• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402102517994
  • خبرنگار : 50225

بیماران هموفیلی از کدام خدمات صندوق بیماری‌های خاص بهره می‌برند؟

بیماران هموفیلی از کدام خدمات صندوق بیماری‌های خاص بهره می‌برند؟

ایسنا/خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ارائه خدمات به بیماران هموفیلی استان در ۹ ماه امسال به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال خبر داد.

دکتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران هموفیلی اظهار کرد: در خوزستان ۴۶۸ بیمار هموفیلی نشان‌دار وجود دارد که کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به این بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بیماران در کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد، طبق بسته خدمتی که در سامانه‌های سازمان تعریف شده است، محاسبه می‌شود، افزود: مبلغ هزینه شده بابت بیماران هموفیلی استان خوزستان در ۹ ماه امسال، ۱۶۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص خدماتی که به بیماران مبتلا به هموفیلی تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج ارائه می‌شود، گفت: تامین داروهای تخصصی این بیماران (برابر فهرست ابلاغی)، فیلتر خون، تزریق خون و فرآورده‌های خونی، هزینه آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی جفت، تزریق فاکتور، انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، یک سری از آزمایش‌های مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون و تعویض مفصل بیماران هموفیلی، خدماتی هستند که پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز برای این بیماران رایگان بوده است.

وی افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بیماران هموفیلی نشان‌دار شده می‌توانند علاوه بر حمایت‌های قبلی، از مزایای این صندوق هم بهره‌مند شوند.

رضایی عنوان کرد: هفت کد خدمت آزمایش، هشت کد خدمت پرتو پزشکی، چهار کد خدمت توانبخشی، ویزیت ۱۱ گروه تخصصی، خدمات اندام مصنوعی، خدمات بستری، خدمات پزشکی، خدمات روانشناسی و تامین تجهیزات از دیگر خدمات ارائه شده به این بیماران هستند.

وی بیان کرد: بیماران منتسب به نشان هموفیلی می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی مراجعه کنند تا پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه، از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha