• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8405-05091
  • منبع : مطبوعات

خواستگار دختر جوان، شرور و سارق حرفه‌اي بود

با تلاش ماموران اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ دو شرور منطقه جنوب تهران كه ضمن مزاحمت براي نواميس و همچنين سرقت خودرو، از صاحبان آنها اخاذي مي‌كردند، شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه «حوادث»ايسنا ساعت 1 و 30 دقيقه بامداد روزهجدهم تيرماه شخصي به نام هادي با شكايت از جواني به نام مسعود به جرم مزاحمت براي دختر يكي از اقوامش شكايت كرد.

با بررسي حادثه، پرونده به اداره يكم مبارزه با سرقت مسلحانه پليس آگاهي ارجاع داده شد.

هادي دراين شكايت اظهار كرد: بهترين راه متقاعد كردن «مسعود» را كه بارها براي نسرين دختر يكي از اقوام ايجاد مزاحمت مي‌كرد ، ملاقات حضوري با وي ديدم و در تماس تلفني به او گفتم ما طايفه‌اي آبرودار هستيم و اگر قصد ازدواج با اين دختر را دارد ، بايد به صورت رسمي به خواستگاري بيايد تا نه براي وي و نه خانواده دختر مشكلي ايجاد نشود.

اين شاكي افزود : با صحبت هايي كه با مسعود داشتم راضي شد در محلي معين همديگر را ملاقات كنيم. در اين ميان من به اتفاق دوستم «اميد» در محل‌ قرارحاضر شديم و مسعود را به همراه دوستش سوار خودرو زانتيا كرديم .

بعد از طي كردن مسافتي مسعود و دوستش بدون مقدمه با تهديد اسلحه كمري و چاقو اميد را به زور از خودرو بيرون انداختند و بعد از طي مسافت سه كيلومتري با چاقو و اسلحه به من حمله ور شده و با زخمي كردن انگشتان دستم مرا از خودرو به بيرون پرت‌ كرده و متواري شدند.

هادي در ادامه اظهارات خود به پليس آگاهي گفت: دقايقي از اين حادثه نگذشته بود كه مسعود با تماس تلفني اعلام كرد در صورت پرداخت 500 هزار تومان به يك آدرس ماشين را صحيح و سالم تحويل مي‌دهد.

با آغاز تحقيقات فني و پليسي اكيپ ويژه اداره يكم پليس آگاهي با گرفتن اطلاعات لازم از شاكي و چهره نگاري فرضي، جستجوها براي شناسايي متهمان آغاز شد و در ادامه با برقراري مجدد ارتباط شاكي با متهم قرار صوري طرح‌ريزي شد .

در اين ميان با هماهنگي مركز عمليات پليس آگاهي در نهم مرداد ماه مخفيگاه متهم شناسايي شده و پس از حصول اطمينان از حضور وي در محل وارد مخفيگاه شده وموفق به دستگيري متهم شدند. ‌

متهم در بازجويي‌ها اعتراف كرد : با همدستي شخصي به نام «محمد - د» كه يكي از افراد شرور و سابقه دار بوده اقدام به سرقت مسلحانه كرده است .

«محمد - د » ديگر متهم اين پرونده نيز كه به اتهام سرقت مسلحانه از قبل تحت تعقيب آگاهي بوده و داراي سابقه سرقت خودرو است، با سرنخ هاي موجود در مخفيگاهش شناسايي و در اقدام ضربتي بازداشت شد.

به گزارش ايسنا در بازرسي از محل مخفيگاه اين متهم تعدادي مدارك مسروقه از جمله مدارك خودروي زانتياي سرقتي كشف شد . در اقدامي ضرب‌الاجل و پيشگيري مجدانه پليس آگاهي خودروي سرقتي در خيابان ستارخان كشف شد.

هر دو متهم دستگير شده در تحقيقات فني و علمي پليس ضمن اقرار صريح به سرقت مسلحانه اعتراف كردند سلاح و چاقوي مورد نظر در اختيار يكي از دوستانش است.

گفتني است، متهم «محمد - د» به سرقت سه فقره خودرو اعتراف كرد كه سوابق آن استخراخ و با انجام ملاقات حضوري شكات، تحقيقات در جهت دستگيري ساير همدستان و كشف سرقت هاي احتمالي ديگر با جديت توسط اكيپ ويژه مبارزه با سرقت مسلحانه پليس آگاهي ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha