• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404032818360
  • خبرنگار : 50130

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان

ایسنا/کردستان سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های ناتمام آموزشی، ورزشی وکارگاهی حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان به رؤیای شیرین و دست نیافتنی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان تبدیل شده است.

اقبال خانی، روز چهارشنبه(۲۸ خرداد) در حاشیه بازدید از پروژه زمین مدرسه اتیسم و ۲ پروژه ناتمام سالن ورزشی چندمنظوره مدرسه پارسا و کارگاه مهارتی هنرستان پسرانه نوآوران اظهار کرد: این پروژه‌ها با گذشت سال‌ها و با وجود پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به دلیل کمبود اعتبارات همچنان ناتمام مانده است.

وی بیان کرد: پروژه ساخت اولین مدرسه آموزشی وتوانبخشی اتیسم استان که جزو پروژه‌های نهضت توسعه در فضاهای آموزشی است در دولت چهاردهم و با هدف ارتقای کیفیت آموزشی کلید خورد.سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: کلنگ‌زنی این مدرسه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ متر در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به همت اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در بلوار کردستان سنندج انجام شد و بعد از صدور سند توسط اداره راه و شهرسازی در مرحله مطالعات ژئوتکنیک و انتخاب پیمانکار جهت زهکشی و آماده‌سازی زمین است.

وی با اشاره به آمار رو به افزایش این اختلال خاص در استان اضافه کرد: این دانش‌آموزان به دلیل رفتارهای پیچیده‌ای که دارند نیاز به مدرسه تخصصی و امکانات بیشتر دارند و ساخت این مدرسه می تواند نقش مهمی در کاهش بار احساسی، عاطفی و اقتصادی خانواده ها و جامعه داشته باشد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: ساخت نخستین سالن ورزشی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی استان در مدرسه پارسا سنندج نیز که از سال ۱۳۹۶ کلید خورده است، اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد نیازمند مشارکت یکپارچه و نظامند سایر دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای بهره‌برداری است.

خانی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌ها و تجهیزات استاندارد ورزشی در مدارس استثنایی، ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش‌آموزان را به همراه داشته و باعث می‌شود به جایگاهی در شأن استعدادها و توانایی هایشان دست یابند.

وی گفت: همچنین سالن چندمنظوره مهارتی و کارگاه گل وگیاه هنرستان پسرانه نوآوران سنندج که در آذر ماه سال ۱۳۹۹ کلنگ احداث آنها بر زمین خورد در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد منتظر تخصیص اعتبار استانی و همراهی مسئولان ذی صلاح است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: بهره‌برداری از این پروژه با جلوگیری از تردد و حضور دانش‌آموزان این هنرستان در محوطه کارگاهی فرسوده ساختمان قدیمی مدرسه گامی مؤثر در ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی است.

خانی با بیان اینکه دانش آموزان این هنرستان با شرکت در نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود اتکایی مختلف موفق به کسب عناوین ارزشمندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: چالش فضای آموزشی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه آموزش‌وپروش استثنایی است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در پایان خواستار حمایت همه جانبه ارگان‌های مرتبط، هدایت خیرین مدرسه‌ساز به سوی مدارس استثنایی، تکمیل پروژه‌ها و اتمام ساخت آنان در جهت توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان شد و گفت: امید است پروژه‌های ناتمام با مساعدت مسئولان ذیربط تا اول مهرماه جاری افتتاح و بهره‌برداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha