• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101812903
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد

سال خوش زراعی در گلستان/افزایش ۵۶ درصدی بارش‌ها

سال خوش زراعی در گلستان/افزایش ۵۶ درصدی بارش‌ها

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش ۵۶.۱ درصدی بارش باران در گلستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان سال زراعی خوب و پر بارانی را پشت سر بگذارند.

امان‌محمد کمالی پیش‌ازظهر امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه میانگین بارش باران در دوره بلندمدت در استان گلستان ۲۱.۹ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری از اول مهر تا دیروز ۱۷ دی ماه ۱۷۴.۲ میلی‌متر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۶.۱ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تا ۱۷ دی‌ماه ۳۶.۷ درصد از سهم بارشی سالانه گلستان محقق شده است، افزود: استان گلستان بعد از سه سال خشکسالی در سال‌های زراعی گذشته، امسال پاییز خود را با بارندگی آغاز کرد و طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی، بارش نرمال زمستان امسال گلستان حدود ۱۵۰ میلی‌متر است.

کمالی با بیان اینکه بارش‌هایی که پیش‌ از ظهر ۱۶ دی در گلستان آغاز شد موثر بوده و می‌تواند اثرات مطلوبی بر حوزه کشاورزی داشته باشد، افزود: بیشترین بارندگی در این مدت مربوط به حوزه مینودشت ایستگاه باران‌سنجی توسکاچال به میزان ۸۹ میلی‌متر، فارسیان فرنگ گالیکش با ۸۷ میلی‌متر، محمدآباد کتول با ۸۰ میلی متر، ارتفاعات رامیان با ۷۰ میلی‌متر و فاضل‌آباد با ۶۴ میلی‌متر بود.

وی در خصوص وضعیت هوا در هفته پیش‌رو گفت: از عصر چهارشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی به استان، افزایش ابر، بارندگی، در مناطق کوهستانی و سردسیر ریزش برف، کاهش محسوس دما و پدیده مه خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه کاهش شدید دما، بارش برف و مه گرفتگی در مناطق کوهستانی گلستان پش‌بینی می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا بعدازظهر جمعه در استان فعال خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha