محمدصادق خیرخواه در گفتوگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات مطالعاتی انجام شده جهت تکمیل و احداث تقاطعات ۹۸ گانه شهر تهران، گفت: طی روزهای اخیر نقشههای اجرایی ۳ تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابانهای ۱۴۲ و ۱۹۶ و همچنین بزرگراه شهید سردار سلیمانی تکمیل و به دستگاه مجری ابلاغ شد؛ طرحهایی که اجرایی شدن آنها زمینهساز کاهش پیمایش اضافی، حذف دوربرگردانهای همسطح بزرگراه شهید باقری و ارتقای نقش ترافیکی این معبر به عنوان یک شریان مهم شمالی- جنوبی در پهنه شرق پایتخت است.
خیرخواه در ادامه با بیان اینکه بزرگراه شهید باقری در طول حدود ۸،۵ کیلومتری خود ارتباط شرقی- غربی بسیاری از معابر محلی را مسدود ساخته است، برقراری این ارتباطات از طریق دوربرگردانهای همسطح طی سنوات گذشته را اقدامی ناایمن خواند و یادآور شد: بهرهبرداری از تقاطعات بزرگراه شهید باقری با خیابان ۱۴۲، خیابان ۱۹۶ و بزرگراه شهید سردار سلیمانی ضمن کمک به تسهیل ارتباطات محلی، زمینهساز پیوند دوباره محلات در محدوده مناطق ۴ و ۸ شهرداری تهران بوده و مجموعهای از گردشهای پرتقاضای ترافیکی را برقرار خواهد کرد.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشخصات فنی تقاطع باقری- سلیمانی، خاطرنشان کرد: در این تقاطع علاوه بر اتصال شرق و غرب بزرگراه شهید سلیمانی، ارتباط جنوب بزرگراه شهید باقری به غرب بزرگراه شهید سلیمانی که از مطلوبیت ترافیکی قابل ملاحظهای برخوردار است، «رمپ جهتی» نیز طراحی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، فرآیند طراحی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید سلیمانی به واسطه وجود خطوط و ایستگاه مترو و نیز کانال تهرانپارس از حساسیت و پیچیدگیهای فنی خاصی برخوردار بوده است.
انتهای پیام
نظرات