• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403122114648
  • خبرنگار : 71584

ارائه خدمات حقوقی به نیازمندان دهک‌های اول تا سوم/ ارجاع درخواست‌ها به وکلای نیکوکار

ارائه خدمات حقوقی به نیازمندان دهک‌های اول تا سوم/ ارجاع درخواست‌ها به وکلای نیکوکار

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد برنامه‌ها و عملکرد این معاونت در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حسین فتاحی در نشستی خبری با بیان اینکه در کمیته امداد یکی از بندهای اساسنامه در کنار کمک‌های معیشتی و اشتغال‌زایی، ارائه خدمات و مشاوره‌ها و معاضدت‌های حقوقی به نیازمندان است، گفت: بر اساس وظایف، خدمات خوبی به مددجویان ارائه شده و بسترهای مناسبی نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ها صورت‌گرفته است.‌ در این راستا یکی از مسائل مهمی که وجود دارد شناسایی مشکلات حقوقی است.

وی افزود: ما در کنار افرادی هستیم که به دلیل کمبود بضاعت‌های مالی، از اطلاعات حقوقی هم رنج می‌برند و عمدتاً دچار مشکلاتی می‌شوند.

فتاحی با بیان اینکه قانون‌گذار در دهه ۷۰ اجازه‌ای به امداد داد تا از ظرفیت‌های حقوقی خود استفاده کرده و از منافع مددجویان خود در دادگاه‌ها دفاع کند، تصریح کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی را داشته‌ایم، با کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه ارتباط خوبی داریم و آن‌ها به دو شکل همکاری می‌کنند؛ بخشی از آنها داوطلبانه به‌عنوان وکیل نیکوکار به ما کمک می‌کنند و برخی از هزینه‌ها را هم خودشان پرداخت می‌کنند.

بنابر اظهارات فتاحی، از ابتدای سال ۷۳۸ وکیل نیکوکار داشته‌ایم و این آمار قابل‌توجهی است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تأکید کرد: ۱۴۴۳ پرونده در ۹ ماهه ابتدایی سال به کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا معرفی و اقدامات مؤثری انجام شده است. همچنین ۷۵۱ میز خدمت حقوقی در ادارات کشور داریم و وکلا در روزهای خاص در محل کمیته امداد حاضر می‌شوند و درباره مشکلات حقوقی مددجویان مشاوره ارائه می‌دهند که در این راستا ۱۶ هزار و ۳۴۲ خدمات از طریق میز خدمت حقوق ارائه شده است.

وی معتقد است: باتوجه به گستردگی حقوق پرونده‌ها، یک استان در دعاوی خانوادگی مددجویان رتبه نخست را دارد، لازم بود تا در راستای آموزش‌های حقوق خانواده آموزش‌هایی ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری  ۸۵۰ کلاس آموزشی دوره‌های مختلف خبر داد و گفت: ۲۶هزار و ۹۹۴ نفر آموزش دیده‌اند. همچنین آموزش‌های غیرحضوری حقوقی و در فضای مجازی هم برنامه‌هایی دیده شده است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال گذشته در روند هوشمندسازی کمیته امداد، درگاه درخواست خدمات حقوقی را در سامانه سها ایجاد کردیم و مددجویان و نیازمندان دهک‌های یک تا ۳ می‌توانند درخواست حقوقی و سوال حقوقی خود را ثبت کنند که در نهایت به وکلای نیکوکار ارجاع و سپس بررسی و پیگیری می‌شود که حدود ۸۰۰۰ درخواست به ثبت رسیده است.

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha