به گزارش ایسنا، روزنامه اینترنتی فراز نوشت: جستجو در صفحات و سایتهای اینترنتی و سر زدن به بعضی سایتهای پربازدید و خبری، بهشدت آزارنده شده است؛ همینکه روی یک لینک بزنید و بخواهید متن آنرا بخوانید، چند قاب تبلیغی بالا میآید و حواستان را پرت میکند. بستن این قابها کار سادهای نیست، علامت ضربدر یا واژه «بستن» را جایی گذاشتهاند که به راحتی دیده نشود یا وقتی روی آن میزنید، به جای اینکه از شر آن قاب مزاحم خلاص شوید، صفحه جدیدی باز میشود و به سایت تبلیغدهنده میرود.
شرایط رد صفحات بعضی سایتها خیلی بدتر است، تبلیغات در صفحه پخش شدهاند و برای خواندن یک متن ۴۰۰-۳۰۰ کلمهای تعداد زیادی قاب چشمکزن و متحرک تمرکز را کم میکند و تازگی ویدئوها تبلیغاتی هم به مزاحمتهای قبلی اضافه شدهاند.
این شرایط مختص ایران نیست و تبلیغات پاپآپ، تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و... مشکل کاربران اینترنت در همه کشورهاست که اتفاقا با کمی تاخیر به ایران رسید. در حالیکه نمیتوان از این وضعیت و تعداد روزافزون نجات پیدا کرد و برعکس هر روز فناوری و تکنولوژی دیجیال، شیوههای نوینی برای تبلیغات پیدا و اضافه میکنند؛ نمیتوان به محتوای بعضی از این صفحات و قابهای چشمکزن و متحرک بیتوجه بود.
*بازنشر مطالب دیگر رسانهها در ایسنا به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان میباشد.
انتهای پیام
نظرات