محسن کلاری امروز، ۲۱ خرداد در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس، اظهار کرد: بررسی شاخصهای عملکردی دانشآموزان در کشور طی بیش از یک دهه گذشته حاکی از بهبود نسبی وضعیت آموزشی است، هرچند همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب، فاصله قابلتوجهی وجود دارد.
وی با اشاره به نتایج ارائه شده در گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: فارس در اردیبهشت امسال از نظر نرخ بیسوادی در گروه سنی بالای شش سال در جایگاه نهم کشور قرار گرفته و در زمینه کاهش میزان بازماندگان از تحصیل در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال نیز نیازمند برنامهریزی دقیقتری هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از رشد نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان استان خبر داد و اظهار کرد: طبق پایش انجامشده از سوی مجلس، فارس از نظر «نسبت هزینههای آموزشی به کل هزینه خانوار» رتبه سوم کشور را کسب کرده است که نشان از مشارکت بالای خانوادهها در آموزش دارد.
دبیر شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به طراحی طرح «تربیت هوشمند»، آن را گامی برای تحول محتوایی و ساختاری در فرآیند یادگیری دانست و تصریح کرد: تمرکز بر توانمندسازی معلمان در تدریس دروس کلیدی همچون فارسی، علوم و ریاضی و همچنین توسعه عدالت آموزشی، از محورهای این برنامه است.
کلاری با بیان اینکه اصول مندرج در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مبنای تدوین این طرح بوده است، افزود: در این برنامه، شش ساحت تربیت لحاظ شده و همه گروههای ذینفع اعم از معلمان، دانشآموزان، خانوادهها، مدیران، کادر اجرایی مدارس و نیروهای پشتیبان در آن نقش دارند.
انتهای پیام
نظرات