• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032517053
  • خبرنگار : 50042

در همایش تکریم کادر سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان مطرح شد

معیار اسلامی، راهبرد مدارس الگوی صالح است

معیار اسلامی، راهبرد مدارس الگوی صالح است

ایسنا/گیلان قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با اشاره به اینکه در مدارس الگوی صالح، الگو بودن بر اساس معیار اسلامی مدنظر است، گفت: دشمن تمام انرژی خود را گذاشته تا هویت ایرانی اسلامی را از دانش‌آموزان ما بِرُباید.

مرتضی فاطمی‌نژاد امروز، ۲۵ خردادماه در همایش تکریم کادر آموزشی و اجرایی سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان در رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، اظهار کرد: معلمان باید حافظ دستاوردهای شهید رئیسی باشند و اقدامات شهید جمهور را برای مردم و دانش‌آموزان روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی معلمان، یک رسانه هستند، افزود: معلمان و فرهنگیان با روایت درست و صحیح ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، فرصت سوءاستفاده و دسیسه‌چینی دشمنان را می‌گیرند.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با بیان اینکه معلمان قشر نخبه و جریان‌ساز جامعه هستند، گفت: معلمان باید ارزش‌های شهید جمهور را برای مردم تبیین کند زیرا شهید رئیسی گفتمان انقلاب اسلامی، حقیقت‌خواهی، عدالت‌محوری و همنشینی با مستضعفان را رها نکرد.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی به مستضعفان کشور توجه فراوانی شد، افزود: مستضعفان کشور همواره در بزنگاه‌ها پشتیبان انقلاب بوده‌اند، بنابراین باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که بازهم به این قشر ضعیف جامعه توجه داشته باشد.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: بعد از احیای آرمان‌های انقلاب، حضور مردم در انتخابات را باید تبیین کرد و جهت حضور حداکثری و پرشور آحاد جامعه در انتخابات ۸ تیرماه قدم برداریم.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه ما باید به زبان کودکان و نوجوانان، نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور را برایشان تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: باید آینده دانش‌آموزان برای معلمان ما مهم باشد زیرا دشمن تمام انرژی خود را گذاشته است تا هویت ایرانی اسلامی را از دانش‌آموزان ما بِرُباید و بی‌تردید آسیب جدی در کودکان و نوجوانان عاری‌شدن از هویت است.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید روی این موضوعات تفکر، گفت‌وگو و مباحثه کنند، بیان کرد: با روش‌های بروز و جذاب می‌شود دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کرد و ما باید درست روایت کنیم تا دشمن غلط روایت نکند.

قائم مقام سازمان مدارس الگوی صالح کشور با بیان اینکه معلمان در نزد خداوند دارای جایگاه والایی هستند، تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید برای هدایت تمدن‌سازان آینده انقلاب، خود را تقویت کنند و به همین دلیل معلمان از جایگاه والا و با اهمیتی در جامعه نیز برخوردارند.

فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه در مدارس الگوی صالح، الگو بودن براساس معیار اسلامی مدنظر ما است، خاطرنشان کرد: باید در مقاطع مختلف برنامه‌سازی داشته باشیم و روز به روز در راستای تحقق اهداف گفتگو و مباحثه کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ و رشد سرمایه انسانی نیز برنامه منظم داشته باشیم، گفت: نباید به راحتی سرمایه انسانی را از دست بدهیم و باید از نیروهایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند حمایت کامل داشته باشیم و الحمدلله این موضوع در گیلان محقق شده و مسئولان گیلانی مدارس الگوی صالح با روحیه جهادی و دغدغه‌مند قدم برمی‌دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه و جبهه مقاومت، گفت: کورسوی امید مستضعفان عالم، جمهوری اسلامی ایران است و به نوعی جمهوری اسلامی ایران، خار چشم دشمنان اسلام و قرآن شده است.

فعالیت ۷ مدرسه الگوی صالح در نقاط مختلف استان گیلان

محمد صدیقی، رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان هم در این همایش با بیان اینکه معلمان، مرجع دانش‌آموزان در مدرسه هستند، گفت: چشم و گوش دانش‌آموزان به معلمان است و تمامی رفتار و سخنان آنها را الگو قرار می‌دهند و به همین دلیل وظیفه معلمان و فرهنگیان در جامعه بسیار سنگین است.

او با اشاره به اینکه باید به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه بیشتری شود، افزود: مدیران و معلمان باید با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان، تصریح کرد: باید با تمام توان ضمن حمایت و پشتیبانی از سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان، این شبکه دغدغه‌مند را قوی کنیم تا اقدامات این سازمان در کل استان پژواک پیدا کند.

میثم بخشی‌نژاد، رئیس سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به اینکه در مدارس الگوی صالح گیلان توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، مهارتی و تربیتی دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: پرورش دانش‌آموزان انقلابی، قرآنی، متعهد و متخصص از اولویت‌های اصلی این مدارس است.

وی با بیان اینکه ۷ مدرسه الگوی صالح در نقاط مختلف استان گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۵ مدرسه در مقطع ابتدایی، یک مدرسه در مقطع متوسطه دوره اول و یک مدرسه در مقطع متوسطه دوره دوم فعالیت می‌کنند.

بخشی‌نژاد با تأکید بر اهمیت موضوع دغدغه آموزشی، افزود: مدارس الگوی صالح به دنبال این هستند که نمونه عینی ارزش‌های انقلابی در زمینه بروز و ظهور همه شایستگی‌ها را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدارس الگوی صالح استان گیلان با تأکید بر اینکه معلمان، پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی هستند، تصریح کرد: یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی، علم است و برای تحقق این پایه، معلمان نقش مهمی داشته و با ایفای نقش مؤثر می‌توانند مغزهای دانش‌آموزان را از آسیب دشمن در امان نگه‌ دارند زیرا دشمنان ما علم را به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی هدف گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha