• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404020603404
  • خبرنگار : 51012

تحول در آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی؛ چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان

تحول در آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی؛ چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان

ایسنا/اصفهان دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با تکیه بر زیرساخت‌های فناورانه، توسعه آموزش‌های مهارتی، گسترش پژوهش‌های کاربردی و تعامل سازنده با صنعت، افق تازه‌ای در ارتقای کیفیت علمی، کارآفرینی و بین‌المللی‌سازی ترسیم کرده است.

دانشگاه به‌عنوان نهاد والای علم و فرهنگ، رسالتی سترگ بر دوش دارد؛ تربیت نسلی فرهیخته، توانمند و آینده‌ساز که با بهره‌گیری از دانش نظری و مهارت‌های عملی، گره‌گشای مسائل جامعه و صنعت باشد. در این مسیر، دانشگاه پیام‌نور، به ویژه در استان اصفهان، با تکیه بر زیرساخت‌های غنی، تجربه‌های ارزشمند و نگاهی نو به تحولات آموزشی و پژوهشی، گام‌هایی بلند و هدفمند برداشته است. ارتقای کیفیت آموزش، توسعه پژوهش‌های کاربردی، تعامل مؤثر با صنعت، گسترش زیرساخت‌های فناوری و اهتمام به مهارت‌آموزی دانشجویان، از جمله محورهای اساسی است که این دانشگاه در چشم‌انداز خود ترسیم کرده است. توجه ویژه به کارآفرینی، حمایت از ایده‌های نوآورانه و ایجاد زمینه‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان نیز در شمار اهداف راهبردی قرار دارد. در کنار این تلاش‌ها، دانشگاه با رویکردی پویا به سوی بین‌المللی‌سازی حرکت می‌کند تا ضمن گسترش تبادلات علمی و فرهنگی، فرصت‌های بیشتری برای رشد و تعالی دانشجویان فراهم آورد. هم‌زمان، با پذیرش نقدها و پیشنهادات سازنده، فضای آموزشی و پژوهشی خود را بهبود بخشیده و با روی گشاده، آماده شنیدن صدای دانشجویان خلاق و دغدغه‌مند است.

دانشگاه پیام‌نور باور دارد که آینده روشن، تنها از مسیر علم توأم با مهارت، تجربه و خلاقیت عبور می‌کند. امید است با تلاشی خستگی‌ناپذیر و عزمی استوار، این مسیر پر افتخار را با همراهی دانشجویان و اعضای هیئت علمی پرتلاش، به سوی قله‌های پیشرفت و تعالی بپیماییم. در همین راستا با صدیقه واعظی‌فر، سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان به گفت‌وگو نشستیم تا بیشتر از اهداف بلندمدت و چشم‌انداز این دانشگاه در عرصه‌های مختلف بدانیم.

تحول در آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی؛ چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان

مهم‌ترین اولویت‌های شما در مدیریت دانشگاه چیست؟

در ترسیم چشم‌انداز چندساله دانشگاه، نخستین و مهم‌ترین اولویت ما ارتقای کیفیت آموزش و بهبود تجهیزات کارگاهی، امکانات آزمایشگاهی و دروس عملی است. ما بر این باوریم که دانشجو باید در بهترین شرایط ممکن آموزش ببیند و دانشگاه پیام‌نور، با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارد، می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفی آموزش ایفا کند. برنامه ما بر این است که با توانمندسازی اعضای هیئت علمی و ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی از یک‌سو و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها از سوی دیگر، گام‌های مؤثری برای بهبود کیفیت آموزش برداریم. از سوی دیگر، دانشگاه به‌عنوان نهادی علمی و مأمن تولید دانش، باید بستر لازم را برای فعالیت‌های پژوهشی اساتید و پژوهشگران خود فراهم آورد. در همین راستا، قصد داریم با رفع موانع موجود، چه در زمینه مالی و چه در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و نیز با بازنگری در قوانین و ضوابط، فضای مناسبی برای رشد و توسعه فعالیت‌های پژوهشی فراهم کنیم تا بتوانیم رسالت اصلی دانشگاه، یعنی تولید علم و دانش، را به بهترین نحو به انجام رسانیم. افزایش تعامل دانشگاه با صنعت و توسعه ارتباطات میان این دو حوزه، از دیگر اولویت‌های ماست. هدف ما، تبدیل علم به ثروت و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز کارآفرینی و رشد دانشگاه خواهد بود تا زمینه‌های اشتغال و نوآوری برای دانشجویان و نخبگان علمی فراهم گردد. یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی ما، ارتقای سطح رفاهی کارکنان دانشگاه پیام‌نور است؛ کارکنانی که با نجابت، متانت و تعهد کم‌نظیر خود، شایسته بهترین حمایت‌ها هستند. در این مسیر، اهتمام ویژه‌ای به احقاق حقوق ایشان و بهبود وضعیت رفاهی آنان خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداریم.

چه برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت آموزش و پژوهش دارید؟

در ترسیم افق ده ساله دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، اهداف و برنامه‌های کلیدی متعددی مدنظر قرار گرفته که در رأس آن‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و تثبیت جایگاه دانشگاه در میان برترین مراکز آموزش عالی کشور قرار دارد. نخستین هدف، رشد و توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای روز بازار کار و تحولات علوم نوین است. در این راستا، راه‌اندازی رشته‌های جدید، به‌ویژه رشته‌های میان‌رشته‌ای، در دستور کار قرار دارد. هم‌زمان با این اقدام، بازنگری و به‌روزرسانی محتوای درسی به‌منظور پاسخگویی به نیازهای علمی و اقتصادی جامعه، از دیگر اولویت‌های مهم ما خواهد بود. توسعه زیرساخت‌های دیجیتال، به‌عنوان مأموریت ذاتی دانشگاه پیام‌نور در راستای ایفای نقش یک دانشگاه الکترونیک، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بدین منظور، تقویت بسترهای آموزش آنلاین، توسعه نرم‌افزارهای آموزشی مدرن و ارائه محتواهای چندرسانه‌ای با کیفیت بالا برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان به‌طور جدی دنبال خواهد شد. در حوزه مشارکت‌های بین‌المللی، دانشگاه در پی توسعه روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر بین‌المللی، اعزام دانشجو و استاد به خارج از کشور و جذب دانشجویان بین‌المللی برای تقویت تبادلات فرهنگی و علمی خواهد بود. از دیگر اولویت‌های راهبردی، توسعه پژوهش‌های کاربردی با تمرکز بر حل مسائل صنایع و سازمان‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فنی و صنعتی است، همچنین ایجاد مراکز تحقیقاتی و نوآوری با هدف تولید راهکارهای عملی و پشتیبانی از پژوهش‌های مأثر، برنامه‌ریزی شده است. ارتقای کیفیت تدریس و توانمندسازی نیروی انسانی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برای اساتید و جذب نیروهای مجرب، از دیگر اقدامات مهم پیش‌بینی شده در این مسیر است. تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، گسترش همکاری‌های دانشگاهی با صنایع دولتی و خصوصی، برگزاری دوره‌های کارآموزی و جلب حمایت‌های مادی و معنوی صنایع، از برنامه‌های جدی ما برای پیوند هرچه بیشتر دانشگاه با بازار کار خواهد بود. در راستای ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، دانشگاه پیام‌نور اهتمام ویژه‌ای به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دارد. از سوی دیگر، افزایش دسترسی به آموزش برای دانشجویانی که امکان حضور تمام وقت در دانشگاه‌های حضوری را ندارند، از جمله اهداف مهم ماست. دانشگاه با ایجاد شرایط انعطاف‌پذیر، شناسایی و رفع موانع تحصیلی و ارتقای تسهیلات مالی، به دنبال فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه علاقه‌مندان به تحصیل خواهد بود. در نهایت، تمام این برنامه‌ها در راستای افزایش رضایت دانشجویان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه دانشگاه طراحی شده است. امیدواریم با تحقق این چشم‌انداز، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان به یکی از معتبرترین و پیشرفته‌ترین مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در ایران و منطقه تبدیل شود.

چگونه قصد دارید مشکلات آموزش مجازی و مسائل دانشجویان را حل کنید؟

دانشگاه پیام‌نور، با بهره‌مندی از زیرساخت‌های الکترونیکی پیشرفته و تجربیات ارزشمند در حوزه آموزش الکترونیک و ترکیبی، توانست در دوران بحرانی کرونا عملکردی موفق و قابل تحسین از خود نشان دهد. در حالی که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشور در انطباق با شرایط نوظهور دچار چالش‌های جدی شدند، دانشگاه پیام‌نور با تکیه بر آمادگی فنی و تجربیات پیشین خود، نه‌تنها دچار وقفه در فرایند آموزشی نشد، بلکه توانست این دوره دشوار را به فرصتی برای تثبیت و توسعه آموزش مجازی تبدیل کند. این موفقیت مرهون توسعه و به‌کارگیری سامانه‌های پیشرفته مدیریت یادگیری، از جمله سامانه بومی «ال ام اس» است؛ سامانه‌ای که به‌طور کامل منطبق با نیازها و ساختار دانشگاه طراحی شده و زمینه تعامل نزدیک و مؤثر میان استاد و دانشجو را فراهم آورده است. از ارسال تکالیف و تحقیقات، گفت‌وگوهای علمی و دوطرفه، تا ارائه محتوای درسی و برگزاری کلاس‌های آنلاین، همه از طریق این سامانه به شکلی نظام‌مند و اثربخش انجام می‌پذیرد. در دوران پساکرونا نیز، دانشگاه پیام‌نور با بهره‌گیری از این تجارب گرانبها، آموزش ترکیبی(Blended Learning) را به‌عنوان رویکردی نوین و هوشمندانه در نظام آموزشی خود به‌کار گرفته است. نحوه ارائه هر درس، متناسب با ماهیت آن و بنا بر تشخیص اعضای هیئت علمی و کارشناسان رشته، به‌صورت ترکیبی و هدفمند برنامه‌ریزی می‌شود. این امر، ضمن حفظ کیفیت آموزش، انعطاف‌پذیری و دسترسی برابر را برای دانشجویان در سراسر کشور فراهم ساخته است. دانشجویان ما، صرفاً با دسترسی به یک تلفن همراه هوشمند و اینترنت، قادرند از دورافتاده‌ترین مناطق استان و کشور، وارد کلاس‌های آنلاین شوند و به‌صورت برخط در جریان آموزش قرار گیرند. محتوای درسی استاندارد، منابع آموزشی مشخص، و کتاب‌هایی که عمدتاً از سوی انتشارات رسمی دانشگاه پیام‌نور منتشر می‌شوند، همگی به انسجام نظام آموزشی و کیفیت یادگیری کمک شایانی کرده‌اند، همچنین آزمون‌های پایان‌ترم این دانشگاه، به‌صورت سراسری، متمرکز و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ مشابه کنکور سراسری، با رعایت دقیق استانداردهای علمی و اجرایی، تا عدالت آموزشی به بهترین نحو ممکن رعایت شود. این مجموعه اقدامات، دانشگاه پیام‌نور را به الگویی موفق در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و تحقق آموزش فراگیر و عدالت‌محور در کشور تبدیل کرده است.

تحول در آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی؛ چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان

برنامه شما برای افزایش تعامل دانشگاه با صنعت و بازار کار چیست؟

دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با رویکردی مسئله‌محور و بر پایه رسالت علمی و اجتماعی خود، گام‌های مؤثری در راستای توسعه پژوهش‌های کاربردی و رفع نیازهای واقعی صنعت و جامعه برداشته است. در این مسیر، دو مکانیزم اساسی به‌عنوان محورهای راهبردی تعریف شده‌اند تا ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه به شکلی مؤثر و هدفمند برقرار شود. نخستین مکانیزم، سوق دادن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای واقعی جامعه و صنعت است. در این راستا، با برگزاری جلسات تخصصی با مدیران گروه‌های آموزشی، از ایشان خواسته شده تا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را به انتخاب موضوعاتی هدایت کنند که منبعث از یک تقاضای واقعی از سوی سازمان‌ها، ارگان‌ها یا بخش‌های صنعتی کشور باشد. این پایان‌نامه‌های تقاضامحور، که با هدف حل مسائل و چالش‌های واقعی تعریف می‌شوند، از سوی دانشگاه مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و برای آن‌ها مشوق‌های خاصی نیز در نظر گرفته شده است. دومین مکانیزم، برقراری و گسترش قراردادهای پژوهشی با صنعت و نهادهای اجرایی است. دفتر پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه، با برقراری تعامل نزدیک با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان و کشور، به شناسایی اولویت‌های پژوهشی می‌پردازد و این موضوعات را در اختیار اعضای هیئت علمی متخصص قرار می‌دهد. اعضای هیئت علمی نیز با ارائه پروپوزال‌های علمی و عملیاتی، وارد فرایند انعقاد قرارداد با صنعت شده و از طریق این همکاری، به حل مسائل واقعی در عرصه‌های مختلف اقدام می‌کنند. در حال حاضر، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با مجموعه‌ای از سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی همکاری پژوهشی دارد. از جمله این همکاری‌ها می‌توان به قراردادهای فعال با مجتمع فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و شرکت نفت اشاره کرد. در چارچوب این قراردادها، تیم‌های تخصصی و اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌صورت مستقیم وارد فرایند حل مسائل سازمان‌ها شده‌اند و پروژه‌های مشترک پژوهشی در حال اجرا هستند. این اقدامات، نه تنها گامی مؤثر در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه به شمار می‌آید، بلکه زمینه‌ساز تبدیل دانش به عمل، و علم به راهکار برای جامعه و صنعت کشور است.

با توجه به محدودیت‌های مالی، چه راهکارهایی برای تأمین بودجه دانشگاه دارید؟

در شرایطی که نظام آموزش عالی کشور با محدودیت‌های مالی گسترده‌ای مواجه است، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با نگاهی هوشمندانه و رویکردی چندبُعدی، تلاش کرده است تا از طریق تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و بهینه‌سازی هزینه‌ها، پایداری مالی خود را حفظ و تقویت کند. یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دانشگاه، شهریه دانشجویی است که با وجود پایین بودن مبلغ آن در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تأمین هزینه‌ها محسوب می‌شود. با این حال، دانشگاه به‌هیچ‌وجه صرفاً متکی بر این منبع نیست و با گسترش فعالیت‌های مرتبط با مأموریت آموزشی و پژوهشی خود، به ایجاد درآمدهای مکمل پرداخته است. برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و آموزش‌های آزاد یکی از راهبردهای دانشگاه در این زمینه است که همسو با رسالت‌های آموزشی دانشگاه بوده و منبع درآمد پایداری برای مجموعه فراهم ساخته است. افزون بر این، دانشگاه پیام‌نور با بهره‌گیری از تجربه و توانمندی بالای خود در برگزاری آزمون‌های هماهنگ کشوری و استانی، توانسته است با اجرای آزمون‌های تخصصی برای دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از این محل تأمین کند. در حوزه مدیریت هزینه‌ها، دانشگاه از طریق صرفه‌جویی هدفمند و بهینه‌سازی فرایندها در تلاش است تا بهره‌وری اقتصادی خود را افزایش دهد. به‌کارگیری فناوری‌های نوین در فرایندهای آموزشی و اداری، موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات شده است، همچنین دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در مسیر جذب حمایت‌های مالی از خیران، نهادهای دولتی و سرمایه‌گذاران خصوصی اقدامات مؤثری را آغاز کرده و برنامه‌هایی برای توسعه این ظرفیت دارد. در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری با مؤسسات آموزشی، شرکت‌های خصوصی داخلی و بین‌المللی منعقد شده که در زمینه‌هایی نظیر برگزاری دوره‌های مهارتی، آموزش‌های کوتاه‌مدت، تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، کارگاه‌های تخصصی و دوره‌های ارتباط با صنعت، فرصت‌هایی برای افزایش درآمد و جذب منابع فراهم آورده‌اند. برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های علمی نیز یکی دیگر از ابزارهای دانشگاه برای معرفی ظرفیت‌ها، پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که بستر جذب حمایت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم می‌کند. در همین راستا، مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه که با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کنند و دارای تفاهم‌نامه همکاری با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستند، از طریق استقرار شتاب‌دهنده‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه استارتاپ‌ها، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران خصوصی در حوزه‌های نوآوری و فناوری شده‌اند. افزون بر همه این‌ها، بسیاری از قراردادهای پژوهشی دانشگاه با صنعت، که در قالب پروژه‌های مشترک برای حل مسائل صنایع و سازمان‌های مختلف تعریف شده‌اند، به‌عنوان یکی از منابع ارزشمند درآمدی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، جایگاه مهمی در راهبردهای مالی دانشگاه دارند. بدین ترتیب، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با اتخاذ رویکردی چندوجهی و پویا، در مسیر تحقق استقلال مالی، توسعه پایدار و ایفای نقش مؤثر در نظام آموزش عالی کشور گام‌های بلندی برداشته است.

چگونه جایگاه دانشگاه پیام‌نور اصفهان را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا خواهید داد؟

در راستای تحقق اهداف راهبردی دانشگاه در زمینه توسعه بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان آمادگی کامل خود را به سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور اعلام کرده است. در این مسیر، تمام مدارک، مستندات و درخواست‌های لازم برای اخذ مجوز جذب دانشجوی بین‌الملل به سازمان مرکزی ارسال شده و در حال حاضر، دانشگاه در انتظار صدور مجوز نهایی است. در سطح کلان، مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور در سازمان مرکزی مستقر بوده و این مرکز، مسئولیت برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را بر عهده دارد. شایان ذکر است که دانشگاه پیام‌نور با تأسیس مراکز آموزشی در کشورهای مختلف و توسعه تعاملات علمی فرامرزی، گام‌های مؤثری برای بین‌المللی‌سازی برداشته که یکی از برنامه‌های مهم در این حوزه، ایجاد دوره‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های معتبر جهانی و توسعه برنامه‌های تبادل دانشجو است. این فعالیت‌ها در چارچوب سیاست‌های مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود و استان اصفهان نیز در صورت اخذ مجوز، به‌عنوان یکی از مراکز فعال در این عرصه نقش‌آفرینی خواهد کرد. امید است با اخذ مجوز لازم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی استان اصفهان، شاهد حضور پررنگ دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه پیام‌نور استان باشیم و بدین ترتیب گام مؤثری در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه برداشته شود.

چه برنامه‌ای برای افزایش ارتباط و تعامل با دانشجویان و اساتید دارید؟

دانشگاه پیام‌نور با هدف پیوند هرچه مؤثرتر آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای واقعی بازار کار، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه کارورزی و مهارت‌آموزی دانشجویان به اجرا درآورده است. بر این اساس، با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان، دانشگاه از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، زمینه اعزام دانشجویان به دوره‌های کارورزی تخصصی را فراهم کرده است. این دوره‌ها به منظور ارتقای مهارت‌های عملی و آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار طراحی شده‌اند. علاوه بر این، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، در راستای گسترش مهارت‌آموزی نظام‌مند، در اقدامی نوآورانه، با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اقدام به راه‌اندازی مراکز مدیریت شغلی و مهارت‌آموزی دانشجویان(TMC) در ۱۴ مرکز و واحد دانشگاهی کرده است. این مراکز در شهرستان‌های مختلف استان، از مرکز استان اصفهان تا ۱۳ شهرستان دیگر، به‌طور رسمی افتتاح شده‌اند. مراسم افتتاحیه این مراکز با حضور فریده روشن، سرپرست جدید اداره‌ کل استان اصفهان و دیگر مقامات برگزار شد. مراکز TMC با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی به دانشجویان فعالیت می‌کنند. در این مراکز، دانشجویان علاوه بر گذراندن آموزش‌های نظری، با مهارت‌های عملی لازم برای ورود به بازار کار آشنا می‌شوند و از حالت آموزش صرفاً تئوریک خارج می‌شوند. در پایان این دوره‌ها، گواهینامه‌های معتبر مشترک از سوی دانشگاه پیام‌نور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به دانشجویان اعطا می‌شود که این مدارک توانایی آنان را برای جذب در بازار کار به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، با توسعه این مراکز و برنامه‌های مهارت‌آموزی، زمینه‌ساز توانمندسازی عملی دانشجویان و تسهیل فرایند ورود آنان به بازار کار شده است؛ اقدامی که همسو با رسالت دانشگاه در تربیت نیروی انسانی کارآزموده و پاسخگو به نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور صورت پذیرفته است.

اگر بخواهید یک پیام به دانشجویان دانشگاه بدهید، چه می‌گویید؟

آخرین سخن و پیام بنده به تمام دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها، به‌ویژه دانشجویان فرهیخته دانشگاه پیام‌نور و به‌طور خاص دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، این است که قدر لحظات طلایی دوران دانشجویی خود را بدانند؛ چرا که این دوره، از ارزشمندترین و اثرگذارترین مقاطع زندگی هر انسان است. از این فرصت مغتنم نهایت بهره را ببرند تا هم‌زمان با فراگیری علم و دانش، به کسب تجربه، مهارت‌آموزی و پرورش ایده‌هایی بپردازند که بتواند در آینده آنان را در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار و ورود موفق به بازار کار یاری رساند. توصیه می‌کنم که از همین دوران دانشجویی، تحصیل خود را نگاهی عمیق‌تر ببخشند؛ نگاهی که علم را با مهارت و دانش را با تجربه همراه سازد. دانشجویان، حضور در کلاس‌های نظری و کارگاه‌های عملی، شرکت در دوره‌های فوق‌برنامه و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند اساتید ارجمند، همگی فرصت‌های بی‌بدیلی هستند که باید با جدیت و هوشمندی از آن‌ها بهره برد. تلاش کنید تا با کوله‌باری غنی از علم، تجربه و مهارت، نه صرفاً با یک مدرک کاغذی، بلکه با توانمندی‌های واقعی علمی و عملی، دوران تحصیل خود را به پایان رسانید و آینده شغلی خویش را با قدرت و انگیزه رقم بزنید. آرزوی قلبی بنده برای همه دانشجویان، موفقیت، سربلندی و شکوفایی در مسیر زندگی علمی و حرفه‌ای است، همچنین از تمام دانشجویان فرهیخته دعوت می‌کنم که هرگونه پیشنهاد و ایده‌ای برای بهبود فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه دارند، با ما در میان بگذارند؛ یقیناً با روی گشاده و استقبال فراوان پذیرای این نظرات ارزشمند خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha