• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071108611
  • خبرنگار : 71967

تلاش دانشجویان دانشگاه مریلند برای برگزاری مراسم یادبود

تلاش دانشجویان دانشگاه مریلند برای برگزاری مراسم یادبود

یک گروه دانشجویی طرفدار فلسطین از یک قاضی فدرال خواست تا دانشگاه مریلند را وادار کند تا به آنها اجازه دهد مراسم یادبود کشته شدگان جنگ غزه را در روز ۷ اکتبر در این دانشگاه برگزار کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، نمایندگان گروه «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» در جلسه استماع اعلام کردند که لغو این مراسم از پیش تعیین شده، حقوق اولیه دانشجویان را نقض می‌کند.  دانیلا کلمبی، یکی از اعضای این گروه دانشجویی در این جلسه گفت: به نظر ما بسیار آزاردهنده است که دانشگاه به جای مقابله با آنها که ما را تهدید می‌کنند، سعی در ساکت کردن ما دارد.

گفته می‌شود علاوه بر این گروه، رویدادهای وابسته به دانشجویان سازمان‌های یهودی ضد اسرائیل نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو شده است. در همین حال، پاتریک شریدان، دستیار دادستان کل گفت که دانشگاه به دانشجویان برای عدالت در فلسطین اجازه داده بود تا از ۷ اکتبر میزبان ۷۰ رویداد باشد، اما در حال حاضر به دلیل تهدیدهای امنیتی لغو شده است.

شکایت این گروه دانشجویی علیه دانشگاه مریلند که توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی تنظیم شده است، از سوی سازمان‌های برجسته حقوق مدنی و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا حمایت می شود.

در جلسه چند روز پیش،  قاضی دادگاه از کلمبی پرسید که چرا این گروه ۷ اکتبر را به عنوان روز میزبانی رویداد خود انتخاب کرده است. کلمبی در پاسخ گفت: برای او و دیگرانی که از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، ۷ اکتبر آغازی است که او از آن به عنوان نسل‌کشی یاد می‌کند که در آن ده‌ها هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

البته این گروه دانشجویی در کنار تلاش برای دریافت اجازه این مراسم، رویدادهای دیگری را نیز تدارک دیده است. گفته می‌شود این گروه به دنبال این است که با گروه دانشجویی «صدای یهودی برای صلح»، مراسم مشترکی در مرکز خرید مک‌کلدین برگزار کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha