• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1404023022043
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

مسئولیت اجتماعی عاملی برای ایجاد ارزش اقتصادی، افزایش سود سهامداران و تأمین اهداف 

مسئولیت اجتماعی عاملی برای ایجاد ارزش اقتصادی، افزایش سود سهامداران و تأمین اهداف 

مربی پژوهش جهاد دانشگاهی گفت: مسئولیت اجتماعی سبب ایجاد ارزش اقتصادی، افزایش سود سهامداران، تأمین اهداف اقتصادی می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرحناز غلمانی، در نشست تخصصی فن‌آوری‌های نو و مسئولیت اجتماعی در همایش ملی «تجارب مسئولیت اجتماعی در ایران» در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی سبب ایجاد ارزش اجتماعی با رویکرد بهبود وضعیت اجتماعی و افزایش رفاه جامعه خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی  از یک حرکت بشردوستانه به یک الزام ساختار راهبردی در مدیریت شرکت‌ها تبدیل شده است. مسئولیت اجتماعی سبب ایجاد رویکرد نوآورانه برای حل مشکلات اجتماعی با استفاده ابزارهای کارآفرینی، توسعه مدل‌های کسب و کار با هدف بهبود شرایط اجتماعی و محیط زیست می‌شود. 

غلمانی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب خاصی توانسته اند که مسئولیت‌پذیری اجتماعی را اجرا کنند. 

ایفای نقش محوری صنعت ارتباطات سیار در جامعه مدرن 
در ادامه دکتر جمال صوفیه، دکترای کار آفرینی دانشگاه تهران اظهار کرد: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا از فن‌آوری‌های غالب هستند و در کنار آن‌ها زیرساخت‌های لازم برای ارتباط توسط اپراتورها انجام خواهد شد.  

به گفته وی، صنعت ارتباطات سیار نقش محوری در جامعه مدرن ایفا می‌کنند. ارتباطات زمینه‌ساز توسعه و اجتماعی می‌شود. مسئولیت اجتماعی اپراتورها به‌معنای ایجاد شبکه‌ای پایدار است. 

صوفیه در ادامه تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی در خاورمیانه در حال تحول است و ارتباطات‌ یکی از بخش‌های پیشرو در همین حوزه محسوب می‌شود.  

وی گفت: اکنون حریم خصوصی در پلتفرم‌ها بسیار جدی‌تر دنبال خواهد شد. کشوری مانند چین خودش را در زمینه مسئولیت اجتماعی همراه با دولت خواهد کرد. 

در ادامه این نشست تخصصی منصوره مهدی‌زاده، استادیار دانشگاه و پژوهشگر مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباطات فن‌آوری رفع نیازهای حاضر و بدون در معرض خطر قرار گرفتن توانایی‌های نسل آینده است.  

به گفته وی، مدل توسعه پایدار یک روش خوبی برای تبیین مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات است.  

مهدی‌زاده تصریح کرد: در مسئولیت اجتماعی ابعاد مختلفی از جمله جامعه جهانی، شرکت‌ها و اجتماع کشور را در بر خواهد گرفت. هلدینگ فناپ به‌عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دارد. 

مسئولیت اجتماعی موضوع مهم در پیشرفت هر جامعه و شرکت 

در ادامه، سالار تبیانی، پژوهشگر خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی موضوعی مهم در پیشرفت هر جامعه و شرکتی است.  

به گفته وی، در عصر فن‌آوری، مسئولیت اجتماعی معنای بزرگی داشته و کمک‌کننده در حیات شرکت‌ها و درآمد بالاست. مسئولان اجتماعی الگوریتمی توانمند را درست می‌کنند.  

این پژوهشگر تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی باعث حفظ حریم خصوصی در رشته فن‌آوری اطلاعات خواهد شد. مسئولیت اجتماعی نقشی پررنگ در احیای فرهنگ و اصالت خواهد داشت.  

تبیانی یادآور شد: مسئولیت اجتماعی یک سیاست و راهکار در هر سازمانی خواهد بود.  

در ادامه در این نشست تخصصی، نواب همتیان، مشاور علمی اظهار کرد: سواد دیجیتال و مسئولیت اجتماعی از جمله موضوعات روز و ضروری است.  

به گفته وی، بالاترین سواد دیجیتال در استان تهران و کم‌ترین میزان سواد دیجیتال در مناطق جنوبی کشور است. تحقیق و توسعه پایدار باید با اجرای مسئولیت اجتماعی همراه و اجرا شود.  

همتیان در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش دیجیتال در میان کودکان موضوع مهمی است و محورهای راهبردی مسئولیت اجتماعی را می‌توان به مشمولیت دیجیتال، سرمایه‌گذاری اجتماعی شرکتی، علم و فن‌آوری و محیط زیست دانست. 

وی یادآور شد: ایرانی‌ها به اعتیاد دیجیتال به‌عنوان یک آسیب فن‌آوری و دیجیتالی مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha