خسرو رفیعی در سمینار بحران کمآبی و مسئولیت اجتماعی روابط عمومیها که با مشارکت انجمن روابط عمومی و شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، افزود: روابط عمومی باید مدیریتی کند که بتواند پاسخگوی مردم باشد و اگر نتواند جامعه مخاطبان را شناسایی و افکار سنجی کند و صرفا اطلاع رسانی را انجام دهد، از رسالت اصلی خود دور افتاده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مسئله آب، شوخی بردار نیست، اظهار کرد: آب مانند سایر انرژیهای برق و گاز نیست و منابع آبی ما در حال اتمام بوده و اگر دست به دست هم ندهیم، در آیندهای نه چندان دور خودمان گرفتار خواهیم شد. مهمترین وظیفه در زمینه آب، بر عهده وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش بوده و ادارههای آب و فاضلاب و آب منطقهای تنها متولی این امر نیست.
رییس انجمن روابط عمومی ایران، رسالت رسانهها به ویژه رسانه ملی در بهینهسازی فرهنگ مصرف آب و سازگاری با بحران کمآبی را مورد اشاره قرار داد و افزود: صدا و سیما برای پخش تنها یک تیزر با این موضوع، درخواست مبالغ کلان را دارد؛ در حالیکه وظیفه صدا و سیما اطلاعرسانی بوده و در شرایط کنونی که بحران کم آبی مواجه هستیم، باید نیمی از برنامهها به بحث آب اختصاص یابد. رسانه ملی ما در چنین شرایطی کجا است؟.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه روابط عمومیها و بانوان فعال در این عرصه، بیان کرد: وظیفه بانوان در روابط عمومی به دلیل ظرافت کار، سنگینتر از آقایان بوده و خوشبختانه با تغییراتی در نمودارهای تشکیلاتی و اقدامات مثبت انجام شده، فضا برای حضور بانوان در روابط عمومیها ایجاد شده است. هر کدام از شما با بهرهمندی از توان و ظرفیت و جایگاه اجتماعی خود باید سفیر آب نیز باشید.
انتهای پیام
نظرات