• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404020805430
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس:

روش‌های خلاقانه و ابتکاری را برای ارتقای سطح آموزش به‌کار گیریم

روش‌های خلاقانه و ابتکاری را برای ارتقای سطح آموزش به‌کار گیریم

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه بُعد دیگر نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح آموزش و افزایش دانایی است، گفت: وظیفه نظام تعلیم و تربیت این است که با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و ابتکاری و توجه به عدالت آموزشی، افزون بر دانش، دانایی افراد را نیز افزایش دهد.

حسینعلی امیری امروز، هشتم اردیبهشت در نشست شورای آموزش و پرورش فارس، ضمن تبریک هفته معلم و تجلیل از شاغلان فداکار نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های جانبی را از وظایف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد نظام تعلیم و تربیت که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به آن پرداخته می‌شود، همکاری سایر بخش‌های استان با اداره‌کل آموزش و پرورش در جهت تأمین زیرساخت‌های آموزش و فراهم آوردن امکانات برای تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: آموزش‌ مهارت‌های متفاوت و تربیت انسان‌های چند بعدی باید از اهم اهداف و برنامه‌های مدیران آموزش و پرورش استان باشد.

امیری با تأکید بر حضور فعال و مشارکت‌جویانه همه اعضای شورای آموزش و پرورش استان، ضرورت برنامه‌ریزی کمیت‌پذیر و ارائه پیشنهادات خلاقانه را در جهت بالابردن سطح دانش و عمق دانایی دانش‌آموزان یادآور شد.

ضرورت برنامه‌ریزی با توجه به اقتضائات استانی و منطقه‌ای

نماینده عالی دولت در استان فارس تأکید کرد: نباید برای برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راهبردی به انتظار تعیین تکلیف از سوی مرکز نشست.

وی تصریح کرد: اختیاراتی که شورای آموزش و پرورش استان دارد، سابق بر این مختص هیئت وزیران بود که با توجه به اهمیت اقتضائات منطقه‌ای و استانی در تصمیم‌گیری‌ها، این اختیارات به شورای استانی تفویض شده است.

بهره‌گیری از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه عدالت آموزشی

استاندار فارس به نهضت توسعه عدالت آموزشی برای ساخت و بهسازی مدارس اشاره و تصریح کرد: عدم توزیع یکسان امکانات در سراسر استان و وجود مدارس کانکسی و سنگی از جمله مسائلی است که در نهضت توسعه عدالت آموزشی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که اعتبارات دولتی برای به ثمر رسیدن این طرح کافی نیست، باید با همکاری‌ سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که در زمینه کارهای خیرخواهانه فعالیت‌ می‌کنند، نسبت به تأمین بودجه اقدام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، امیری همچنین به چالش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره و با شرح نتایج زیان‌بار ترک تحصیل دانش‌آموزان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حمایت از بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آنان به نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: در این زمینه می‌توان از کمک بنیادهای خیریه نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha