به گزارش ایسنا، سید مصطفی آذرکیش در برنامه استودیو الفبا با بیان اینکه توسعه عدالت و آموزش با کیفیت برای همه دانشآموزان در راستای رویکردهای دولت چهاردهم در وزارت آموزش و پرورش از اولویتهای برنامه معاونت متوسطه است گفت: تقویت و ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی در اولویت است و تلاش میشود با تنوع بخشی و غنی سازی محیطهای یادگیری شبکهای از محیطها را برای ارتقای کیفیت در برنامهها لحاظ کنیم و امیدوار هستیم با همکاری همه معلمان به عنوان عناصر اصلی و محور اصلی آموزش، ارتقای کیفیت را در سالهای آینده به ویژه در مدارس دولتی و مناطق محروم و کمتر برخوردار شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیتهای درون و برون سازمانی، استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی (همه دستگاههای اجرایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید بر نقش آفرینی آنها شده)، ارتقای نقش خانواده در نظام تعلیم و تربیت و همچنین خیرین، نهادهای عمومی و مردمی در فرآیند آموزش را برنامه ریزی و لحاظ خواهیم کرد افزود: آنچه مهم است تحول در فناوری و توجه به ورود هوش مصنوعی، دنیای متاورس و ابزارهایی مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است زیرا در فرایند تعلیم و تربیت تاثیر مثبتی دارند و برنامههای سالانهای را ارائه خواهیم کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش شده فعالیتها را به سمتی کاهش دهیم که به برنامههای نو، تحول آفرین، تحقق پذیر، فراگیر و اثربخش توجه شود ادامه داد: از شان سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش صیانت خواهیم کرد، از کرامت انسانی برای معلمان و دانشآموزان در برنامهها صیانت خواهیم کرد. تلاش خواهد شد برنامههای آموزش و ارتقای توانمندیهای حرفهای و تخصصی معلمان را در طول برنامه داشته باشیم.
آذرکیش با بیان اینکه اخیرا شیوهنامه اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با امضای مقام عالی وزارت به واحدهای آموزشی ابلاغ شده گفت: توجه به ماموریتها، وظایف و اختیاراتی که در این الگو و در این شیوهنامه به آن تاکید شده حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیتها برای این است که در مدارس به عنوان کانون تربیت محله، تربیت متوازن، جامع و کامل را در قالب تربیت تمام ساحتی برای دانشآموزان اجرا کنیم عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد استفاده هوشمندانهای از فناوریهای اطلاعات را در قالب برنامههایی که سالانه ابلاغ میشوند برای تکمیل و تعمیق بخشی به یادگیری و تربیت استفاده کنیم.
معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه آنچه مهم است ارتقای جایگاه و منزلت و کارکردهای گروههای آموزشی است اظهار کرد: بیش از ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری برای دروس در معاونت متوسطه داریم که گروههای آموزشی در سراسر کشور که مرجع علمی و حلقه واسط بین حوزههای ستاد ثبت هستند بتوانند محتواهایی که در سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی و در وزارت آموزش و پرورش طراحی و تدوین میشود برای اجرای بهینه عملیاتی کنند.
وی اظهار کرد: مطمئن هستم با همکاری، همیاری و همراهی معلمان و مدیران آینده خیلی بهتر و خوبی را در نظام تعلیم و تربیت برای تربیت متوازن بچهها در قالب تربیت تمام ساحتی و زیر برنامههای زیر نظامهای شش گانه خواهیم داشت.
انتهای پیام
نظرات