اسفندیار صادقی، روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه در نشست کشوری طرح ارتقاء سواد سنجش معلمان دوره متوسطه اول (ویژه قطب ۵ کشوری) با اشاره به پیشینه تاریخی شهر تبریز، اظهار کرد: تبریز، شهر اولین مدرسه به شکل نوین، اولین بلدیه و دیگر اولینها و ملقب به شهر اولینها بوده است.
وی گفت: معتقدم آموزش، لازمه هر چیزی بوده و در هر جایی که قرار داریم باید به امر آموزش، اهمیت قائل شده و آموزش تمام مردم، آموزش ویژه معلمان و آموزش ویژه مدیران که جزو اصول کشورهائی با نظام آموزشی موفق است، مورد توجه قرار گیرد.
صادقی، همچنین، توسعه مهارتهای معلمان در استفاده از فناوریهای روز و نرم افزارهای مدرن برای استفاده در ارزشیابی را نیاز واجب و ضروری امروز معلمان دانست و تعهد در عمل و داشتن وجدان کاری، تحول در آموزش و بروز کردن علم و تنوع در پرورش و بروز بودن در این زمینه با توجه به تنوع آسیبهای اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای مرحله اول طرح سنجش و طرح آموزش یک مهارت در مدارس متوسطه با هدفگداری ۲۰ درصدی، مدیریت و رهبری نظارت بر اجرای طرح خوداتکایی و ایجاد فرهنگ سنجش موثر در مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته در استان آذربایجان شرقی، عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش، اظهار کرد: توانمندسازی دبیرانی با زیر هشت سال سابقه و برنامه داشتن برای تقویت توانمندی معلمان باید مورد تاکید قرار گیرد. طراحی آزمون متناسب با محتوای آموزشی و آنطور که در خدمت دانشآموز هستیم و درس میدهیم، نیز خود مهارت بسیاری را میطلبد که برگزاری این دورهها میتواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: هر چه امروز به امر آموزش بها دهیم به همان نسبت، موفقیتمان تضمین خواهد شد. نیاز به آموزشهای تکمیلی در حیطههای مختلف از مدیریت کارشناسی تا معلمان داریم و با عقب افتادن از علم روز و آموزش ندیدن، در جا خواهیم زد و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
صادقی متذکر شد: لازم است که معلمان ما آشنایی کاملی با جدیدترین رویکردها و ابزارهای نوین سنجش و ارزشیابی داشته باشند. از این رو برگزاری چنین دورههایی در حوزه علم اندوزی واجب است.
انتهای پیام
نظرات