• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404013016635
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد

اولویت‌های کلیدی آموزش استثنایی

اولویت‌های کلیدی آموزش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور از تدوین و نهایی شدن ۱۷ سیاست اجرایی مهم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خبر داد که در کنار سیاست‌های کلان و با امضای وزیر تهیه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سالار قاسمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان ها، با تبیین مفاهیم کلیدی «تفکر راهبردی»، «عمل راهبردی»، «تفکر برنامه‌ای»، «فهم مشترک» و «عزم مشترک»، بر لزوم تحول دائمی و هدفمند در نظام آموزشی تأکید کرد و اولویت‌های مهم این سازمان، از جمله پرونده رشدی-تربیتی و اشتغال دانش‌آموزان استثنایی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و هم‌سویی در اجرای برنامه‌ها اظهار کرد: فلسفه این جلسات رسیدن به یک فهم مشترک و عزم مشترک از برنامه است.

قاسمی با استناد به اولویت‌های وزیر آموزش و پرورش، دو عبارت کلیدی «تفکر راهبردی» و «عمل راهبردی» را برجسته ساخت و افزود: از دیدگاه‌های دکتر حاجی میرزایی، وزیر پیشین نیز، مفاهیم «تفکر برنامه‌ای»، «فهم مشترک» و «عزم مشترک» الهام‌بخش مسیر حرکت بوده‌اند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها را مرکز عزیمت و گرانیگاه تحول در نظام آموزشی خواند و نقش محوری آن‌ها را در پیشبرد اهداف یادآور شد.

 قاسمی با استناد به حدیث شریف «مَن استَوی یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ» (هر کس دو روزش مساوی باشد، زیان‌کار است) و با اشاره به کلامی از امام موسی کاظم (ع) مبنی بر اینکه "کسی که پیشرفت ندارد، نبودنش از بودنش بهتر است"، بر ضرورت حیاتیِ نو شدن، به‌روزرسانی و تحول دائمی در عملکردها تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد عملکرد امروز ما تفاوتی با دیروز نداشته باشد، دچار خسران شده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تدوین و نهایی شدن ۱۷ سیاست اجرایی مهم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خبر داد که در کنار سیاست‌های کلان و با امضای وزیر تهیه شده‌اند.

وی اعلام کرد: این سیاست‌ها به زودی برای استان‌ها ارسال خواهد شد تا مدیران کل نظرات کارشناسی خود را برای بهبود و اجرای بهینه آن‌ها با ما در میان بگذارند.

 قاسمی در تشریح اولویت‌های کاری پیش روی این سازمان، دو محور اصلی را مورد تأکید قرار داد.

 وی با بیان این‌که این پرونده می‌تواند به عنوان پایه و اساس نظام ثبت سوابق رشدی و تربیتی دانش‌آموزان در سطح کلان عمل کند، افزود: هم مدل مفهومی و هم مدل اجرایی این پرونده مهم در آموزش و پرورش استثنایی تهیه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، توجه به آینده شغلی این دانش‌آموزان را حیاتی دانست و گفت: ایجاد شورای اشتغال برای دانش‌آموزان استثنایی و تمرکز بر توان‌بخشی شغلی آنان، از برنامه‌های جدی ماست که امیدواریم با موفقیت به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha