به گزارش ایسنا، گوگل بیش از یک سال است که با وبسایتهای مقایسه قیمت، هتلها، ایرلاینها و خرده فروشان کوچک اروپایی درباره نحوه رعایت قانون بازارهای دیجیتال، سرگرم گفت و گو است. تحت قانون بازارهای دیجتال اتحادیه اروپا، گوگل حق ندارد با محصولات و خدمات خود برخورد ترجیحی داشته باشد. این قانون در سال میلادی گذشته اجرایی شد و هدف آن، کنترل قدرت شرکتهای بزرگ فناوری بود.
این غول اینترنتی آمریکایی ماه گذشته، جدیدترین پیشنهاد خود را ارائه کرد که شامل معرفی واحدهای توسعهیافته و دارای قالببندی یکسان است که به کاربران امکان میدهد بین وبسایتهای مقایسه قیمت و وبسایتهای تامینکننده انتخاب کنند.
همچنین اگر گوگل نتواند با رقیبانش به توافق برسد، ممکن است فرمت قدیمی «ده لینک آبی» خود را که سالهای پیش استفاده میکرد، به عنوان یک جایگزین بازگرداند. این فرمت اکنون در آلمان، بلژیک و استونی در حال آزمایش است.
وبسایتهای مقایسه قیمت آلمانی، فرانسوی، هلندی و ایتالیایی اعلام کرده اند گوگل به نظرات آنها گوش نکرده است. در نامه گشوده این وبسایتها آمده است: گوگل به سادگی و مکررا، این بازخورد را نادیده گرفته و در عوض، ماهها به تکرار همان راه حل غیرمنطبق ادامه داده است. اگر گوگل پس از بیش از ۱۰۰ رویداد، به بازخوردها اهمیتی نداده است، فقط میتواند یک معنی داشته باشد: گوگل عمدا از قانون بازارهای دیجتال پیروی نمیکند.
گوگل در اظهارنظری، به پست وبلاگ ۲۶ نوامبر خود اشاره کرد که در آن به تغییرات زیادی که در سال گذشته برای رعایت قانون بازارهای دیجتال و یافتن راه حل، اعمال کرده بود اشاره کرد.
بر اساس گزارش رویترز، این وبسایتها از کمیسیون اروپا خواستند تا علیه گوگل اقدام کند.
انتهای پیام
نظرات