• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072922441
  • خبرنگار : 50184

نیمه اول امسال

ورزشکاران کرمانشاهی ۲۷ مدال جهانی گرفتند

ورزشکاران کرمانشاهی ۲۷ مدال جهانی گرفتند

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ورزشکاران کرمانشاهی در شش ماهه امسال ۲۷ مدال جهانی کسب کردند.

محمد حسین زاده، امروز (۲۹ مهر) به مناسبت هفته تربیت بدنی در نشست با جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی رشته‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان، با اشاره به جایگاه خوب ورزش قهرمانی و همگانی کرمانشاه در سطح کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ هزار و ۷۶۹ ورزشکار در سطح استان بیمه ورزشی دارند و آمارها نشان می‌دهد با احتساب ورزشکارانی که بیمه ورزشی نگرفته‌اند، آمار ورزشکاران استان بسیار بیش از این تعداد است. 

وی افزود: این تعداد ورزشکاران زیر نظر ۵۲ هیات ورزشی و ۴۹۹ هیات شهرستانی فعالیت می‌کنند. 

حسین زاده همچنین به فعالیت حدود ۱۳ هزار و ۴۷۰ مربی و ۵۲۱۴ داور در سطح استان نیز اشاره کرد.

معاون ورزش و جوانان استان ادامه داد: خوشبختانه طی شش ماهه اول امسال ورزشکاران کرمانشاه موفق به کسب ۲۷ مدال مسابقات جهانی، ۲۸ مدال آسیایی و ۴۸ مدال بین‌المللی شدند. 

وی افزود: در این مدت ۲۳۹ ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم‌های ملی دعوت و ۲۳ مربی نیز به مسابقات برون مرزی اعزام شدند. 

معاون ورزش و جوانان استان از میزبانی کرمانشاه در برگزاری ۱۲ اردوی تیم‌های ملی، مسابقات بین المللی شطرنج، ۲۸ مسابقه کشوری و ۱۵ مسابقه دوستانه و منطقه‌ای خبرداد. 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزش کرمانشاه در سال‌های گذشته فاصله بین دانشگاه و ورزش بوده، عنوان کرد: همین مسئله باعث شده تا بسیاری از مربیان و داوران ما علم بروزی در رشته خود نداشته باشند و حتی ۹۰ درصد آنها نیز اصلا اعتقادی به کار علمی و آکادمی ندارند. 

ورزشکاران کرمانشاهی ۲۷ مدال جهانی گرفتند

حسین زاده تاکید کرد: هیات‌های ورزشی ما نیز تاکنون آنگونه که باید از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی برای رشد و پیشرفت رشته خود استفاده نکرده‌اند، تا جایی که میزان استفاده از اساتید دانشگاهی در بدنه هیات‌های ورزشی حدود صفر است. 

وی یادآورشد: اگر از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای کمک به ورود علم روز دنیا به حوزه ورزش استفاده نکنیم، به همان روش سنتی خود ادامه خواهیم داد و بهره چندانی از ورزش که به شکل یک اقتصاد در دنیا درآمده نخواهیم برد. 

معاون ورزش استان افزود: کمک گرفتن از نخبگان دانشگاهی می‌تواند باعث رشد مدال آوری‌، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترغیب بخش خصوصی برای ورود به ورزش و در نهایت به چرخش درآمدن اقتصاد ورزش در استان شود. 

وی از تلاش برای اتصال ورزش و دانشگاه در کرمانشاه خبر داد و گفت: به این منظور مقرر شده یک اتاق فکر با حضور نخبگان دانشگاهی و ورزشی در استان تشکیل دهیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha