• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404020302026
  • خبرنگار : 50004

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم ایجاد شبکه تبادل و انتقال تجربیات موفق معلمان 

لزوم ایجاد شبکه تبادل و انتقال تجربیات موفق معلمان 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه تبادل و انتقال تجربیات موفق معلمان در زمینه طراحی سوال، سنجش و ارزشیابی و تدریس، گفت: در بسیاری از موارد، نیازی به موازی‌کاری نبوده و تجربیات همکاران نی‌تواند راهگشا باشد؛ بنابراین باید از جزیره‌ای عمل کردن در این خصوص بپرهیزیم.

اسفندیار صادقی، روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه در نشست کشوری طرح ارتقاء سواد سنجش معلمان دوره متوسطه اول (ویژه قطب ۵ کشوری) با اشاره به پیشینه تاریخی شهر تبریز، اظهار کرد: تبریز، شهر اولین مدرسه به شکل نوین، اولین بلدیه و دیگر اولین‌ها و ملقب به شهر اولین‌ها بوده است.

وی گفت: معتقدم آموزش، لازمه هر چیزی بوده و در هر جایی که قرار داریم باید به امر آموزش، اهمیت قائل شده و آموزش تمام مردم، آموزش ویژه معلمان و آموزش ویژه مدیران که جزو اصول کشورهائی با نظام آموزشی موفق است، مورد توجه قرار گیرد.

صادقی، همچنین، توسعه مهارت‌های معلمان در استفاده از فناوری‌های روز و نرم افزارهای مدرن برای استفاده در ارزشیابی را نیاز واجب و ضروری امروز معلمان دانست و تعهد در عمل و داشتن وجدان کاری، تحول در آموزش و بروز کردن علم و تنوع در پرورش و بروز بودن در این زمینه با توجه به تنوع آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای مرحله اول طرح سنجش و طرح آموزش یک مهارت در مدارس متوسطه با هدفگداری ۲۰ درصدی، مدیریت و رهبری نظارت بر اجرای طرح خوداتکایی و ایجاد فرهنگ سنجش موثر در مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته در استان آذربایجان شرقی، عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش، اظهار کرد: توانمندسازی دبیرانی با زیر هشت سال سابقه و برنامه داشتن برای تقویت توانمندی معلمان باید مورد تاکید قرار گیرد. طراحی آزمون متناسب با محتوای آموزشی و آنطور که در خدمت دانش‌آموز هستیم و درس می‌دهیم، نیز خود مهارت بسیاری را می‌طلبد که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر چه امروز به امر آموزش بها دهیم به همان نسبت، موفقیتمان تضمین خواهد شد. نیاز به آموزش‌های تکمیلی در حیطه‌های مختلف از مدیریت کارشناسی تا معلمان داریم و با عقب افتادن از علم روز و آموزش ندیدن، در جا خواهیم زد و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

صادقی متذکر شد: لازم است که معلمان ما آشنایی کاملی با جدیدترین رویکردها و ابزارهای نوین سنجش و ارزشیابی داشته باشند. از این رو برگزاری چنین دوره‌هایی در حوزه علم اندوزی واجب است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha