• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403032617344
  • خبرنگار : 50189

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

نقشه‌های SDI استان کرمان تهیه می‌شود

نقشه‌های SDI استان کرمان تهیه می‌شود

ایسنا/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان برلزوم بارگذاری آمار و اطلاعات استان در راستای تهیه نقشه‌های SDI (زیرساخت داده‌های مکانی) تاکید کرد و گفت: وجود یک زیرساخت مناسب از داده‌های مکانی برای توسعه پایدار جامعه الزامی است و به‌همین‌لحاظ امروزه ایجاد زیرساخت داده‌های مکانی در برنامه‌های استان قرار دارد.

محمدرضا وحیدی امروز ۲۶ خردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: براساس برنامه هفتم توسعه برنامه‌های اجرایی استان مصوب شده است.

وی افزود: ۶ بسته اجرایی متشکل از ۱۶ برنامه مصوب به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده که رصد و پایش آمار و اطلاعات استان یکی از این برنامه‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به تشریح اقدامات این سازمان در جهت رصد و پایش آمار و اطلاعات استان پرداخت و بیان کرد: ایجاد یک داشبورد مدیریتی و ارتقاء داده‌های مکانی استان از اهداف این طرح است. همچنین تا پایان سال اطلس سرمایه‌گذاری استان را خواهیم داشت.

وی بر لزوم بارگذاری آمار و اطلاعات استان کرمان در راستای تهیه نقشه‌های SDI (زیرساخت داده‌های مکانی) تاکید کرد و گفت: بیشتر اطلاعات مورد نیاز سازمان‌ها در امور مختلف تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، مدیریت، برنامه‌ریزی، اجرا و حتی عملیات روزمره دارای ماهیتی مکانی است. بنابراین برای رسیدن به توسعه پایدار مبتنی بر دانایی، اجتناب‌ناپذیر است که تولید، دسترسی و به‌کارگیری داده‌های مکانی مناسب، قابل اعتماد و باکیفیت در فرآیند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به نحو مطلوب را در جریان امور قرار دهیم.

وحیدی از ظرفیت‌های گردشگری کرمان و وجود ۱۰ اثر ثبت شده استان در یونسکو سخن گفت و اظهار کرد: بیابان لوت یکی از اطلس‌های گردشگری استان کرمان است که نیاز به کمک سازمان نقشه‌برداری کشور داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ۱۹۴ نفر در سال ۱۴۰۱ در استان بازنشسته شده‌اند که مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت آنها به طور کامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۱۸۵ نفر بازنشسته شدند که مانده مرخصی آنها پرداخت شده و در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنها هستیم.

وحیدی بیان کرد: در حال حاضر ۵۵۱۲ نیروی رسمی و پیمانی و در مجموع ۷۹۰۷ پرسنل در استان داریم که حقوق آنها توسط خزانه کشور پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha