خشایار فهیم در گفتوگو با ایسنا، در خصوص محتوای برنامه شاد، برنامههای تابستانه و برنامههای اوقات فراغت این اپلیکیشن گفت: طراحی اپلیکیشن شاد از سوی شرکت پیمانکار انجام میشود اما بهروزرسانی بخشها با همکاری آموزش و پرورش، از سوی شاد انجام میشود که دائما در حال بهروزرسانی هستیم.
وی افزود: تعدادی از کانالهای رسمی مانند شبکه دانشآموزی، کانال مدیران و معلمان برای وزارت آموزش و پرورش است که مدیریت و مالکیت حقوقی آنها نیز با خود وزارتخانه است لذا محتواها و اطلاع رسانی صورت گرفته نیز در اختیار آموزش و پرورش است.
مدیر محصول شاد با بیان اینکه صفحه ویژهای به نام «تابستان من» سالهاست در شاد در حال فعالیت است ادامه داد: بخشهای مختلفی از جمله نورینو وجود دارد که مربوط به آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است که در آن جشنوارههای تابستانه برگزار میشود. شاد به عنوان پلتفرم، دانشآموزان را به آن بخش ارجاع میدهد. همچنین پویشهای تابستانه با موضوعات مختلف مهارتی، ورزشی و ... نیز راهاندازی شده است.
فهیم با اشاره به وجود سرویس ورزشی شاد گفت: در این بخش، اخبار لحظهای و برنامههای مختلف را حمایت میکنیم. همچنین بخش فیلم و سرویس اپلیکیشن وجود دارد که برای پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان، این صفحه به طور مرتب با فیلمهای جدید به روز میشود.
وی با بیان اینکه برای بخشهای ورزشی، فیلم و سریالها، مصرف اینترنت محاسبه میشود افزود: بخش دیگر شاد نیز، "تماشا" است که شبیه اینستاگرام بوده که دانش آموزان و مخاطبان میتوانند محتواهای مختلف را مشاهده کنند. هر هفته در این بخش فیلم و سریالهایی به دانشآموزان معرفی میشود.
مدیر محصول شاد با بیان اینکه قسمت "تیترخبری" با توجه به نیاز دانشآموزان تغییر میکند ادامه داد: تلویزیون کودک شاد هرروز از ساعت یک تا ۹ شب لایوهای مورد علاقه دانشآموزان را پخش میکند.
فهیم در خصوص استقبال مخاطبان از محتواهای تولیدی، گفت: بخش پوسترساز در قسمت پویشها استقبال خوبی داشته؛ از تلویزیون کودک شاد نیز روزانه بالای نیم میلیون نفر بازدید دارند. لازم به ذکر است در ایام جنگ ۱۲ روزه تمام آمارها رشد چشمگیری داشته که نشان دهنده تعامل خوب شاد با دانشآموزان است.
وی با بیان اینکه در روزهای اولیه جنگ بخش مهم شاد، خبرها بودند افزود: به دلیل انتشار اخبار نادرست، شاد به عنوان مرجع اخبار انتخاب شد؛ کانال مرجع خبر راه اندازی و حمایت شد تا دانش آموزان و والدین از اخبار درست مطلع شوند که بازخورد خوبی داشت. در گام دوم، محتواهای خوبی در زمینه امیدآفرینی، حماسه آفرینی و .... در اختیار دانش آموزان قرار گرفت مثلا با همکاری هلال احمر کارهای خوبی در زمینه کاهش استرس انجام شد.
مدیر محصول شاد با بیان اینکه در روزهای جنگ، لایو اخبار به صورت ۲۴ ساعته پخش میشد، از سناریوهای این اپلیکیشن برای شرایط بحرانی خبر داد و عنوان کرد: تلاش میشود از بخشهایی که در ایام جنگ آغاز و بازخورد خوبی گرفته شده، در تابستان تقویت شود. این در حالیست که در حال بسط تلویزیون کودک شاد هستیم تا بتوانیم ساعات بیشتری در طول روز، دانش آموزان را سرگرم و فعال کنیم.
فهیم در خصوص برنامههای ایام اربعین اظهار کرد: صفحه محرم را داریم که بخشهای مختلف مانند پخش زنده حرم، پویشها، کانال مداحان و توشه اربعین و .... در آن گنجانده شده است.
وی عنوان کرد: دانش آموزان خارج از تهران با بخش محتوایی شاد ارتباط خوبی برقرار کردهاند.
انتهای پیام
نظرات