• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403031912275
  • خبرنگار : 71431

بازداشت شرور زورگیر در بزرگراه شهید بابایی/ حمله به امدادخودروها برای گرفتن پول زور

بازداشت شرور زورگیر در بزرگراه شهید بابایی/ حمله به امدادخودروها برای گرفتن پول زور

معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری شروری که اقدام به زورگیری و اخاذی از رانندگان امدادخودروها در بزرگراه شهید بابایی کره بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در فرودین ماه سال جاری شکایت‌های متعددی مبنی بر فعالیت‌های مجرمانه یکی از اراذل و اوباش سطح یک تهران به پلیس مخابره شده و در جریان آن رسیدگی به موضوع در دستورکار معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت. در جریان رسیدگی به این پرونده شکات همگی رانندگان خودروهای امداد خودرو بوده و در سطح بزرگراه‌های شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرقی فعالیت داشتند به مقر انتظامی رفته و در اظهاراتی مشابه با معرفی یکی از اراذل و اوباش سابقه دار به هویت معلوم گفتند که این فرد با تهدید اسلحه کمری، قمه و شمشیر اقدام به تهدید، ضرب و شتم و زورگیری از آنان کرده است.

در همین راستا نیز یکی از شکات در اظهاراتش به مأموران گفت : ساعت ۱۱ شب در اتوبان شهید بابایی مشغول به کار بودم که فرد شرور به سراغم آمد و از من درخواست پول کرد. ابتدا مخالفت کردم که درپی آن ناگهان این فرد به سمت من حمله‌ور شد و با تهدید سلاح مجبورم کرد تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان را به یک دستگاه کارتخوان که همراه خود آورده بود واریز کنم و پس از آن به سرعت از محل متواری شد. پس از این ماجرا، به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شدم اما پس از ترخیص مجددا این فرد به سراغم آمد و تهدید کرد که در صورت پرداخت نکردن پول مرا با چاقو خواهد زد. چند روز بعد، ساعت ۱۲ شب با یکی از همکارانم در اتوبان بابایی مشغول کار بودیم که دوباره فرد شرور به سراغمان آمد و پس از فحاشی، یک اسلحه کمری را روی صورتم گذاشت و گفت که اگر پول ندهیم، حق نداریم در این اتوبان کار کنیم. این فرد پس از سرقت کارت های بانکی ام محل را ترک کرد و تهدید کرد اگر شکایت کنم به سراغ خانواده ام خواهد آمد.

یکی دیگر از شکات نیز در اظهارات خود به ماموران گفت: در اتوبان شهید بابایی، زیر پل استخر، مشغول کار بودم که این شرور با یک خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای به من نزدیک شد و همزمان با فحاشی کردن، با درآوردن چاقو به سمت من حمله ور شد و به زور مبلغ سه میلیون تومان را از طریق کارتخوانی که با خودش آورده بود از من گرفت و از همکارم نیز به همین شیوه زورگیری و سرقت کرد و تهدید کرد که باز هم می‌آید و اگر پول ندهیم، اجازه کار کردن را به ما نخواهد داد. پس از آن هم با ماشین از محل دور شد.

شاکی دیگری به مأموران گفت: دو هفته پیش این فرد شرور در اتوبان شهید بابایی با پژو ۴۰۵ نقره‌ای به سراغم آمد و یک اسلحه کمری را روی سرم گذاشت و مدعی شد که او مالک این اتوبان است و کسی بدون اجازه او حق کار دراینجا را ندارد. او گفت که اگر داخل این اتوبان کار می‌کنی باید به من پول بدهی و با تهدید اسلحه مبلغ پنج میلیون تومان به دستگاه کارتخوان همراه خود کشید. او دوباره یک هفته بعد از آن ماجرا، ساعت ۱۱ شب به سراغ من آمد و گفت چرا پول را به حسابش نزدیم و شروع کرد به فحاشی و ضرب و شتم من و تهدید کرد که ماشینم را آتش خواهد زد.

بازداشت شرور زورگیر در بزرگراه شهید بابایی/ حمله به امدادخودروها برای گرفتن پول زور
شرور دستگیر شده

با جمع بندی اطلاعات به‌دست آمده از شکات پرونده و بررسی سوابق مجرمین سابقه‌دار، فرد شرور با سوابق متعدد در زمینه سرقت، آدم ربایی، نزاع و درگیری، شرارت و ایجاد رعب و وحشت، خفت گیری، نگهداری و خرید و فروش سلاح، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد، تحت تعقیب مأموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت و در شرایطی که متهم از مخفیگاه خود در شهرستان پردیس متواری شده بود، مأموران با شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرستان بومهن، سرانجام در تاریخ هشت خرداد ۱۴۰۳ موفق به دستگیری متهم شده و در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قبضه سلاح کمری به همراه مهمات مربوطه و چندین قبضه سلاح سرد را نیز کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهم به معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ و در تحقیقات تکمیلی، یکی دیگر از شکات که با سلاح سرد و در خانه‌اش توسط متهم مورد ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته بود، شناسایی و به مقر معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ دعوت شد. شاکی پس از مواجه حضوری با متهم، صراحتا وی را مورد شناسایی قرار داد و در شکایت خود به مأموران گفت : این فرد با پسرم اختلاف و درگیری دارد. حدودا ساعت ۱۱ شب در خانه‌ام واقع در شهر بومهن تنها بودم که ناگهان متهم در حالی‌که در یک دست قمه و در دست دیگر خود اسلحه کمری داشت، به زور وارد خانه‌ام شد و شروع به زدن من با قمه کرد و هر دو دستم را با قمه زد. پس از آن طلاجات همسرم را سرقت کرد و پس از آن با تهدید مرا برهنه کرد و با قمه مورد ضرب و جرح قرار داد.

سرهنگ سعید راستی، معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:‌ تحقیقات از متهم در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۰ شاکی و مالباخته با مراجعه به مقر انتظامی این معاونت واقع در خیابان شهید خالد اسلامبولی، از متهم شکایت کرده‌اند. لذا از سایر مالباختگان و شکات احتمالی این پرونده دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به این معاونت مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha