• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403072519443
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها:

نرخ عوارض آزادراه اصفهان - شیراز منطقی است/مبلغ به جیب سرمایه‌گذار می‌رود، نه دولت

نرخ عوارض آزادراه اصفهان - شیراز منطقی است/مبلغ به جیب سرمایه‌گذار می‌رود، نه دولت

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان -شیراز براساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. ضمن اینکه عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد جورابچی درباره نرخ عوارض برای آزادراه اصفهان - شیراز اظهار کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به دلیل این که هزینه‌های کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آیین‌نامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینه‌های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در ادامه توضیح داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملا منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۴:۳۰

چه خبره ۱۲۰ هزار تومان خیلی زیاده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۴:۴۹

منظور بخش خصوصی سازنده آیا شرکت عمرانی وابسته به وزارت دفاع میباشدکه این پروژه رااجراکرد؟مفهوم بخش خصوصی راهم فهمیدیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۵:۰۵

اون بیچاره ای که مجبوره هر روز این مسیر رو به حالت رفت و برگشت بره باید ۲۴۰هزار تومان روزانه عوارض پرداخت کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۵:۳۱

بیش از ۲ برابر تهران اصفهان عوارضی میگیرید خب معلومه میگید منطقیه. همیشه همه چیز منطقیه اگر به نفع خودتون باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۰۳

سلام . خوبه . کاشکی سرمایه گذارهای دیگری هم پیدا می شد و چنین سرمایه گذاری هایی می کردند تا همه ی جاده های کشور امن و ایمنی گردد . با توجه به منافعی که چنین اتوبان هایی در جلوگیری از تصادفات و همچنین کاهش هزینه ها و کوتاهی مسیرپرداخت عوارض منطقی است

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۱۳

مگه جاده قدیم چشه همه از اونور میرن وقتی سواری صد بیست هس حتما ماشین سنگین دویست و خورده ای میشه چه سواری چه سنگین از جاده قدیم میرن

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۱۵

هزینه احداث هر یک کیلومتر آزادراه ۱۰۰ میلیارد تومنه...بیچاره اون سرمایه‌گذاری که باید ۲۱ یا ۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه کنه، بعد ۱۲۰ هزار تومن، ۱۲۰ هزار تومن از هر ماشین بگیره تا چند سال و با چند درصد سود می‌توان بازگشت سرمایه داشت؟

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۰۱

خوب خرج نکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۰۱

منافعت به خطر افتاده مگه؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۴۱

داداش تریلی 600000 تومن اعلام شده چه خبره اتوبان خرم آباد با این همه تونل 250000 تومن میگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۸:۴۶

همه جای دنیاهمینه!درقبال خرجکردوهزینه سنگین ساخت اتوبان و آزادراه،عوارضی میگیرند اصلامیدونیدچیه؟مسیرارزان میخواهی؟ازمسیروجاده قدیم اصفهان_ شیراز،ترددوحرکت کن،اینکه دیگه کاری نداره،ازمسیرقدیمی وارازان تر

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۵

اگر کسی بخواد نصف این مسیر را رفت و آمد بکند مثلاً از شیراز حرکت و از دوراهی اقلید یاسوج خارج بشه چند باید بده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۷

سلام درود یکی از شاه راه ایران آزادراه اصفهان شیراز هست ولی متاسفانه هنوز بعضی جاها آنتن موبایل ندارد قطعه ۱ از کیلومتر ۱۷۰ تا ابتدای آزادراه حد فاصل ایزدخواست خرابی زیادی دارد پر از موج هست

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۷

میشه اسم اون شرکت خصوصی رو اعلام کنید؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۹

۱۲۰۰۰٫۰ تومن برای تردد ایمن و راحت و البته بازگشت سرمایه رقم منصفانه ای هستش و باعث میشه پیمانکاران راغب بشن بیان تو این کار محور چالوس تهران رو هم باید مبلغش رو ببرن بالا و پول بیشتری به پیمانکاران تزریق کنن تا کارش زودتر تموم بشه، واقعا خطرناکه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۵۷

وظیفه دولت همین ایجاد راهاس.دوما اینکه این ازادراه دولاین و یک لاین اضطرار در حالی ک از اصفهان تا تهران سه لاین با یک لاین اضطرار و طول مسیرشم دو برابر و‌نصف قیمت.باوجودی ک روشنایی و امکانات تکمیل نشده زیاده این قیمت برا سال ۱۴۰۵ معقول .

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۰۶

با این مبلغ بازگشت سرمایه طی چند سال انجام خواهد شد ؟ میبایست هزینه تعمیر و نگهداری به انضمام یک حاشیه سود مشخص محاسبه شود.چون این آزاد راه که تمام نمیشود ، همیشه هست. ضمنا سرمایه گذار هم یک ارگان شبه دولتیست . بخش خصوصی واقعی نیست .

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۳۸

سلام ،بخش خصوصی زحمت کشیده ساخته خوب الان وزارت راه هزینه رو باید بده مگه آزاد راه موجب رونق اقتصاد کشور نیست ،همه جا و همه چیز شده شخصی ؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۷:۵۹

چه خبره برای یه جاده باریک دو بانده بدون هیچگونه امکانات بهش میگین آزادراه فقط چون دوربرگردون همسطح نداره بعد تازه 120هزارتومن هم بگیرین جایگاه دریافت پول هم نزاشتین

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۴۸

این جاده تکمیل نیست.لاقل تکمیلش کنید.روشنایی و خروجی هاش و اون قسمت از تنگ خیاره تا سر گویم تکمیل نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۰۵

اکثرآزادراه هایی که عوارضی میگیرن فقط به فکر گرفتن پول هستند وکمترین توجهی به لکه گیری وآسفالت مجدد آزادراه نیستند زیروبند کامیونها نابود شده از بس چاله چوله داره ،جاده های قدیم وبین شهری ظرف یکسال گذشته در خیلی از مسیرها لکه گیری وروکش مجدد شده

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۲۶

به نظر من لازم است مردم از بزرگراه قدیمی که امکاناتش بسار خوب و زیباست استفاده کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۲۷

سلام مقدار مصرف بنزین کمتری که استفاده میکردیم کمی بیشتر عوارض پرداخت میکنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۲۸

آزادراه خرم آباد پل زال با بیست و شش کیلومتر تونل تریلر تانکر رو ۱۳۰هزار تومان میگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۶ ۱۰:۰۲

انصاف هم خوب چیزیه، ازجاده قدیم ترددمیکنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۷ ۰۹:۵۳

اونا گفتند ۱۳۰ تومان تعدیل کردند شد ۱۲۰ تومان.روزی ۳۰۰۰۰ تردد داریم خودتون حساب کنید چقدر پول در میاد

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۷ ۱۳:۱۶

اول یکی بیاد بگه بخش خصوصیه کیه کدوم شرکت نام مدیرعامل و هیات مدیرها و در این شرکت این همه سرمایه متعلق بی کیست و چگونه بدست آورده و پشتش به کی گرمه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۷ ۲۳:۰۳

داداش ماکه نخواستیم جاده یاسوج هم سرسبز وهم بدون هزینه

avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۸ ۱۷:۰۹

دولت سالانه عوارض میگیره برا همین کارا وظیفه ش هست ک همینجور ماشین میدن بیرون جاده هم بسازن