• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090705040
  • خبرنگار : 50177

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور:

تعداد ناوگان هوایی موجود در کشور با تعداد مسافر همخوانی ندارد

تعداد ناوگان هوایی موجود در کشور با تعداد مسافر همخوانی ندارد

ایسنا/لرستان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور گفت: میزان سفرهای هوایی در کشور از سه درصد به پنج درصد رسیده و این درحالیست که تعداد ناوگان هوایی موجود کشور با تعداد مسافر همخوانی ندارد.

محمدحسین آجیلیان امروز هفتم آذرماه در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیران فرودگاه شهدای خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی وظیفه شرکت فرودگاه‌های کشور است اما در برنامه هفتم تصمیمی برای ایجاد فرودگاه جدید گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی  است، بیان کرد: برای تامین هواپیماهای مسافربری تلاش‌هایی برای ساخت انجام شده اما هنوز عملیاتی نشده و متاسفانه تحریم‌ها در حوزه ناوگان هوایی کشور جدی است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه این کمبود در حالیست که مسافرت و جمعیت زیاد و اقبال مردم به پرواز بیشتر شده است، تصریح کرد: بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی میزان سفرهای هوایی در کشور از سه درصد به پنج درصد رسیده است و این درحالیست که تعداد ناوگان هوایی موجود کشور با تعداد مسافر هم‌خوانی ندارد.

آجیلیان با بیان اینکه در بخش‌های خصوصی و دولتی تلاش‌هایی انجام شده و در پسابرجام نیز اتفاقاتی برای تامین ناوگان هوایی رخ داد اما با برگشت مجدد تحریم‌ها شرکت‌های هواپیمایی خارجی نتوانستند و یا نخواستند تعهدات خود را عملیاتی کنند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۶ فرودگاه فعال، تقاضای مردم، استانداران و نمایندگان مجلس دغدغه برقراری پرواز را دارند.

وی با بیان اینکه عدم تناسب عرضه و تقاضا دلیل نبود پروازهاست که تلاش شده در بخش خصوصی ناوگان تامین شوند اما این مهم پاسخگوی نیاز جامعه نیست، خاطرنشان کرد:  برقراری سیاسی پروازها مقطعی است و دوامی ندارد؛ آنچه موجب ماندگاری شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه خرم‌آباد می‌شود استقبال مردم است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در کشور ۹ فرودگاه کشور بین المللی  و ۲۳ فرودگاه با مرز هوایی و پرواز خارجی موضوعی دارد و مابقی محلی هستند، یادآور شد: فرودگاه خرم‌آباد جزو آنهایی محسوب می‌شود که مرز هوایی است.

آجیلیان گفت: تا زمانی که فرودگاهی استاندارد لازم را نداشته باشد خلبان و ایرلاین  به آن فرودگاه نمی‌آیند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha