عبدالرضا جوان جعفری در حاشیه نمایشگاه مهر دانشگاه فردوسی که به منظور معرفی تشکلهای دانشجویی و واحدهای اداری دانشگاه برگزار شد، در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: این برنامه فرصتی فراهم کرد که با تقاضاها و دغدغههای دانشجویان از نزدیک آشنا شویم. شاهد بودیم که دانشجویان با دلنوشتهها و دیوارنوشتههای خود مشکلات و انتظاراتشان را بیان کردند. این مطالب برای ما حکم نقشه راهنما را داشت که نشان میدهد دانشجویان با چه مشکلات و نیازهایی روبهرو هستند و دانشگاه چه خدماتی میتواند به آنها ارائه دهد.
وی با اشاره به مطالبه دانشجویان افزود: در این میان، درخواستهایی مانند بهبود تصفیه آب، ارتقاء فضای بهداشتی خوابگاهها و دیگر موارد مورد توجه قرار گرفت. همچنین این برنامه فرصتی بود تا دانشجویان فعال در تشکلهای علمی، فرهنگی و سیاسی که در کنار دانشجویان نوورود، با روحیات و مشکلات آنها آشنا شوند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هدف کلان این رویداد را آشنایی بهتر با شرایط و انتظارات دانشجویان اعلام و اظهار کرد: این شناخت، مسیر برنامهریزی و تصمیمسازی ما برای آینده را هموار میکند و به ما کمک میکند تا خدمات بهتری به دانشجویان ارائه دهیم.
جوان جعفری درباره نقش کانونها و تشکلها در رشد و توسعه فرهنگی دانشجویان، خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه دو بخش اصلی دارد، بخش رسمی که شامل کلاسها و دروس تئوری است و بخش غیررسمی که فعالیتهای فرهنگی، تشکیلاتی و مدیریتی دانشجویان را در بر میگیرد. تجربه نشان داده است، دانشجویانی که در این بخش فعال هستند، بهعنوان مدیران آینده جامعه تربیت میشوند.
وی افزود: تقریباً همه مدیران موفقی که در جامعه میبینیم، سابقه فعالیت در تشکلهای دانشجویی دارند. آنها در دانشگاه کار تیمی، کار جمعی، فعالیتهای فرهنگی و سیاسی را تمرین کردهاند و این آموزش تجربی، به هیچ وجه کمتر از آموزش رسمی نیست.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این نوع آموزش که بر اساس مسئله و تقاضا شکل میگیرد، دانشجو را درگیر و فعال میکند. وقتی دانشجو پس از پایان تحصیل، تجربه مدیریتی و کار تیمی مناسبی داشته باشد، آمادگی بالاتری برای ورود به عرصههای اجتماعی و مدیریتی خواهد داشت. به نظرم این بخش از آموزش دانشگاه، یکی از مهمترین بخشهایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و به توسعه آن اهمیت داده شود.
انتهای پیام
نظرات