• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404022316687
  • خبرنگار : 30205

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد

اطلاع‌رسانی ثانیه‌ای، وظیفه‌ سنگین روابط عمومی‌ها در مدیریت شهری/ لزوم بازنگری چارت روابط عمومی‌ها

اطلاع‌رسانی ثانیه‌ای، وظیفه‌ سنگین روابط عمومی‌ها در مدیریت شهری/ لزوم بازنگری چارت روابط عمومی‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه امروز دیگر برنامه‌ها لحظه‌ای شده و روابط عمومی‌ها باید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نگاه به‌ روز، اطمینان‌بخشی را برای سرمایه‌گذاری و اعتماد شهروندان فراهم کنند، گفت: تأخیر در اطلاع‌رسانی یا ارائه اطلاعات ضعیف، می‌تواند کل ظرفیت مدیریت شهری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش ایسنا، مسعود نصرتی در نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور گفت: بیشتر علت حضورم در این نشست، قدردانی برای زحماتی است که برای انتشار مطالب در حوزه مدیریت شهری صورت می‌گیرد. قانون بلدیه سال ۱۲۸۶ معنا و مفهومش این است که ما داریم ۱۲۰ سال امور مدیریت شهری کشور را امروز با ۱۴۵۰ شهرداری پیش می‌بریم. داریم کمک می‌کنیم که برنامه‌های لحظه‌ای شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کشور که مورد انتظار شهروندان هست، با اقتدار پیش برود. مشارکت شهروندان را لحظه‌ای داشته باشیم و یک کار واقع‌بیانیه‌ای انجام شود که اطمینان‌بخشی صورت بگیرد برای سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری؛ ساخت‌وساز و رونق ساخت‌وساز، کمک به صنعت ساختمان و عمران و آبادانی.»

وی با طرح چند سوال افزود: کلمه روابط عمومی از کجا تولید شد و متعلق به چه مقطع زمانی است؟ آیا امروز کارایی دارد؟ روابط عمومی با تفکر ۳۰ الی ۴۰ سال پیش امروز کارایی دارد؟ بهترین مدیر روابط عمومی ۳۰ سال پیش در حوزه مدیریت شهری امروز اگر تغییر نگاه و نقش نداشته باشد، لحظه‌ای کارایی دارد؟ مطمئناً کارایی ندارد. برنامه‌ها دیگر ماهانه نیست، هفتگی و روزانه هم نیست. برنامه‌ها لحظه‌ای است. باید باهوش‌ترین افراد در عصر ارتباطات و رسانه نقش روابط عمومی سنتی را عهده‌دار باشند. دیگر شهروندی منتظر نیست که مطلبی تولید کنید و در هفته‌نامه فلان منتشر کنید. اخبار ثانیه‌ای است. اخبار از جاهای دیگر جمع‌آوری، تولید محتوا و بازنشر می‌شود. بهره‌برداری از هوش مصنوعی و از ظرفیتی که به وجود آمده، ما باید بهره‌برداری کنیم.

نصرتی تأکید کرد: تمام شهروندان خبرنگار هستند. تمام محتوایی که بارگذاری می‌کنند در گروه و کانال‌های مختلف، قابلیت بهره‌برداری و تحلیل توسط هوش مصنوعی وجود دارد. نیازی هم نیست شما جمع‌بندی کنید و انعکاس بدید. خود شهروندان و نسل جدیدی که می‌خواهد بهره‌برداری این کار را انجام می‌دهد، پس کار بسیار سختی است. دوستانی که در این سالن جمع شدند و می‌خواهند به شهروندان اطمینان‌بخشی کنند. ۷۶ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، می‌خواهند اطلاع‌رسانی کنند، باید به این موضوع بپردازند که شرایط تغییر کرده و اگر ثانیه‌هایی که ما می‌گوییم اهمیت ندارد، ما ثانیه‌ای دیر کنیم و اطلاعات اشتباهی و ضعیف در اختیار شهروند قرار بگیرد، تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری کشور تحت شعاع قرار گرفته است.

معاون وزیر کشور با اشاره به ظرفیت بودجه‌ای شهرداری‌ها گفت: بودجه عمرانی شهرداری‌های کشور ۲۳ درصد بزرگ‌تر از بودجه عمرانی کل دولت است. ظرفیتی که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد برای جذب سرمایه‌گذار، ما ۹۰۰۰ همت سرمایه بخش خصوصی در کشور داریم که تا ۳۰ درصد قابلیت مدیریت کردن در حوزه شهرداری‌ها را دارد. در آن تجربه‌های موفق هست. این رقم وقتی مقایسه می‌شود با ۴۰۰ همت بودجه عمرانی دولت، به این نتیجه می‌رسیم که برای اطمینان‌بخشی و درست گفتن‌ها و به‌ موقع گفتن‌ها چه وظیفه سنگینی داریم.

وی ادامه داد: خواهش من این است که در تمام شهرداری‌های کشور، این کلمات را حتماً از آن بهره‌برداری کنید. این جمع، جمع ارزشمندی است. باید بهترین‌ها و متخصص‌ترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها در حوزه روابط عمومی‌های کشور چیدمان شوند و کار را پیش ببرد. وظیفه‌ای بر عهده دارند که باید منطبق باشد با شرایط. عددهایی که اشاره کردم، عددهای بی‌نظیری است. باید گروهی انعکاسش بدهند و گروهی اطمینان‌بخشی کنند، مسلط به همه‌چیز باشند و باید برایشان هزینه شود.

نصرتی تصریح کرد: در حال حاضر برای کشور اطمینان‌بخشی حرف اول را می‌زند. اینکه حرف‌ها درست و واقعی و به‌ موقع است. در این جریان احتیاج داریم چارت روابط عمومی‌ها بازنگری بشود. متولی پیشنهاد دهند؛ این کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواهد بود. پیشنهاد هم از شماها جمع‌آوری می‌کنیم. هر چیزی که در شهرداری و دهیاری‌ها احتیاج هست، پیش‌نویس فاخر توسط خود شما تهیه شود. مسیری که باید طی شود، شما یادداشت کنید چه مسیری طی شود و ما جمع‌بندی می‌کنیم، همه‌چیز هم یک‌روزه در هر کجایی که نیاز است، پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: آخرین مطلبی که صحبت می‌کنم از شرایط حال کشور است. سال، سال سرمایه‌گذاری هست. ظرفیت برای سرمایه‌گذاری از نگاه انرژی و زیرساخت‌های انرژی مهیا نیست. چیکار باید کنیم؟ مردم و سرمایه‌گذاران چه انتظاری دارند با شرایط برق و گاز و از این قبیل؟ شهرداری‌ها چقدر نقش دارند در پویش و مصرف بهینه، در تغییر در تکنولوژی مصرف؟ باز عدد بی‌نظیر و بی‌نهایت است.

وی تأکید کرد: همراه شدن با مردم برای درست اطلاع‌رسانی کردن بسیار ارزشمند است. یک مثالی داریم کوتاه اما کاربردی در این جمع می‌زنم؛ یک زمان هست که شما نمره ۱۹ دارید و می‌خواهید ۲۰ بگیرید؛ کار بسیار سختی هست و باید مطالعه مجدد انجام بدهید. یک زمان هست که نمره طرف ۲ هست و به ۱۰ می‌خواهد برسد و با دو ساعت مطالعه کردن، به نمره ۱۰ می‌رسد. وضعیت حوزه عمرانی در خیلی از شهرهای ما نمره ۲ است. ما یک نیسان کمپرسی به یک روستایی می‌دهیم برای آن جشن می‌گیرند. کشور شرایطش طوری هست که برای حداقل‌ها رضایتمندی ایجاد می‌شود.»

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ادامه داد: کارهایی که زودبازده هست برای اطمینان‌بخشی جدا کنید. می‌خواهند آب شرب از آب خام برای فضای سبز جدا شود، این باید تولید محتوا و اطلاع‌رسانی مناسب صورت بگیرد. مردم باور کنند که یک هوشمندی کنار کار است. نگویید همه خبر دارند و از گروه‌ها و چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند و خبر می‌گیرند. ما وظیفه خودمان را فراموش نکنیم.

نصرتی گفت: در این سه برنامه در بحث انرژی، حتماً همراه شوید؛ در روشنایی‌ها، در استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و سلول‌های خورشیدی در پارک‌ها و چراغ‌های راهنمایی. این‌ها وظیفه‌هایی است که شما باید مهندسی معکوس کنید. خیلی وقت‌ها در جاهایی که خودم شهردار بودم یا در کنار شهرداری بودم، خیلی وقت‌ها مشاور اصلی افراد، روابط عمومی‌ها بودند. چشم بینا و حساس و سنسور با ارزش مدیریت شهری بودند. این‌ها را شما باید دیکته کنید برای حوزه مدیریت شهری. شما باید رصد و تحلیل رسانه‌ای داشته باشید، گزارش‌دهی با مفهوم باشید برای شخص شهردار به‌ عنوان تصمیم‌گیرنده که در شهر چه چیزی در حال رخ دادن است، نگرانی و بحران چیست و باید چه کاری انجام دهیم. از جایگاه خودمان به‌ عنوان روابط عمومی غفلت نکنیم. موضوع انرژی و ارتباطش با حوزه سرمایه‌گذاری هم یکی از وظایف اصلی است که در این ثانیه‌ها و لحظاتی که باید شرایط را برای رضایت‌مندی مهیا نگه داریم، از وظایف حوزه روابط عمومی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha