• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1404050502535
  • خبرنگار : 50022

رئیس اتحادیه پوشاک کرج:

رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مقابله با قاچاق پوشاک وارد صحنه شوند

رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مقابله با قاچاق پوشاک وارد صحنه شوند

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه پوشاک کلان شهر کرج با اشاره به اثرات زیانبار قاچاق البسه بر اقتصاد اصناف، صنایع نساجی و پوشاک البرز و کشور، به متولیان فرهنگ به ویژه رسانه های گروهی توصیه کرد، برای ترویج فرهنگ خرید محصولات داخلی وارد صحنه شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف کرج، مهدی سلطانی روز یکشنبه پنجم مرداد حضور پررنگ عوامل قاچاق پوشاک در بازار مصرف را یک چالش حاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و ضرورت رفع این معضل را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: تجربه سال‌های دور و نزدیک بیانگر این حقیقت است که مبارزه با قاچاق پوشاک بدون برنامه ریزی فرهنگی با موفقیت در حد انتظار همراه نخواهد شد و بازار مصرف همچنان جولانگاه عوامل قاچاق پوشاک خواهد بود.

وی تصریح کرد: ضروری است همراه با مبارزه با قاچاق پوشاک، با اقدامات فرهنگی و حرکت در مسیر تبلیغات هوشمندانه، کاهش تقاضای خرید البسه قاچاق مورد توجه خاص قرار گیرد تا افزایش میل خرید و مصرف پوشاک داخلی را تجربه کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج لزوم اجرای دقیق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد  تأکید قرار داد.

سلطانی گفت: متاسفانه قاچاق پوشاک به عنوان یک چالش جدی اقتصاد اصناف و صنایع پوشاک البرز را مورد تهدید جدی قرار داده است.

وی افزود: عوامل قاچاق پوشاک علاوه بر لطمه به اقتصاد و اشتغال سعی دارند بی‌اعتمادی نسبت به برندهای ایرانی را در اذهان و افکار عمومی ترویج  کنند.

وی با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا ضرورت برخورد مؤثر با قاچاقچیان پوشاک در بازار مصرف کلان شهر کرج را مورد تاکید قرار داد.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج ضرورت اقناع افکار عمومی نسبت به مزایای مصرف کالای داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: صرفا برخورد انتظامی با قاچاق پوشاک کافی نیست و ضروری است با ایجاد یک جریان رسانه‌ای و فرهنگی مستمر  جذابیت‌های کاذب پوشاک قاچاق در نگاه مصرف‌کنندگان را کاهش دهیم.

سلطانی افزود:  امروز بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، محصولاتی با کیفیت، طراحی روز و قیمت رقابتی عرضه می‌کنند، اما نبود تبلیغ مؤثر باعث شده همچنان پوشاک خارجی قاچاق و فاقد کیفیت در ذهن برخی از مردم مطلوب جلوه کند.

وی ترویج فرهنگ مصرف پوشاک ایرانی را راهکاری کلیدی برای پایداری صنعت نساجی البرز و کشور دانست و گفت: ضروری است فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی، به‌ویژه در میان نسل جوان نهادینه شود و تحقق این مهم مشارکت فعال رسانه‌ها، نهادهای آموزشی، فعالان فرهنگی و تولیدکنندگان را طلب می کند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج  ضمن اعلام آمادگی این اتحادیه، برای همکاری با همه دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی در مسیر ترویج فرهنگ مصرف پوشاک تولید داخلی به اصناف توصیه کرد از خرید و فروش کالای فاقد فاکتور رسمی که خارج از ضوابط قانونی است جدا خودداری کنند.

سلطانی گفت: شفافیت در زنجیره تأمین و فروش قطعا با اعتماد مصرف‌کننده همراه می‌شود و بستر را برای حذف کالای قاچاق از بازار  مهیا  می کند.

وی اظهار کرد: برندهای ایرانی توان رقابت دارند و کافی‌ است از آن‌ها حمایت رسانه‌ای شود.

وی افزود: وظیفه ماست که نه‌تنها از منظر قانونی، بلکه از منظر فرهنگی، به اقناع جامعه بپردازیم و زمینه را برای رونق صنعت ملی فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha