جعغر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در مورد نوسازی تاکسیهای تهران با بیان اینکه چندین سال است که این مهم مورد کم توجهی قرار گرفته است، گفت: در سالهای اخیر متأسفانه بنا به دلایل متعدد نوسازی تاکسیها انجام نشده است و نتیجه آن شده که بیش از نیمی از تاکسیهای تهران به سن فرسودگی رسیدند و باید اسقاط شوند و این شرایط نه در شأن مردم عزیزمان است که سوار چنین خودروهایی شوند و نه رانندگان از این وضعیت راضی هستند.
وی با بیان اینکه یکی از سخت ترین شرایط را در سیستم تاکسیرانی مواجه هستیم که نه رانندگان تاکسی و نه شهروندان در بروز چنین اتفاقی مقصر هستند، افزود: آنچه که جای تأکید و شاید جای گلایه دارد این است که فشاری بر روی خوروسازان برای اینکه خودروی متناسب تاکسی تهران در اختیار شهرداری قرار دهند، وارد نمیشود و در چند سال اخیر نیز مرتبا تأکید بر ورود تاکسی برقی به ناوگان شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: ما میدانیم که اخیرا فناوریهای دنیا به سمت برقی سازی رفته است و کسی مخالف تاکسی برقی نیست؛ اما در حال حاضر در کشور هنوز به لحاظ مسائل فنی به اجماعی در مورد پشتیبانی تاکسی برقی نرسیدیم و با توجه به قیمت بالای این خودروها هنوز اقبالی از سوی رانندگان تاکسی صورت نگرفته و مسئولان شهری باید توجه داشته باشند که اگر میخواهند تاکسی برقی را گسترش دهند باید این مهم در چارجوب سیاست های کلی صنعت کشور باشد و باید با سیستمهای حمایتی اجرا و به تدریج موضوع برقی سازی تاکسیها را جایگزین کرد.
وی با بیان اینکه تا زمان فراگیری تاکسی برقی و جایگزینی آن به جای تاکسی بنزنی نباید دست روی دست گذاشت و بایستی نوسازی تاکسیهای معمولی را در دستور کار قرار داد، گفت: بایستی بهترین مدل خودروهای بنزینی آنهم با قیمت مناسب در اختیار رانندگان تاکسی و از طریق ارائه تسهیلات وام که شورای شهر تهران این بودجه را در اختیار شهرداری گذاشته؛ نوسازی را پیگیری کند.
تشکری هاشمی تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری تهران هر چه سریعتر با استفاده از توان خودروساز داخلی و از محل وامی که شهرداری تهران تخصیص میدهد کار نوسازی تاکسیها را انجام شود و به مرور، برنامه جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای بنزینی دنبال شود و هیچ دلیل ندارد که نوسازی متوقف و مشروط به ورود خودروی برقی شود.
انتهای پیام
نظرات