• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403080704728
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی مصرف گاز در کردستان

افزایش ۶۰ درصدی مصرف گاز در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، گفت: در پی حاکم شدن موج سرما در سطح استان، مصرف گاز طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

فعله گری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم مصرف بهینه گاز اظهار کرد: باتوجه‌به موج سرمایی که طی ۱۰ روز اخیر در کردستان حاکم شده است، زمستان زودرسی را داریم و کاهش بیش از ۱۲ درجه‌ای کاهش دما موجب افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و گرمایشی شده است.

 وی از افزایش ۶۰ درصدی افزایش مصرف گاز طی هفته جاری خبر داد و افزود: این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری بوده است.

مدیرکل شرکت گاز استان کردستان، اعلام کرد که مصرف گاز در بخش خانگی از ۵.۲ میلیون متر مکعب به ۱۰.۶ میلیون متر مکعب رسیده است و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان برای پایداری شبکه و برقراری جریان گاز در تمام مسیرها، مصارف را مدیریت می کند تا توزیع یکنواختی را در سراسر استان داشته باشیم.

به گفته فعله گری، در حال حاضر در بیش از یک هزار و ۶۵۵ روستای استان شبکه گاز اجرا شده و تمامی شهرها و واحدهای صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و این مسئولیت شرکت گاز استان را در حوزه توزیع پایدار بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با تمهیدات انجام شده، تاکنون افت فشاری در استان نداشته‌ایم و جریان گاز در همه مسیرها برقرار است، اما این دلیل نمی‌شود که مصرف را مدیریت نکنیم، چرا که هوا سردتر و مصرف هم بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش مصرف گاز، یک‌سری محدودیت‌های مصرف به پایگاه‌های صنعتی به‌ویژه نیروگاه‌ها ابلاغ شده است، لذا هر کاهشی به مجموعه گاز ملی ایران برای تأمین گاز پایدار به‌عنوان سوخت اول کمک می‌کند.

فعله گری با اشاره به اینکه بر اساس روند مصرفی که در سامانه مشترکان ثبت شده رفتار همه مشترکان شناسایی و ثبت شده است یادآور شد: به مشترکانی که مصرف غیراستاندارد دارند تذکر داده می‌شود و در ادارات هم طبق بخش‌نامه دولت یکسری قوانین جهت رعایت در مصرف ابلاغ شده و پایش‌های شرکت گاز هم در سطح مجتمع‌های تجاری شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha