الهام سماوی امروز ۳۰ فروردین در نشست مدیران مدارس دوره دوم متوسطه این استان با تأکید بر تشکیل کارگروههای تخصصی، برگزاری جلسات هماندیشی و تقویت امکانات آموزشی بهویژه در پایه دوازدهم اظهار کرد: اصل فعالیت ما نظارت دقیق بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی است که یکی از اقدامات انجامشده در این راستا تحلیل نمرات به تفکیک مدرس، دروس، جنسیت، شهرستان و منطقه بوده و با بررسی علت این مشکل، شناسایی و برنامههای مداخلهای برای این مدارس صورت خواهد گرفت.
وی افزود: مدارس غیر دولتی که در زمینه آموزشی دارای افت تحصیلی هستند باید با تنظیم برنامه عملیاتی کارآمد برای رشد پیش روند تقویت و امکانات و تجهیزات این مدارس نیز توسعه یابد.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ادارهکل آموزش و پرورش سمنان ادامه داد: راهکاری که در زمینه بهبود وضعیت فعلی وجود دارد این است که مدارس باید با تشکیل کار گروهی از کارشناسان آموزشی، روانشناسان و معلمان نظارت بیشتری برای بررسی دقیقتر علل و عوامل اجرایی مؤثر بر نمرات دانشآموزان داشته باشند.
وی بر ضرورت برگزاری جلسات هماندیشی با مدیران و معلمان مدارس برای ارائه راهکارهای علمی تاکید و تصریح کرد: باید دادههای آموزشی جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و در صورت مشاهده افت تحصیلی مداخله بهنگام انجام شود.
وی با بیان اینکه مدارس باید توجه ویژهتری به پایه دوازدهم داشته باشند افزود: اشرافیت مدارس بر دستورالعملها و آییننامهها و همچنین برگزاری کلاسهای تقویتی و همایشهای درسی در تمامی پایهها امری ضروری است.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: سمنان در حوزه غیر دولتی در دوره دوم متوسطه نظری دارای ۳۳ مدرسه است که ۹ مدرسه آن در شهرستان سمنان، ۱۰ مدرسه در شهرستان شاهرود، چهار مدرسه در شهرستان دامغان، هفت مدرسه در شهرستان گرمسار و دو مدرسه نیز در شهرستان سرخه مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام
نظرات