• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403032416569
  • منبع : سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

۱۶۹ قلم داروی جدید در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه تأمین‌ اجتماعی قرار گرفت

۱۶۹ قلم داروی جدید در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه تأمین‌ اجتماعی قرار گرفت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۹ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی و ۴۰۰ قلم دارو در طرح دارویار در فهرست بیمه‌ای قرار گرفت.

به گزارش ایسنا میرهاشم موسوی که در پنجاه‌ وهفتمین سفر استانی به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برای بازدید میدانی و بررسی وضعیت ارائه خدمت بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان استان لرستان و افتتاح چند پروژه عمرانی به این استان سفر کرده است، در دیدار با حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی - نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید ، او را رئیس‌جمهوری عالم، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر و مردمی توصیف و اظهارکرد: به خاطر ندارم که جلسه‌ای یا حاشیه جلسه‌ای را که ایشان از وضعیت بیمه‌شدگان به‌ویژه بازنشستگان نپرسیده باشند. ایشان در این زمینه بسیار حساس و پیگیر بودند و دستاوردهای امروز سازمان تأمین‌ اجتماعی حاصل همین جدیت و مساعدت‌های چشمگیر شهید رئیسی نسبت به این سازمان است.

وی با اشاره به این‌که در دوره آیت‌الله رئیسی خدمات ارزنده‌ای در حوزه تأمین‌اجتماعی ارائه شد، نسبت به امتداد مسیر این شهید بزرگوار ابراز امیدواری کرد و گفت: وقتی در سال ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت مردمی سیزدهم مسئولیت این سازمان را پذیرفتیم، یکی از مشکلات عمده این مجموعه ناترازی منابع بود و این ناترازی در اولین و مهم‌ترین کار ما یعنی پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان اختلال ایجاد کرده بود. آن زمان ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کردیم که حدود ۵۰۰۰ میلیارد از این مبلغ را باید از بانک رفاه استقراض می‌کردیم. علاوه بر مشکلات شرعی که این استقراض برای ما ایجاد کرده بود، این در واقع نوعی«آینده‌خواری» در سازمان تامین اجتماعی بود، درحالی‌که وظیفه و مأموریت این سازمان تضمین آینده بیش از نیمی از جمعیت کشور است.

موسوی در ادامه گفت: امروز به برکت اقدامات این شهید بزرگوار و تلاشی که در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفت، مستمری خردادماه ۱۴۰۳ به مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان بدون یک ریال استقراض در حال پرداخت است، درحالی‌که اگر رویه سابق را ادامه می‌دادیم امروز باید ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بانک رفاه استقراض می‌کردیم تا بتوانیم مستمری ماهانه را پرداخت کنیم. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز، سازمان تأمین‌ اجتماعی بابت پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان یک ریال از نظام بانکی کشور استقراض نکرده است و این با عنایت خداوند متعال و به‌واسطه اخلاص آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم و مساعدت‌های بی‌نظیر ایشان به سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی بابت استقراض‌های بی‌رویه از نظام بانکی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ و با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی به‌عنوان ابربدهکار بانکی شناخته می‌شد که باعث یأس و ناامیدی در جامعه شده بود. به همین دلیل ما از همان ابتدا بنا را بر این گذاشتیم که رویه را عوض کنیم و با عنایت خداوند و کمک‌های دولت به‌خصوص شخص شهید آیت‌الله رئیسی و همت و تلاش مجموعه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی این اتفاق و دستاورد بزرگ رقم خورد و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی تسویه شد. امروز سازمان تأمین‌اجتماعی حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان محترم طلبکار است و به‌عبارتی این سازمان از ابربدهکار بانکی در دوره قبل به ابرطلبکار در دولت مردمی سیزدهم تبدیل شده است.

موسوی با اشاره به اینکه میزان تأدیه بدهی بیمه‌ای دولت مردمی سیزدهم به سازمان تأمین‌اجتماعی در تاریخ بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است، گفت: طی سه سال گذشته حدود ۲۳۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته نهاد دولت به سازمان تأمین‌ اجتماعی توسط دولت سیزدهم پرداخت شد. یکی از آثار این تأدیه بدهی دولت و به تبع آن تسویه بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی، کاهش آثار تورمی در اقتصاد کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه برخی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اقدامات دولت سیزدهم طی سه سال اخیر معادل چندین سال کارها و اقدامات دولت‌های ا قبلی بوده است، اظهارکرد: در دوره مدیریتی جدید سازمان تأمین‌اجتماعی و از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، حدود دو و نیم میلیون بیمه‌شده جدید به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اضافه شد که این اقدام در قالب بیمه دانشجویی، بیمه زنان و دختران خانه‌دار و قالب‌های متنوع دیگر صورت پذیرفت.

وی با اشاره به سنگینی غم فقدان رئیس‌جمهور شهید، دوره کوتاه ریاست‌جمهوری ایشان را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه تأمین‌اجتماعی همراه با آثار بزرگ توصیف کرد و افزود: اگر آیت‌الله رییسی از میان ما نرفته بودند و دولت ایشان امتداد می‌یافت، آثار اقدامات ایشان خیلی زود در سفره مردم آشکار می‌شد. چنان‌که در برنامه‌ریزی ‌سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری، چند اقدام بسیار بزرگ را تدارک دیده بودیم که به هر حال تقدیر این بود که ایشان از میان ما برود اما از روح این عالم مجاهد جامع‌الاطراف استمداد می‌طلبیم تا بتوانیم با قوت و قدرت مسیر پیشرفت را ادامه بدهیم و گام‌های بزرگتری در سازمان تأمین‌اجتماعی و در جهت توسعه خدمات و تأمین آسایش و آرامش مردم برداریم.

