علی اکبر نظری شنبه ۱۰ خرداد در کمیسیون فنی عمرانی شورا اظهار کرد: یکی از راهکارها به منظور عدم ایجاد پوشش در حریم رودخانهها آزادسازی حریم و جداسازی فاضلاب بوده که این امر میتواند راهکار مناسبی برای عدم ایجاد پوشش رودخانهها باشد.
وی با اشاره به آلودگیهای زیست محیطی اختلاط فاضلاب با آب رودخانه، بیان کرد: در صورت جداسازی فاضلاب دیگر نیازی به پوشش رودخانهها نبوده و تنها با دیوارکشی رفع خطر خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: متاسفانه در مواردی با آب رودخانه که مخلوط با فاضلاب بوده سبزیجات را آبیاری میکنند که این امر تهدید کننده سلامت شهروندان بوده و ورود سازمانها و نهادهای مربوطه همچون اداره بهداشت در این موضوع ضروری است.
نظری با تاکید بر اینکه دیوارکشی رودخانهها تنها وظیفه شهرداری نیست، تصریح کرد: ستاد بحران کشور در این رابطه بودجههای کلانی دارد و باید ورود کند.
مردم مطالبه رفع خطر رودخانهها را دارند
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان هم در خصوص پوشش رودخانههای واقع در محلات سطح با بیان اینکه مردم مطالبه رفع خطر رودخانهها را دارند، خاطرنشان کرد: خطر بیولوژیکی در بحث آلایندگی مطرح بوده و از سوی دیگر به دلیل عدم دیوارکشی و پوشش رودخانهها در برخی نقاط امکان سقوط وجود دارد که رفع خطر در این حوزه وظیفه مدیریت شهری است.
مهدی حیدری با اشاره به مصوبه شورای تامین در رابطه با دیوارکشی و ایجاد پوشش رودخانهها و لازم الاجرا بودن آن، ادامه داد: در مواردی همچون رودخانه بلوار سلامت به عنوان یک مطالبه عمومی به منظور ایجاد آرامش و رضایت شهروندان باید موقتا دیوارکشی انجام شود تا برای جداسازی فاضلاب آن از سوی آب و منطقهای نیز چارهای اندیشیده شود.
وی در ادامه با بیان اینکه خبری مبنی بر شروع به فعالیت دیر هنگام کارخانه آسفالت در سال جاری بوده که این امر قابل قبول نیست، گفت: فصل کاری زیادی نداریم و اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد به منظور پیگیری و رسیدگی باید بیان شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان یادآور شد: متاسفانه طی دو ماه سال جاری ظرفیت مورد انتظار از کارخانه آسفالت استخراج نشده است.
حیدری با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل واحد آسفالت جلوگیری از اقدامات سلیقهای در این حوزه بوده است، افزود: اگر عملیات آسفالت در سطح شهر مبتنی بر عملیات فنی و تخصصی باشد قابل قبول است.
وی پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت و اقدامات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط مدیران مربوطه در این خصوص نیز تصریح کرد: در جذب رانندگان برای به کارگیری در اتوبوسهای جدید خریداری شده شرایط قید شده در فراخوان جدید به هیچ عنوان نباید تغییر نکند.
مسئول آسفالت شهرداری همدان هم گفت: بر اساس بودجه پیش بینی شده تا پایان سال باید حدود ۴۰ هزار تن آسفالت در شهر همدان اجرا شود اما هدف گذاری ۱۰۰ هزار تن بوده و بر اساس اولویت بندی اقدام میشود.
حامد انجمنیان با اشاره به تشکیل واحد آسفالت شهرداری همدان از سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه ۸۴۰۰ تن آسفالت در سطح شهر اجرا شد که حدود ۱۳ هزار متر مربع تراش و ۱۲۰ هزار متر طول درزگیری بوده است.
وی با بیان اینکه منطقه دو و سه بیشترین عملکرد را در آسفالت داشتند، گفت: کل عملکرد ۱۰۰درصدی با سازمان عمران بوده و پیمانکاران متاسفانه به دلیل رشد قیمت قیر سال سختی را پشت سر گذاشتند.
انجمنیان در ادامه با اشاره به فعالیت دو اکیپ درزگیری از ابتدای سال، بیان کرد: از سوم فروردین عملیات آسفالت در سطح شهر آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه اداره آسفالت یک نیاز برای شهر است، تصریح کرد: با توجه به ضرورت وجود این واحد و اقدامات اثرگذار آن بودجه اختصاصی نیز برای آن لازم است.
انتهای پیام
نظرات