• پنجشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403092216380
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تدریس بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور

تدریس بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونه ای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا سالار قاسمی در سفر یک‌روزه خود به شیراز در دیدار با استاندار فارس ‌اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته جهانی معلولین برنامه های مختلفی در سطح کشور داشتیم و فارس هفتمین استانی است که من به آنجا سفر کردم و یکی از بهترین برنامه ها در حوزه استثنایی در استان فارس اجرایی شد لذا از تلاش های استان فارس تقدیر می کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کلنگ زنی مدرسه اوتیسم در شیراز، آن را گام بزرگی در کمک به کودکان معلول برشمرد.

وی اضافه کرد: ما درجهت تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی تلاش می کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مراکز سنجش سلامت بدو ورود به دبستان مورد آزمایش و غربالگری قرار می گیرند لذا این مراکز نیازمند تقویت و توسعه هستند.

وی از پیگیری موضوع تقویت و تجهیز مراکز جامع سنجش خبر داد و افزود: در سطح کشور بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی تدریس می کنند. دانش آموزان استثنایی دارای هوش های برترهستند ومعلولیت مانع پیشرفت آنها نیست.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونه ای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزی که معلولیت را درک کرده در آینده به خوبی می تواند دانش آموزان آسیب دیده را مدیریت کنند.

قاسمی ادامه داد: پیگیر رایگان شدن سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول هستیم. اقداماتی انجام شده اما نیازمند برنامه ریزی و تعامل بیشتر برای حل این مسئله هستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از وجود کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل خبر داد و اظهارکرد: در راستای حل مشکلات دانش آموزان معلول جسمی حرکتی، پیگیر جذب نیروهایی تحت عنوان مادریار و پدریار در مدارس استثنایی هستیم.

وی اضافه کرد: مراکز جامع از مراکز کیفیت بخشی آموزش و پرورش است لذا اگر این مراکز مجهز به امکانات لازم شود بسیار راهگشا خواهد بود، پیشنهاد می کنم در این استان این مراکز جامع با مساعدت استانداری کاملا تجهیز شوند.

قاسمی ادامه داد:اگر والدین کودکان استثنایی آموزش های لازمه را فرا نگیرند اهداف مدارس استثنایی محقق نمی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،‌ وی گفت: برای داشتن مدارس هوشمند باید ابتدا مدیر و معلم هوشمند داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha