• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1404020906036
  • خبرنگار : 50455

فعالیت بیش از ۳۰ پایگاه اطلاع رسانی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

فعالیت بیش از ۳۰ پایگاه اطلاع رسانی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

ایسنا/قم رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از فعالیت بیش از ۳۰ پایگاه در پژوهشکده های متعدد پژوهشگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری در نشست هم‌اندیشی رابطان رسانه و فناوری پژوهشکده‌ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که امروز ۹ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به حجم گسترده فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی پژوهشگاه، از فعالان رسانه درخواست داریم در زمینه تولید خبر نقش برجسته‌ای را ایفا کنند.

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به لحاظ رسالت علمی و دانشی که دارد از مهم‌ترین معاونت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است و جایگاه خاصی نیز در میان سایر مراکز علمی و پژوهشی کشور دارد و با رویکرد مسئله محوری در چرخه حکمرانی نیز آثار ارزشمندی را بر جامعه عرضه کرده است. برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی، نشست‌ها و کرسی‌های علمی و انتشار آثار متعدد در قالب کتاب و مجلات، بخشی از ظرفیت‌های تولید خبر پژوهشگاه محسوب می‌شود و لذا فرصت و ظرفیت عالی برای کار خبری و تولید خبر است.

وی افزود: وجود بیش از ۳۰ پایگاه اطلاع رسانی در پژوهشگاه که محتوای علمی مجموعه در آن بارگذاری شده است از قبیل پرتال جامع علوم و معارف قرآن کریم، دانش‌نامه اهل بیت(ع)، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، رادیو و تلویزیون پژوهش و کتابخوان همراه پژوهان بستر مناسب اطلاع‌رسانی است که لازم است به صورت مناسب به جامعه علمی کشور معرفی شود.

تیموری بیان کرد: علاوه بر جایگاه ممتاز و برجسته پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بین مراکز علمی، ریاست این پژوهشگاه حجت الاسلام والمسلمین لکزایی نیز خود شخصیتی فرهیخته و برجسته علمی است که جایگاه ویژه در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور دارند لذا لازم است که تلاش مضاعفی را برای اطلاع‌رسانی فعالیت و برنامه‌ها انجام داد و انتظار داریم همکاران سال ۱۴۰۴ را سال تحول در حوزه خبر و رسانه قرار دهند.

در ادامه این نشست، اکبر پوست چیان، مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مدیریت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم علمی پژوهشگاه، برگزاری برخی از کارگاه‌های آموزشی را با همکاری معاونت‌ها و روابط عمومی دفتر لازم دانست و اظهار امیدواری کرد که با فعالیت دوچندان بتوان بخشی از فعالیت گسترده پژوهشگاه را منتشر کرد.

عضو انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع توسط مراکز علمی و دینی نقش حیاتی در پیشرفت جامعه دارد. این مراکز با انتشار دانش معتبر، مقابله با شایعات و خرافات، و ترویج تفکر منطقی، به رشد فکری مردم کمک می‌کنند. در حوزه دینی، اطلاع رسانی صحیح باعث تقویت ایمان، اخلاق و وحدت اجتماعی می‌شود. مراکز علمی نیز با به اشتراک‌گذاری یافته‌های جدید، زمینه ساز نوآوری و توسعه فناوری هستند.   

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وی تصریح کرد: شفافیت در اطلاع رسانی اعتماد عمومی را جلب کرده و از سوءبرداشت ها جلوگیری می‌کند. در شرایط فعلی که دشمنان در هر زمینه‌ای به دنبال منحرف کردن ذهن نسل جوان جامعه و شبهه فراکنی هستند، ارتباط مؤثر بین علم و دین، به پرسش‌های اساسی بشر پاسخ داده و تعادل بین عقل و ایمان را برقرار می‌سازد.   

پوست‌چیان بیان کرد: در عصر دیجیتال، مراکز علمی و دینی با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند مخاطبان گسترده‌ای را تحت تأثیر قرار دهند؛ بنابراین، مسئولیت آن‌ها در انتشار محتوای دقیق و سازنده بیش از پیش اهمیت دارد، در نهایت، اطلاع رسانی صحیح از این مراکز، نه تنها دانش و دینداری را ارتقا می دهد، بلکه جامعه را به سمت امید، نشاط و پیشرفت سوق می‌دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha