• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402121913844
  • خبرنگار : 50652

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

چگونگی زندگی با آیه‌ها در طرح «مستورا»

چگونگی زندگی با آیه‌ها در طرح «مستورا»

ایسنا/گلستان معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه خواندن، انس گرفتن، حفظ کردن و عمل کردن به مفاهیم آیات از اهداف طرح مستورا است، گفت: امسال این طرح قرآنی در استان و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مفاهیم قرآنی، باید تبدیل به ادبیات گفتمانی، اجتماعی و مسلمات فکری تمامی اقشار جامعه شود و این یک هدف مهم جامعه‌پردازی در سیر تمدنی است. 

وی بهره بردن از فضای معنوی ایام ماه مبارک رمضان را مهم برشمرد و گفت: از اهداف این طرح نشر معارف قرآنی و تعمیق باورهای دینی و انس بیشتر همه اقشار جامعه با کلام وحی است. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در مورد محورهای این طرح، گفت: مستورا در قالب ۵ محور، ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و همچنین برگزار می‌شود.

دیلمی این طرح را برگرفته از سیر ساختاری ارزشمند و مبنایی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن دانست و افزود: ۱۵۰  فراز کاربردی و کلیدی از کلام الله مجید در گفتمان امامین انقلاب و علامه طباطبایی و سایر علمای شاخص انتخاب و برای نهادینه سازی آن در بین آحاد جامعه، برنامه‌ریزی شده است.

وی در مورد مدت زمان اجرای این طرح، توضیح داد: طرح مستورا در مدت زمان سه سال به طوریکه هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآنی مدنظر در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از جمله برنامه‌هایی اجرایی برای گفتمان سازی این آیات محوری به برپایی محافل، کرسی ها و نشست‌های متعدد تدبری و حفظ مفاهیم و  مسابقات ملی و استانی اشاره کرد و گفت: تولید محتوای تبلیغی، بروشور، کتابچه مستورا، موشن گرافی و کلیپ‌های آموزشی، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان، طرح درس و  ویژه برنامه‌های فرهنگی با همکاری نهادهایی اجرایی، مردمی و حوزوی در محور این فرازها انجام می‌شود.

دیلمی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت، سعادت و زندگی است، افزود: در اجرای این برنامه ارزشمند قرآنی از همه ظرفیت ها و همکاری همه نخبگان، فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی و قرآنی استفاده شده است.
وی در پایان با بیان اینکه طرح مستورا به ما می آموزد که چگونه با آیات زندگی و برای تحقق تمدن نوین اسلامی موثر واقع شویم، خاطرنشان کرد: چهار گام برای اجرای عملیات مستورا طراحی شده که گام اول رساندن این فرازها به سمع و نظر حداقل یک سوم مردم جامعه، گام دوم ایجاد انس با مفاهیم آیات، گام سوم حفظ کردن و گام چهارم ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha