• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403070907316
  • خبرنگار : 71282

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد

معرفی مشاغل جدید به فارغ‌التحصیلان/مشاغل سنتی دیجیتالی می‌شوند

معرفی مشاغل جدید به فارغ‌التحصیلان/مشاغل سنتی دیجیتالی می‌شوند

یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه هزینه سنگین حمل و نقل با توسعه فضای مجازی کاهش می‌یابد، بر لزوم معرفی مشاغل جدید به فارغ‌التحصیلان و کارجویان تاکید کرد و گفت: با ظهور تکنولوژی‌های جدید، مشاغل سنتی به سرعت دیجیتالی می‌شوند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی مزیت‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور اظهارکرد: برای دستیابی به اقتصاد دیجیال باید ابتدا زیرساخت‌های لازم را برای این منظور فراهم کنیم و بازار کار را با فرصت‌هایی که از طریق اقتصاد دیجیتال ایجاد می‌شود،‌ هماهنگ کنیم زیرا اقتصاد دیجیتال علاوه بر ایجاد زنجیره ارزش افزوده بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی بر لزوم فراگیری مهارت‌های تخصصی در جریان اقتصاد دیجیتال گفت: برای ورود به اقتصاد دیجیتال لازم است به مهارت‌های تخصصی تجهیز شویم و مشاغل مرتبط با این حوزه شناسایی و معرفی شوند.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه امروز بسیاری از کسب و کارها با ظهور تکنولوژی‌های جدید به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، گفت: با گسترش فناوری‌های روز و تکنولوژی‌های جدید، مشاغل از حالت سنتی خارج و به سمت مدرن شدن پیش‌ می‌روند و در این راستا مشاغل سنتی به سرعت دیجیتالی می‌شود.

حاج اسماعیلی درعین حال بر لزوم معرفی شاغل جدید به فارغ التحصیلان و کارجویان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشاغل آینده که عمدتا بر بستر وب و فضای مجازی استوار هستند از قبل به کارجویان و فارغ التحصیلان معرفی شوند، بهتر می‌توانند برای آینده خود انتخاب کنند و در این راستا آموزش ببینند.

وی گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند شرایط جدید برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال ایجاد کند، فضای مجازی و بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال است. با وجود علاقمندان زیادی که برای کسب و کارهای مجازی و فروشگاه اینترنتی وجود دارد، هنوز با محدودیت‌هایی در این خصوص روبه‌رو هستیم و باید بگذاریم پلتفرم‌های مختلف در این بخش فعالیت کنند زیرا در بستر این سکوها و پلتفرم‌هاست که خرید و فروش و داد و ستد شکل می‌گیرد.

حاج اسماعیلی افزایش بهره‌وری را در کنار کاهش هزینه‌ها از دیگر مزیت‌های توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر اگر فضای مجازی را توسعه دهیم، حمل و نقل گسترده‌ای که همه ساله هزینه سنگینی تحمیل می‌کند، از بین می‌رود و افراد به جای مراجعه مستقیم به ادارات و سازمان‌ها از درون خانه‌ها خدمات می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha