حسینعلی امیری امروز، هشتم اردیبهشت در نشست شورای آموزش و پرورش فارس، ضمن تبریک هفته معلم و تجلیل از شاغلان فداکار نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح علمی و افزایش مهارتهای جانبی را از وظایف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی تصریح کرد: یکی از ابعاد نظام تعلیم و تربیت که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به آن پرداخته میشود، همکاری سایر بخشهای استان با ادارهکل آموزش و پرورش در جهت تأمین زیرساختهای آموزش و فراهم آوردن امکانات برای تعلیم و تربیت است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: آموزش مهارتهای متفاوت و تربیت انسانهای چند بعدی باید از اهم اهداف و برنامههای مدیران آموزش و پرورش استان باشد.
امیری با تأکید بر حضور فعال و مشارکتجویانه همه اعضای شورای آموزش و پرورش استان، ضرورت برنامهریزی کمیتپذیر و ارائه پیشنهادات خلاقانه را در جهت بالابردن سطح دانش و عمق دانایی دانشآموزان یادآور شد.
ضرورت برنامهریزی با توجه به اقتضائات استانی و منطقهای
نماینده عالی دولت در استان فارس تأکید کرد: نباید برای برنامهریزی و تدوین نقشه راهبردی به انتظار تعیین تکلیف از سوی مرکز نشست.
وی تصریح کرد: اختیاراتی که شورای آموزش و پرورش استان دارد، سابق بر این مختص هیئت وزیران بود که با توجه به اهمیت اقتضائات منطقهای و استانی در تصمیمگیریها، این اختیارات به شورای استانی تفویض شده است.
بهرهگیری از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه عدالت آموزشی
استاندار فارس به نهضت توسعه عدالت آموزشی برای ساخت و بهسازی مدارس اشاره و تصریح کرد: عدم توزیع یکسان امکانات در سراسر استان و وجود مدارس کانکسی و سنگی از جمله مسائلی است که در نهضت توسعه عدالت آموزشی مدنظر قرار میگیرد.
وی ادامه داد: در شرایطی که اعتبارات دولتی برای به ثمر رسیدن این طرح کافی نیست، باید با همکاری سایر دستگاهها و نهادهایی که در زمینه کارهای خیرخواهانه فعالیت میکنند، نسبت به تأمین بودجه اقدام شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، امیری همچنین به چالش دانشآموزان بازمانده از تحصیل اشاره و با شرح نتایج زیانبار ترک تحصیل دانشآموزان بر ضرورت برنامهریزی برای حمایت از بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آنان به نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: در این زمینه میتوان از کمک بنیادهای خیریه نیز استفاده کرد.
انتهای پیام
نظرات