• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404032818436
  • خبرنگار : 71658

منع استفاده از تلفن همراه در ساعات آموزش در دبیرستان های ایتالیا

منع استفاده از تلفن همراه در ساعات آموزش در دبیرستان های ایتالیا

طبق دستورالعمل جدیدی که توسط وزارت آموزش ایتالیا صادر شده است، این کشور ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس را از سال تحصیلی آینده شامل دانش‌آموزان دبیرستانی نیز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «جوزپه والدیتارا»، وزیر آموزش ایتالیا این دستورالعمل را امضا کرد که مقررات قبلی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در طول ساعات درس و مدرسه در مدارس ابتدایی را گسترش می‌دهد و اکنون دانش‌آموزان دبیرستانی را نیز شامل می‌شود.

والدیتارا در بیانیه‌ای گفت: این اقدام فوری است. با توجه به تأثیر منفی استفاده بیش از حد یا نادرست از تلفن‌های هوشمند بر سلامت، رفاه و عملکرد تحصیلی نوجوانان، همانطور که به وضوح توسط مطالعات علمی نشان داده شده است، دیگر نمی‌توان آن را به تعویق انداخت.

او افزود که تعداد فزاینده‌ای از مطالعات و سازمان‌های بین‌المللی بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی برای مقابله با «روندهای نگران‌کننده» تأکید کرده‌اند.

به گزارش آناتولی، طبق این دستورالعمل، استفاده از تلفن همراه فقط در موارد استثنایی مجاز خواهد بود، مانند زمانی که به عنوان ابزار کمکی برای دانش‌آموزان دارای معلولیت یا مشکلات یادگیری خاص استفاده شود، یا زمانی که نیازهای شخصی آنها را توجیه کند.

همچنین استفاده از تلفن همراه در چارچوب برنامه درسی مدارس، به ویژه در برنامه‌های آموزش فنی متمرکز بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، مجاز خواهد بود.

والدیتارا پیش از این در ژوئیه ۲۰۲۴ دستورالعملی صادر کرده بود که استفاده از تلفن همراه را در مدارس ابتدایی و راهنمایی در طول ساعات درسی و در طول روز مدرسه ممنوع می‌کرد و از سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ لازم‌الاجرا بود.

یونسکو: همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند

بر اساس گزارش‌های یونسکو، منابع تخصیص یافته به فناوری باید صرف کلاس‌های درس، معلمان و کتاب‌های درسی در کشورهای کم‌درآمد و متوسط پایین‌تر شود که به این منابع دسترسی ندارند، تا آن‌ها نیز بتوانند به دوره متوسطه جهانی و حداقل شایستگی‌های یادگیری برسند.

علاوه بر این، این سازمان هشدار می‌دهد که مزایای فناوری در آموزش به طور مساوی توزیع نمی‌شود و فرصت استفاده از آن‌ معمولاً از بچه‌های محروم گرفته می‌شود.

در همین حال اخیرا یونسکو، آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد گفت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط است و سطح بالای استفاده از صفحات نمایش، تأثیر منفی بر ثبات عاطفی کودکان دارد.

این سازمان اعلام کرد درخواست برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند، پیام روشنی را ارسال می‌کند که فناوری دیجیتال به عنوان یک کل از جمله هوش مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان محور» آموزش باشد و هرگز جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود.

یونسکو به سیاستگذاران در مورد استقبال نادرست از فناوری دیجیتال هشدار داد و استدلال کرد که تأثیر مثبت آن بر نتایج یادگیری و کارایی اقتصادی می‌تواند اغراق‌آمیز باشد و فناوری جدید، همیشه بهتر نیست. همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند. فقط به این دلیل که کاری را می‌توان انجام داد، به این معنی نیست که باید انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha