• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404031106837
  • خبرنگار : 71955

مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

دعوت از خیران برای ایجاد پیش‌دبستانی و کودکستان در مناطق محروم و دو زبانه

دعوت از خیران برای ایجاد پیش‌دبستانی و کودکستان در مناطق محروم و دو زبانه

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل منابع محدود نمی‌تواند در تمام استان‌ها و به خصوص مناطق محروم و دو زبانه دوره‌های آموزشی برای پیش دبستانی‌ها ایجاد کند گفت: خیران می‌توانند در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار بگیرند و با تقبل هزینه توانمندسازی معلمان، معلمانی با کیفیت در جهت تحول آفرینی تربیت کنند.

مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای حل مسئله افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی برنامه‌هایی دارد، گفت: همانگونه که این وزارتخانه در ساخت مدارس علی رغم داشتن برنامه، نیازمند مشارکت مردم بود و با به صحنه آمدن مردم و خیران، رشد چشمگیر و پرشی جهشی صورت گرفت، در بحث کیفیت بخشی نیز باید همین اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه با حفظ محوریت و حاکمیت آموزش و پرورش، خیران می‌توانند در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار بگیرند افزود: برای مثال خیران هزینه توانمندسازی دوره‌های معلمان را تقبل کنند تا معلمان با کیفیت بتوانند تحول آفرینی کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیز مدارس به کتابخانه‌ها، تجهیز هنرستان‌ها به کارگاه‌های فعال، به روز، دارای آخرین تجهیزات و ... می‌تواند زمینه حل مشکلات را هموار کند ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل منابع محدود نمی‌تواند در تمام استان‌ها و به خصوص مناطق محروم و مناطق دو زبانه دوره‌های آموزشی برای پیش دبستانی‌ها ایجاد کند.

نوید ادهم اظهار کرد: بنابراین خیرین می‌توانند با رعایت تمام ضوابط آموزش و پرورش، کمک کنند تا کودکستان‌ها، پیش دبستانی۱ و ۲ راه اندازی و طبق قوانین عملیاتی و اجرایی شوند تا زمینه ارتقاء فراهم شود.

به گزارش ایسنا، نویدادهم چند روز پیش همچنین به برخی آمارهای نگران‌کننده اشاره کرد و گفت: در آزمون بین‌المللی تیمز و پرلز حدود ۴۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی، مهارت‌های پایه‌ای خواندن و نوشتن را به حد استاندارد ندارند. 

وی با ارائه یک سوال اعلام کرده بود: آیا همان‌گونه که خیرین برای حل مشکل فضای فیزیکی آموزش‌وپرورش کمک کردند، می‌توانند برای ارتقاء کیفیت و تحقق عدالت آموزشی نیز وارد میدان شوند؟.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۰

واقعا نیاز دارند ..من خودم چند پایه روستا دو زبانه درس می دم ‌. پیش دبستانی ها باید با بقیه تو کلاس درس باشندو این اصلا خوب نیست و دچار مشکلات زیادی میشند .

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۱

باسلام اگر دولت از خمیر مایه اصلی که همان کودکان پیش دبستانی هست حمایت نکند بیشترین آسیب را میبیند پس مسولین همت کنند از سرمایه اصلی وپایه اصلی آموزش وپرورش حمایت کنند

avatar
دیروز ۱۷:۱۰

واقعا شرایط برای موسس سخت شده چون توی روستاها مردم توانایی پرداخت شهریه بالا ندارند از طرفی دیگه موسس باید بیمه و طبق اداره کار حقوق پرداخت کنه. مثلا یک روستا ۱۴نفر بچه داره اگر هر کدام بتوانند ۵میلیون پرداخت کنند ۷۰ تومان می شود