• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91061408547
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

در ديدار فرمانده مرزباني ناجا با مقامات تاجيكستان مطرح شد؛

سردار ذوالفقاري: قاچاق انسان، گروگانگيري و تروريسم از معضلات مرزهاي شرقي‌ است

سردار ذوالفقاري: قاچاق انسان، گروگانگيري و تروريسم از معضلات مرزهاي شرقي‌ است

فرمانده مرزباني ناجا گفت: معضل موادمخدر،‏ موضوع پيچيده است كه صرفاً با شعار نمي‌توان آن را حل و فصل كرد.

فرمانده مرزباني ناجا گفت: معضل موادمخدر،‏ موضوع پيچيده است كه صرفاً با شعار نمي‌توان آن را حل و فصل كرد.

به گزارش سرويس «انتظامي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين ذوالفقاري صبح سه‌شنبه در ديدار با ژنرال دلشاد اسحاق اف، معاون رييس ستاد و رييس اطلاعات وزارت دفاع كشور تاجيكستان، سرهنگ ناراف وابسته جديد نظامي و سرگرد مرادف از ستاد كل نيروهاي مسلح اين كشور كه در هتل پرديس ناجا برگزار شد با مثبت ارزيابي كردن ارتباط ايران و كشور تاجيكستان گفت: اگر چه با كشور تاجيكستان مرز خشكي نداريم اما روابط مطلوب بين دو كشور در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي تاثيرات به‌سزايي در ادامه اين روابط خواهد داشت.

قاچاق انسان، گروگانگيري و تروريسم از معضلات مرزهاي شرقي‌ است

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اينكه عواقب مشكلات داخلي برخي كشورها، گريبانگير كشورهاي همسايه و منطقه مي‌شود‏، گفت: همسايگي ايران با كشور افغانستان موجب شده تا در شرق كشورمان با معضلاتي از قبيل گروگانگيري‏، قاچاق موادمخدر و انسان و تروريسم مواجه باشيم.

وي با بيان اينكه علاوه بر افغانستان، در مرز پاكستان نيز با اين مشكلات مواجه هستيم، گفت: البته با اقداماتي كه در اين رابطه صورت گرفت، شرايط كاملاً تغيير يافت.

ذوالفقاري در اين ديدار به توجه ويژه دولت جمهوري اسلامي ايران در رابطه با انسداد مرزها از قبيل نصب سيم‌خاردار، احداث كانال و ديوارهاي بتوني، نصب تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي و همچنين تغييرات ساختاري از لحاظ نيروي انساني و پاسگاه‌ها اشاره كرد.

فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه در شرق كشور وضعيت رو به بهبود است، گفت: با تغيير ساختارها و تقويت آموزش‌ها درصدد هستيم تا ناامني را در منطقه كاهش دهيم.

وي، عمده تكنولوژي به كارگيري شده در مرزهاي ايران را ساخت صنايع داخلي كشور عنوان كرد.

ذوالفقاري ادامه داد: آمريكا و كشورهاي عضو ناتو با استفاده از سياست قديم انگليسي‌ها كه به سياست «اختلاف بينداز و حكومت كن» معروف شده با اختلاف در كشورهاي منطقه علاوه بر ديكته‌كردن سياست‌هاي‌شان و نيز به قدرت رساندن عوامل دست نشانده بر كشورهاي موردنظر، سلاح‌هاي خود را در كشورهاي منطقه به فروش مي‌رسانند.

آمريكا و ناتو براي رسيدن به منافع به منطقه آمده‌اند

وي با تاكيد بر اينكه مسئله موادمخدر و تروريسم بايد ريشه‌اي حل شود، تصريح‌كرد: كشورهاي منطقه بايد با يكديگر تشريك مساعي داشته باشند و به جاي كمك گرفتن از كشورهاي غربي، مشكلات منطقه و داخلي كشور خود را حل و فصل كنند، اين در حالي است كه آمريكا و ناتو براي حل مشكل منطقه نيامده‌اند بلكه براي رسيدن به منافع خود به منطقه آمده‌اند.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با كشورهاي منطقه به صورت شفاف صحبت و مواضع خود را اعلام مي‌كند.

فرمانده مرزباني ناجا به اقدامات جمهوري اسلامي ايران در زمينه كاهش آسيب‌هاي موادمخدر اشاره كرد و گفت: كشورمان در مبارزه با سوداگران موادافيوني تاكنون 12 هزار مجروح و 4000 شهيد تقديم كرده است كه اين نشانگر عزم و اراده ايران در امر مبارزه با مافياي موادمخدر است.

به گفته وي معضل موادمخدر،‏ موضوع پيچيده است كه صرفاً با شعار نمي‌توان آن را حل و فصل كرد.

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، گفت: در اين اجلاس، اكثر كشورها به اين نتيجه رسيدند كه شيوه اين نوع حاكميت در دنيا غلط است و با اين روش نمي‌توان در جهان عادلانه حكومت كرد.

ذوالفقاري تصريح كرد: اميدواريم مردم و دولت‌هاي منطقه هوشيار شوند و با همفكري يكديگر دست بيگانگان را قطع كنند تا آرامش كامل در منطقه حكم فرما شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha