• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090503067
  • خبرنگار : 30147

بخشدار ششطراز مطرح کرد

آسفالت ۲۸ هزار مترمربع معابر روستاهای بخش ششطراز در انتظار تأمین قیر

آسفالت ۲۸ هزار مترمربع معابر روستاهای بخش ششطراز در انتظار تأمین قیر

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار ششطراز گفت: تاکنون عملیات زیرسازی ۲۸ هزار مترمربع از معابر روستاهای مختلف بخش ششطراز توسط دهیاران انجام شده و برای آسفالت پیگیر تأمین قیر هستیم.

حسین خبازی در گفت و گویی با ایسنا با بیان اینکه بخش ششطراز از توابع شهرستان خلیل‌آباد با وسعت ۳ هزار و ۲۷۳ کیلومترمربع معادل ۷۰ درصد وسعت شهرستان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بخش ششطراز دارای ۱۱ روستا و یک شهر است که ۹ روستای آن نیز از دهیاری برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: هرچند حدود ۳ هزار نفر از جمعیت ۱۷ هزار نفری بخش ششطراز را دانش آموزان تشکیل می‌دهند اما وضعیت سرانه ورزشی، رفاهی و فرهنگی در حد مطلوب نیست و نیاز به افزایش دارد.

بخشدار ششطراز کمبود فضای ورزش و فرهنگی به خصوص کتابخانه، خشک‌سالی و خاموشی چاه‌های کشاورزی، بهسازی معابر شهری و روستایی را از جمله مشکلات این بخش اعلام کرد و گفت: تاکنون طرح هادی برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به جز روستای سنبل که زیر بیست خانوار جمعیت دارد تهیه شده و چهار روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح‌های هادی در حال انجام است، از وجود هفت پروژه نیمه تمام خبر داد و افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام در حال پیگیری و جذب اعتبار هستیم.

خبازی مساحت کل معابر شهر و روستاهای بخش ششطراز را ۶۳۵ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۷۹ هزار مترمربع از معابر آسفالت و تایل فرش شده است.

هنوز ۳۲۳ هزار مترمربع از معابر خاکی هستند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۱۹ هزار مترمربع از معابر آسفالت، تایل فرش و جدول‌گذاری شده است، عنوان کرد: هنوز ۳۲۳ هزار مترمربع از معابر خاکی هستند.

بخشدار ششطراز همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات زیرسازی ۲۸ هزار مترمربع از معابر روستاهای مختلف بخش ششطراز توسط دهیاران انجام شده و برای آسفالت معابر پیگیر تأمین قیر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون طرح تفصیلی برای بخش ششطراز انجام نشده است، افزود: راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای انگور و پسته و احداث نیروگاه برق خورشیدی را از ضروریات این بخش دانست.

                                                                                  آسفالت ۲۸ هزار مترمربع معابر روستاهای بخش ششطراز در انتظار تأمین قیر

خبازی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع کوچک تولیدی مثل پرورش قارچ، دامداری، پرورش مرغ گوشتی و بوقلمون و... سردخانه محصولات کشاورزی و نیروگاه خورشیدی از جمله قابلیت‌های بخش ششطراز برای سرمایه‌گذاری هستند.

بخشدار ششطراز اذعان کرد: هرچند تا حدودی زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده است ولی برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند طرح جامع هستیم.

وی همچنین کاهش خاموشی چاه‌های کشاورزی، ایمن‌سازی جاده‌های روستایی و بهسازی معابر در شهر و روستا را از مهم‌ترین اولویت‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ایمن‌سازی جاده‌های روستایی، تعویض شبکه توزیع فرسوده برق و آب روستایی و شهری، برگزاری دوره‌ای آموزشی خانواده، جوانان، طلاق و اعتیاد از مهم‌ترین ضروریات است.

۶۰ درصد منازل مسکونی غیر مقاوم هستند

خبازی با اعلام اینکه اکثر منازل در شهر و روستاها فرسوده هستند، افزود: علیرغم نزدیکی شهرستان با دومین گسل بزرگ کشور درونه اما به طور میانگین ۶۰ درصد منازل مسکونی غیر مقاوم هستند.

بخشدار ششطراز ایجاد ناحیه صنعتی در روستای جابوز را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از طریق معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساخت یک سالن آمفی‌تئاتر توسط شهرداری کندر تمامی تجهیزات آن توسط این معاونت تأمین می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه بیکاری، اعتیاد، مهاجرت، خشک‌سالی و تک محصولی بودن کشاورزی از مهم‌ترین آسیب‌های بخش ششطراز است، گفت: علاوه بر اینکه به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اکنون همه روستاها دارای امکانات آب شرب، برق، تلفن ثابت، اینترنت و راه آسفالته هستند.

شهرستان خلیل آباد شامل دو بخش مرکزی و ششطراز است و ۲۷ روستا دارد که دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha