به گزارش ایسنا، بوئینگ در آوریل، تحویل هواپیماهای جدید به چین را با افزایش تعرفههای دو اقتصاد بزرگ جهان علیه یکدیگر، متوقف کرده بود و در پایان ماه مه اعلام کرد که تحویل هواپیماها در ژوئن پس از کاهش موقت تعرفهها به مدت ۹۰ روز، از سر گرفته خواهد شد.
این هواپیما با برند شرکت هواپیمایی «ژیامن» (Xiamen)، پس از ترک سیاتل در روز جاری و توقف برای سوختگیری در «هاوایی» و «گوام» هنگام عبور از اقیانوس آرام، در مرکز تکمیل بوئینگ در «ژوشان» در نزدیکی شانگهای، قطب تجاری چین، فرود آمد.
دادههای اپلیکیشن ردیابی «فلایت رادار ۲۴» نشان میدهد که بوئینگ در ابتدا، این هواپیما را در مارس به «ژوشان» منتقل کرده بود، قبل از اینکه در اواسط آوریل، خطوط هوایی چین دریافت هواپیماهای جدید بوئینگ را متوقف کردند.
چین حدود ۱۰ درصد از سفارشهای تجاری بوئینگ را تشکیل میدهد و بازار مهم و رو به رشد صنعت هواپیمایی است. حداقل سه جت ۷۳۷ مکس در آوریل توسط بوئینگ از «ژوشان» به آمریکا بازگردانده شدند؛ جایی که قرار بود قبل از تحویل به شرکتهای هواپیمایی چینی، آخرین مراحل ساخت را طی کنند. اولین جتی که بازگردانده شد، همان جت ۷۳۷ است که روز جاری به زمین نشست.
بوئینگ پیش از این اعلام کرده بود که مشتریان چین به دلیل تعرفهها، هواپیماهای جدید را تحویل نمیگیرند و به دنبال فروش مجدد دهها هواپیما است، با این حال، این شرکت هواپیماسازی، با وجود تمایل به کاهش موجودی، هواپیماها را به مشتری دیگری تحویل نداده بود.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد پکن در مورد دلیل توقف تحویل بوئینگ اظهار نظری نکرده اما گفته است که شرکتهای هواپیمایی چینی و بوئینگ به شدت تحت تاثیر تعرفههای اعمال شده آمریکا قرار گرفتهاند. در آوریل، بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد در ادامه سال، ۵۰ جت به چین تحویل دهد که ۴۱ فروند از آنها در حال تولید بوده یا از پیش ساخته شدهاند.
انتهای پیام
نظرات