• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080704940
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

آغاز به کار بخش خیابانی سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌ شرقی

آغاز به کار بخش خیابانی سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌ شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی زنگ افتتاح بخش خیابانی سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی در شهر مرند نواخته شد.

افتتاحیه سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی با میزبانی شهرستان مرند در روز یکشنبه، ۶ آبان ۱۴۰۳ برگزار شد. این جشنواره به منظور ترویج و توسعه هنر تئاتر در استان و معرفی استعدادهای خلاق هنرمندان محلی شکل گرفته و مورد توجه ویژه علاقه‌مندان و هنرمندان قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، از جمله معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار مرند، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند، در مدرسه تلاش آغاز شد.

زنگ افتتاحیه در ساعت ۱۱ صبح به صدا درآمد و نمایش «اسطوره‌ها» به کارگردانی علی‌اصغر مونس‌خواه به عنوان نخستین اثر این جشنواره اجرا شد.

در ادامه، نمایش‌های متعددی در مدارس مختلف شهرستان مرند به اجرا درآمدند. از جمله این نمایش‌ها می‌توان به «کفش آرزوها» به کارگردانی امیر مهروند از سردرود در مدرسه حضرت رقیه(س)، نمایش «ساعت حرکت» به کارگردانی حامد ترابی نهاد از تبریز در مدرسه ایوب حسن‌پور، نمایش «شله زرد» به کارگردانی سما سیمرغی از مرند در مدرسه حمدیه اردکلو و نمایش «سگ ولگرد» به کارگردانی فرهاد زارعی از تبریز در مدرسه امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد.

بخش خیابانی جشنواره با هدف نزدیک کردن تئاتر به مردم و افزایش آگاهی جامعه از هنر نمایش، در مکان‌های عمومی و پر تردد شهر مرند برگزار شد.

این بخش شامل نمایش‌های مختلفی بود که در مکان‌هایی نظیر بازار گندم‌فروشان، میدان سبزی‌فروشان، گاراژ حافظ و پارک شهر به اجرا درآمدند.

در بعدازظهر همان روز، از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۸:۳۰، بوستان بازنشستگان میزبان داوران جشنواره، آقایان بابک نهرین، پژمان شاهوردی و هادی ولی‌پور بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این بخش، نمایش‌های متعددی به روی صحنه رفت که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش «حسنک» به کارگردانی توحید شکری، نمایش «کفش آرزوها» به کارگردانی امیر مهروند، نمایش «ساعت حرکت» به کارگردانی حامد ترابی نهاد، نمایش «اسطوره‌ها» به کارگردانی علی‌اصغر مونس‌خواه و نمایش «سگ ولگرد» به کارگردانی فرهاد زارعی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha