• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091812443
  • خبرنگار : 50035

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور:

استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته جا نیفتاده است

استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته جا نیفتاده است

ایسنا/همدان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ابرازتأسف کرد: آنچنان که باید جا نیفتاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته استفاده کنیم و این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری به ویژه در حوزه‌های عمرانی وارد می‌کند.

میثاق گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: خبر قلب تپنده یک مجموعه محسوب می‌شود به ویژه اکنون که عصر ارتباطات، تکنولوژی و فناوری اطلاعات است و باعث افتخار است که بستر این مجموعه از ابتدا دانشگاهی بوده و جریان‌سازی فرهنگی با دانشجویان اتفاق افتاده و نسل جوان اشاعه‌دهنده تفکرات در بطن جامعه به ویژه دانشگاه بوده‌اند.

وی ابرازامیدواری کرد که تعامل و ارتباط ایسنا با سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیشتر شود و ادامه داد: به ویژه اینکه این سازمان به عنوان یک گنجینه ارزشمند از اطلاعات گذشته و پیشینه تاریخی به مرکزیت همدان کارش را ادامه می‌دهد و جمع‌آوری، حفاظت، نگهداری و اشاعه اطلاعات یکی از دغدغه‌مندی‌های سازمان و رسالت همه آرشیوها به ویژه آرشیو ملی منطقه غرب کشور و همدان است.

گودرزی تصریح کرد: یک پیشینه غنی در تاریخ مطبوعات در مجموعه مرکز اسناد غرب کشور داریم که می‌تواند فراز و فرودهای خبر، تنظیم خبر و جایگاه خبری را در کشورمان به تصویر بکشاند و بسیار خرسندم که در این حوزه به ویژه در ایسنا، بانوان فعالیت می‌کنند و تأثیرگذاری این رسانه در بطن جامعه کاملاً هویدا و مشخص است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های آرشیو ملی در هر کشوری این است که از پیشینه تفکرات گذشته و روش و منشی که به کار می‌برده‌اند، در حل مسائل بهره بگیرند تا از تکرار خطا و آزمون جلوگیری به عمل آید اما متأسفانه در ایران معمولاً با آزمون و خطا جلو می‌رویم و کار می‌کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: آنچنان که باید جا نیفتاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته استفاده کنیم و این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری به ویژه در حوزه‌های عمرانی وارد می‌کند؛ به عنوان مثال سند داریم که فلان منطقه جغرافیایی در ایران از دیرباز از عصر صفویه و دوره‌های قاچار و پهلوی دچار زلزله شده، یعنی این منطقه زلزله‌خیز است و نباید در این منطقه سرمایه‌گذاری عمرانی انجام گیرد تا دچار بحران عظیمی نشویم اما متأسفانه آنچنان که باید از این اسناد بهره نمی‌بریم و از نظراتی که در گذشته داده شده یا تفکراتی که پشت یک تصمیم بوده، استفاده نمی‌کنیم در حالی که خیلی می‌توانند کمک‌کننده باشند.

استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته جا نیفتاده است

استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های گذشته جا نیفتاده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha