مهدی جمالی نژاد در گفتوگو با ایسنا، در مورد سرانجام قرارداد ۶۳۰ واگن سازمان شهرداریها با شرکت چینی برای تأمین واگنهای متروی تهران بیان کرد: قرار بود در دو مرحله ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود؛ بگونهای که یک مرحله در سال ۹۸ و بعد از سهمیه بندی بنزین و دیگری بعد از شرایط کرونا تصمیم گیری شد تا نوسازی حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور موجود است این مسئله موجب می شود که هم مدیران شهری و هم حاکمیت دست به دست هم دهند تا نوسازی ناوگان را داشته باشند، گفت: در این میان کلانشهرها وضعیتشان سخت تر از مابقی شهرهاست و شهر تهران هم با توجه به اینکه پایتخت کشور است، سهم بیشتری از فرسودگی ناوگان را دارد و باید عنایت بیشتری به تهران داشته باشیم.
جمالی نژاد با تأکید بر اینکه وزارت کشور از دو سه سال قبل ورود جدی در مورد نوسازی ناوگان وبویژه اتوبوس و واگن مترو داشته است و در این راستا نیز قرارداد خرید واگن برای ناوگان مترو را داشتیم که در راستای نتیجه بخش بودن قراردادها حرکت میکنیم، گفت: در شهر تهران نیز با توجه به اینکه شورای شهر و همچنین شهرداری تهران عنایت به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی دارند، یقینا هم دولت جدید و هم مدیران جدید با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از ملزومات انتظام بخش به شهر است حمایت میکنند و هر کاری از دستشان بربیاید، در این راستا که بتوانیم نوسازی ناوگان را داشته باشیم حتما انجام می دهند.
وی در مورد قرارداد ۶۳۰ واگن مترو با تأکید بر اینکه در این مورد با دولت صحبت شده و خوشبختانه اخیرا نیز اقدامات خوبی هم انجام شده است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بهمن ماه تعدادی از واگنهای مترو را در اختیار شهرداری تهران قرار دهیم تا گرههایش حل شود.
انتهای پیام
نظرات