موسوی با اشاره به این‌که از ابتدای دوره جدید مدیریتی، یکی از رویکردهای سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات بوده است، اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم ما در این دوره توسعه خدمات رایگان در مراکز ملکی و پوشش بیمه‌ای خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی ناباروری برای بیمه‌شدگان بود. علاوه بر این ایام مرخصی بارداری از شش ماه به ۹ ماه رسید و خدمات درمانی برای افراد بیش از ۶۵ سال در مراکز غیرملکی رایگان شد. ۱۶۹ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و ۴۰۰ قلم دارو نیز در طرح دارویار در فهرست بیمه‌ای قرار گرفت تا مردم هزینه اضافه پرداخت نکنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های بسیار مهم ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه خدمات در بخش درمان مستقیم است که طی این مدت اتفاقات بسیار مثبتی افتاد و اقدامات خوبی در طرح‌های عمرانی حوزه درمان انجام شد. در همین دوره ۳۰ ماهه، ۳۹ طرح درمانگاهی و بیمارستانی به بهره‌برداری رسید و امروز با افتتاح پروژه توسعه بیمارستان بروجرد، چهلمین طرح درمانی ما در سازمان تأمین‌ اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم افتتاح خواهد شد. 

موسوی افزود: در بخش درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در کل کشور، روزانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار و در استان لرستان روزانه حدود ۱۷ هزار خدمت درمانی به مردم ارائه می‌شود و طبق ارزیابی همکاران ما رضایتمندی مردم از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان، بیش از ۸۰ درصد است که نشان از تلاش‌های بی‌دریغ همکاران ما در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی دارد و مایه خرسندی است.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی - نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد - نیز در این دیدار با اشاره به این‌که رییس‌جمهور شهید مسیری را به همگان نشان داد تا همه بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم، اظهارکرد: آیت‌الله رئیسی، ایران اسلامی و ایرانی را در چشم مردم جهان عزیز کرد چراکه ایشان در مکتب ولایت حضور داشت.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه شهید جمهور گفت: رییس‌جمهور شهید با تلاش‌های فراوان وضعیت معیشتی مردم را بهبود و کشور را با وجود برنامه‌های خباثت‌آمیز دشمنان از پیج خطرناک عبور داد.

شاهرخی با بیان اینکه سازمان تأمین‌ اجتماعی مجموعه‌ای گسترده با خدمات متنوع است، یادآور شد: نقش برنامه‌ها و خدمات به‌هنگام سازمان تأمین‌اجتماعی در بهبود زندگی مردم کاملاً نمایان و اشکار است.

تسهیل دسترسی همگان به خدمات سلامت از اولویت‌های رئیس‌جمهور شهید بود

موسوی در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد گفت: یکی از رویکردهایی که از آغاز دولت سیزدهم، "شهید جمهور" حضرت آیت‌الله رئیسی بر آن تأکید داشتند، توسعه خدمت در همه بخش‌های کشور و تأمین نیاز مردم به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار بود.

وی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم براساس تأکیدات رئیس‌جمهور شهید، توسعه خدمات سازمان به ویژه خدمت درمان مستقیم که همه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی سرپایی و بستری آن برای بیمه‌شدگان رایگان است را از ابتدای این دولت مورد توجه قرار دادیم. به لطف خداوند متعال از آغاز دولت تا امروز ۳۹ پروژه درمانی شامل بیمارستان و درمانگاه را افتتاح کردیم و تا پایان سال جاری نیز ان‌شاءالله ۱۰ مرکز دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در استان لرستان چهار پروژه درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم. پروژه اول احداث پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان خرم‌آباد است که بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق منابع تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه دیگر، توسعه بیمارستان نرگس‌درود است که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۰ درصد است و امیدواریم در هفته تأمین‌اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد سایر پروژه‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان لرستان گفت: درمانگاه الشتر را در سفر قبلی به استان کلنگ زنی کردیم که طبق برنامه زمان‌بندی طی ۱۸ ماه احداث خواهد شد. پروژه توسعه بیمارستان کوثر درود هم پروژه درمانی دیگر این استان بوده که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و ضمن افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستان نیز از ۳۲ به ۹۶ تخت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: هزینه چهار پروژه درمانی استان لرستان بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم با توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم در این استان، بتوانیم ضمن این‌که به عهدی که با رئیس‌جمهور شهید بسته‌ایم، عمل کنیم، رضایت مردم را هم که زمینه‌ساز رضایت خداوند است، تأمین کنیم.

موسوی افزود: در این دولت تسهیل ارائه خدمات سلامت و کاهش سهم پرداخت از جیب مردم از روش‌هایی چون تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج، یکی از رویکردهای مورد توجه رئیس‌جمهور شهید بود که با ایجاد صندوق خاصی برای این منظور در سازمان بیمه سلامت، بیماران بیمه‌شده تأمین‌ اجتماعی نیز که مبتلا به بیماری‌های تعریف‌شده به عنوان صعب‌العلاج هستند، تحت حمایت این صندوق قرار گرفته‌اند. 

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی همچنین گفت: در اجرای طرح‌های تعالی و جوانی جمعیت نیز پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی ناباروری در این دولت مورد توجه قرار گرفت و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار پرونده در تأمین‌اجتماعی برای این منظور برای بیمه‌شدگان تشکیل شده و این سازمان تاکنون در این بخش و برای بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات درمان ناباروری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha