• یکشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۰:۵۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94112515616
  • خبرنگار : 71474

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

اتکا به یک هواپیماساز خطرناک است / 380 می‌تواند در اهداف کلان اثرگذار باشد

اتکا به یک هواپیماساز خطرناک است / 380 می‌تواند در اهداف کلان اثرگذار باشد

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است در ایام پساتحریم ایران باید تلاش کند به جای اتکا به یک هواپیماساز بزرگ، گزینه‌های خود را برای تجهیز ناوگان، گسترده کند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است در ایام پساتحریم ایران باید تلاش کند به جای اتکا به یک هواپیماساز بزرگ، گزینه‌های خود را برای تجهیز ناوگان، گسترده کند.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالایی که موقعیت صنعت هوایی کشور در جایگاه و پرستیژ اقتصادی دارد، قطعا باید شرایطی در آن در نظر گرفته شود که امکان فشار آوردن به ایران به حداقل رسیده و گزینه‌های کشور برای رشد و توسعه افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این راستا، هرچند قرارداد اخیر با ایرباس به عنوان یک پیروزی بزرگ و تحول جدی در صنعت هوایی ایران شناخته می‌شود اما بهتر است در ماه‌های آینده شرایط طوری فراهم شود که دیگر هواپیماسازان بزرگ نیز در بازار ایران شانس داشته باشند.

به اعتقاد معاون سابق سازمان هواپیمایی شرکت‌هایی مانند بوئینگ که از شرایط مطلوبی در بازار جهانی برخوردار هستند، می‌توانند جزو گزینه‌های جدی ایران برای تنوع بخشیدن به بازار خرید هواپیمای خود باشند و با توجه به ابراز علاقه این شرکت آمریکایی برای ورود به ایران می‌توان امیدوار بود قراردادهایی از این دست بسته شود زیرا بستن ناوگان جدید ایران تنها با اتکا به ایرباس، در آینده می‌تواند فشارها و محدودیت‌هایی برای ایران به وجود آورد.

منظری در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی گزینه ایرباس 380 برای ناوگان کشور به عنوان هواپیمای مطلوب به شمار می‌رفت تاکید کرد: با توجه به قراردادی که با ایرباس بسته شده، مدل 380 که به نوعی بزرگ‌ترین هواپیمای مسافرتی جهان به شمار می‌رود، در طول چند سال آینده به ناوگان ایران اضافه خواهد شد.

وی افزود: در این سال‌ها ایران فرصت این را دارد که در کنار فرودگاه امام خمینی دیگر زیرساخت های فرودگاهی کشور را نیز به شرایط مطلوب رسانده و امکان این را ایجاد کند که استفاده حداکثری از ناوگان جدید کشور صورت گیرد.

این کارشناس صنعت هوایی خاطرنشان کرد: وقتی در برنامه‌های بلندمدت و بالادستی کشور صحبت از تبدیل شدن ایران به عنوان قدرت اول منطقه در عرصه هوایی مطرح می‌شود،‌ قطعا باید به گزینه‌های متنوع در ناوگان توجه داشت که ایرباس 380 می‌تواند جزئی از این گزینه‌ها باشد. در صورتی که بتوانیم وضعیت صنعت هوایی خود را در کنار تجهیز ناوگان در دیگر عرصه‌ها نیز رشد دهیم، ایران می‌تواند در سال‌های آینده خود را به عنوان قدرتی تاثیرگذار در این عرصه معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۰۹:۱۱

27 ميليارد دلار سرمايه گزاري براي شرکت دولتي که يکي از ضررده ترين شرکتهاست وتمامي اين ضررها را نيز دولت از جيب مردم پرداخت کرده و در آينده نيز پرداخت مي کند واز طرفي اين شرکت جزو شرکت‌هاي واگذاري به بخش خصوصي است بر اساس اصل 44 لذا دولت جهت رقابت و بهره وري اين سرمايه را در اختيار بخش خصوصي ميگذاشت نه دولتي