینب(س) هفت معصوم را درک کرده‌اند و امام علی(ع) به این دختر خود افتخار می‌کردند، افزود: همانطور که در رابطه با حضرت معصومه(س) نقل شده است که پدرشان نسبت به ایشان فرمودند: «فداها ابوها؛ پدرت فدایت شود». در رابطه با حضرت زینب(س) هم امیرالمومنین(ع) از این عبارت استفاده کردند که نشان‌دهنده شأن و منزلت این بانوی مکرمه است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب خون شهدای کربلا را حفظ و احیا کردند و حامی مظلوم و دشمن ظالم بودند، گفت: ما نمی‌فهمیم حضرت چه درد و رنجی را بعد از عاشورا تحمل کردند، ولی در عین حال در مجلس ابن‌زیاد و در مقابل مستکبران و ظالمان زمان خود به‌گونه‌ای با هیبت و اقتدار خطبه خواندند که گویا امیرالمؤمنین(ع) دوباره زنده شدند و سخن می‌گویند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امروز همه مردم ایران مانند حضرت زینب(س) با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به میدان آمدند و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و نفرت و انزجار خود را از ظالمان و مستکبران عالم نشان دادند و امیدواریم که هرچه زودتر رژیم غاصب صهیونیستی نابود و مالکان واقعی فلسطین بر آن حاکم شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha